مرجع خبری پرسپولیس : بعد از آنکه علیرضا حقیقی در ضربات پنالتی کرانچار را سربلند کرد تا تیم او مقابل الکرامه به برتری برسد، قرمزها امیدوار شدند که با قهرمانی تورنمنت چهارجانبه النصر به تهران بر گردند.

امیدی که با عملکرد بد تیم و همین‌طور حقیقی در بازی فینال با تیم میزبان، به باد رفت تا بدانیم جایگاه باشگاهی فوتبال ما کجاست.

زمانی که پرسپولیس بدون آنکه حرفی برای گفتن داشته‌باشد بازی را با دو گل به حریف واگذار کرد، محمد پروین به دلیل اعتراض به آنچه جانبداری داور اماراتی از النصر تعبیر شد، به سوی داور رفت و قصد برخورد فیزیکی با او داشت.

عملی که مورد اعتراض رسانه‌های اماراتی و برخی کشورهای عربی قرارگرفت تا کریم باقری دربازگشت از سفر امارات، تصمیم مدیران تیم برای قبول این پیشنهاد را نادرست و خام توصیف کند. این اظهار نظر به این دلیل قابل بررسی است که تیم قرمزهای ایران در ورود به فرودگاه امارات با برخوردهای خشک مأموران ترمینال در فرودگاه روبه‌رو شد و در آن کشور هم برخوردی مناسب با این تیم صورت نگرفت.

 همه این بی‌احترامی‌ها به این دلیل بود که مدیر باشگاه قصد داشت با پولی که از قهرمانی احتمالی تیم به دست می‌آورد بخشی از مشکلات خود و تیم را حل کند. هدفی که با نایب قهرمانی تیم به دست نیامد. این شکست تنها یک ساعت بعد از شکست 4بر2 تیم ملی مقابل بحرین به دست آمد.

سفری که البته با هدفی مشترک با پرسپولیس انجام شد. مدیران فدراسیون فوتبال هم به این دلیل که پولی در بساط ندارند تا از تیمی خارجی برای بازی دوستانه دعوت کنند، دعوت بوسنی، بحرین و ازبکستان را پذیرفتند تا به عنوان حریف تدارکاتی این تیمها به میدان بروند. تیم‌ملی که روزگاری تیمی قدرتمند در آسیا بود و حالا همه بر این باورند که به تیمی درجه دو تبدیل شده با این برخوردها و تصمیم‌های فدراسیون ضعیف‌تر از این هم خواهد شد. مفسر شبکه تلویزیونی نیل اسپرت با بیان این مطلب که نزول فوتبال ایران پس از حذف از صعود به جام جهانی آینده همچنان ادامه دارد، گفت: نزول تیم ملی ایران به آنجا رسیده که این تیم از بحرین 4 گل دریافت می‌کند.

مفسر تلویزیون ورزشی عربستان هم با ابراز تعجب از شکست سنگین تیم ملی ایران مقابل بحرین گفت: اگرچه تعدادی از بازیکنان مطرح تیم ملی ایران همراه این تیم به منامه نرفته بودند. اما این واقعیت دارد که تیم ملی ایران همچنان از فوتبال پرقدرت خود در صحنه آسیا فاصله گرفته و به نازل‌ترین مقام خود در 20 سال اخیر رسیده‌ است. بیان این حقایق در کنار رفتاری که فدراسیون فوتبال برای پذیرش دعوت کشورهای مختلف و سفرهای پیاپی تیم ملی درپیش‌گرفته می‌تواند فوتبال ایران را از همین موقعیتی که اکنون دارد هم دورتر کند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)