مرجع خبری پرسپولیس : با حوادثي كه سال گذشته رخ داد، حالا هواداران، كارشناسان و منتقدان بيش از هر زمان ديگري به احساس رضايت كادر فني در مورد مساله «يارگيري» حساس شده‌اند و در اين شرايط، حميد استيلي با اعلام نظر رسمي اخيرش، آب پاكي را كاملا روي دست آنها مي‌ريزد.

 

1) با پايان يافتن مهلت قانوني نقل و انتقالات در ليگ برتر باشگاه‌هاي كشورمان، قضاوت‌هاي زودرس پيرامون ضعف و قوت تيم‌هاي ليگ يازدهم و نوع عملكرد آنها در بازار تابستاني آغاز شد.

بسياري از كارشناسان از استقلال و داماش به عنوان برندگان نقل و انتقالات نام بردند و باشگاه‌هايي مثل سپاهان و ذوب‌آهن نيز با توجه به از دست دادن برخي از بهترين ستاره‌هاي‌شان در مظان اتهام عملكرد نامطلوب در فصل نقل و انتقالات قرار گرفتند. در اين شرايط،‌چشم بسياري از منتقدان و هواداران به اردوگاه پرسپوليس بود تا تحركات تابستاني اين تيم را زير نظر بگيرند و ببينند مجموعه‌اي كه سال گذشته از نيم فصل به بعد متهم به كم كاري در يارگيري مي‌شد، اين‌بار مي‌تواند ضعف‌هايش را پوشش بدهد يا نه؟

 

در عين حال نوع عملكرد قرمزپوشان طوري بود كه هم موافقان و هم منتقدان اين باشگاه حرف‌هايي براي گفتن داشتند. تحركات مديريت پرسپوليس در آخرين روزهاي فصل نقل و انتقالات كه به جذب معمارزاده، اولادي و كاظميان انجاميد،‌ تاحدودي معترضان را آرام كرد،‌اما هنوز پيدا مي‌شوند كارشناساني كه كارنامه تابستاني پرسپوليس را به ويژه در مقايسه با رقيب سنتي،‌نامطلوب و ناموفق ارزيابي كنند. در اين موقعيت اما،‌ بي‌گمان هيچ چيز نمي‌تواند مهم‌تر از جمع‌بندي و قضاوت كادر فني سرخپوشان باشد؛ جايي كه حميد استيلي با لحني دلسوزانه عملكرد باشگاه را تاييد مي‌كند و تضمين مي‌دهد هرگز در مورد ضعف تيم در يارگيري حرفي نزند: «اين، دقيقا آن ليستي نبود كه من مي‌خواستم، اما از نزديك شاهد همه زحمات باشگاه بودم. راضي هستم و نمي‌توانم بعدا حرفي بزنم.»‌

2) بهتر است سرمربي جوان سرخپوشان و دوست صميمي حبيب كاشاني دقيقا متوجه اين نكته باشد كه با اظهارنظر امروزش، در واقع خودش را براي بهانه‌جويي‌هاي احتمالي آينده كاملا «خلع سلاح»‌ مي‌كند. با حوادثي كه سال گذشته رخ داد، حالا هواداران، كارشناسان و منتقدان بيش از هر زمان ديگري به احساس رضايت كادر فني در مورد مساله «يارگيري» حساس شده‌اند و در اين شرايط، حميد استيلي با اعلام نظر رسمي اخيرش، آب پاكي را كاملا روي دست آنها مي‌ريزد. بدي كار اين است كه رسانه‌ها گاهي ادعاهاي مسوولان امر را فراموش مي‌كنند و مدتي بعد، به وطور كامل مرعوب موضع‌گيري‌هاي متناقض آنان مي‌شوند. در اين شرايط مي‌توان ادعاي كنوني استيلي را ثبت كرد تا بعدها ماجراي مناقشات غيرقابل داوري رخ داده بين علي دايي و حبيب كاشاني تكرار نشود.

3) به نظر مي‌رسد حميد استيلي بهانه‌اي براي عدم موفقيت در پرسپوليس ليگ يازدهم نداشته باشد. او در فاصله زماني مطلوبي نسبت به آغاز ليگ سرمربي پرسپوليس شد، اردوي خارج از كشورش را گذاشت،‌ با مديريت باشگاه در اوج «وفاق» به سر مي‌برد و حالا هم از نحوه يارگيري تيم ابراز رضايت مي‌كند. يك مربي براي موفقيت با يك تيم هميشه مدعي مثل پرسپوليس، به چه چيزي بيش از اين نياز دارد؟ حتي حضور نام بزرگي مثل محمد مايلي‌كهن نيز نتوانسته حدود اختيارات فني‌ استيلي را تحت تاثير قرار بدهد؛ او برخلاف تمايل حاجي،‌ هم بازيكن و هم مربي خارجي براي پرسپوليس گرفت و هم دستيار تجويز شده مايلي را پس زد. استيلي همچنين آنقدر ابتكار عمل در باشگاه داشت كه مهدي مهدوي‌كيا را به صلاحديد خودش جذب نكند و بازوبند سرگروهي تيم را به شيث رضايي به عنوان كاپيتان دوم بازگرداند و در هر دو مورد، ‌مقابل انبوه مقاومت‌ها ايستاد. در اين شرايط، نمي‌توان مجال چنداني براي اعتراضات احتمالي استيلي در آينده متصور شد. اميدواريم خود او نيز با چنين ذهنيتي وارد ليگ شود!

4) همه چيز كاملا روشن است. حميد استيلي قرار است امسال در مجموعه يكدستي كار كند كه تقريبا تمام اجزايش باب ميل او و سرپرست موقت سرخپوشان كنار هم چيده شده‌اند. حتي خبري از كاپيتان، پزشك و بدنساز فصل قبل پرسپوليسي‌ها هم نيست و همه آنها به جرم نزديكي به سرمربي مغضوب قرمزها در ليگ گذشته، كنار گذاشته شده‌اند. آيا مي‌توان باور كرد فردا با وجود اين همه يكپارچگي و اين هارموني كم نظير، پرسپوليسي‌ها ناكام بمانند و سرمربي يا سرپرست موقت آنها، همچنان حرفي براي گفتن داشته باشند؟!

 

نویسنده: بهروز وسایلی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)