مهدی شیری ، سایه کریمی

مرجع خبری پرسپولیس: بحث شیوه بازی پرسپولیس در سایه برخی اوقات عدم نتیجه گیری این تیم آن قدر خارج از دستور شده که کمتر به آن پرداخته می شود و اگر هم بشود خریدار چندانی نخواهد داشت.

این که پرسپولیس دوست داشتنی «بازی» نمی کند و نتایج خوب و بد را به صورت سینوسی مقابل اسم خود می بیند غیرقابل کتمان است. بازیکنانی که برای این پرسپولیس جمع شده اند شاید تک به تک برای هر تیمی مفید واقع شوند اما تلفیق این بازیکنان در پرسپولیس آن هارمونی لازم را که باید جواب نداده است.

گفتن این که مربی نقشی در آوردن این بازیکنان را نداشته هم تکرار مکررات شده(و اگر زودتر هم به ایران می آمد شناختی از لیگ ایران برای جذب بازیکن نداشت) و او قدرت اعجاز ندارد که پرسپولیس را زیر و رو کند.

در این گونه مواقع هم که تیم 3 امتیاز را می گیرد فقط دهان را می بندد و دیگر هر حرفی زده شود اصولا پرت و پلا و حرف مفت تلقی می شود. اصلا کسی در این شرایط خریدار نقد فنی نیست، طرف تیمش برده و 3 امتیاز مقابل مس کرمان گرفته و چه اهمیتی دارد که آن را بازیکنان فانتزی بدست آوردند یا بازیکنان جنگنده.

پرسپولیس سال گذشته مجموعه ای کامل از فانتزی ها بود و فریاد وا اسفای قطبی که من بازیکن کارگر می خواهم گوش فلک را کر کرده بود اما بازیهای بی رمق امسال که از درونش کریم باقری سی و چند ساله آقای گل بیرون می آید نشان می دهد یک جای کار می لنگد . زلاتکو کرانچار چه می داند که علی کریمی در پرسپولیس چه نیروی خارق العاده ای بوده و در غیاب او مهدی شیری چقدر می تواند جای خالی او را پر کند تا هافبکش آقای گل، مهاجمش بازیساز، و مدافع آخرش گره گشا نشود؟

اگر پرسپولیس همین یک فانتزی مثل شیری را هم نداشت به کدامیک از این بازیکنان زمخت دل خوش میکرد؟
درد پرسپولیس که در برد مقابل مس کرمان کاملا واضح بود همین نکته است. در فوتبال پرسپولیس هیچ ظرافتی مشاهده نمی شود. چراکه بازیکنان ظریف کار و فانتزی در آن اصلا وجود خارجی ندارند.

پرسپولیس به ظاهر قرار است ادا در بیاورد . ادای این که اهل سانتر کردن از کناره ها و دل بستن به مهاجمان نوک نیست . اما چند ضلعی های تشکیل شده این تیم در کناره ها و مرکز زمین بیشتر مصنوعی است تا به درد حرکت تیمی بخورد.
تیم این چندضلعی ها را تشکیل می دهد و بازیکنان می کوشند پاس های تکضرب به هم بدهند اما توپ ها غالبا در پاس های سوم لو می رود و به سرانجام مشخصی ختم نمی شود. همین می شود که تیم متکی به پنالتی و ضربات ایستگاهی می شود که البته یکی از بهترین روش های به نتیجه رسیدن در فوتبال امروز است ، اما نه روش اصلی فوتبال «بازی» کردن.

پرسپولیس با روش خاص خود مس کرمان را شکست می دهد ، تیمی که با این همه نیروی انسانی به اندازه 5 دقیقه هم نمی تواند جریان بازی را در دست بگیرد و از همه جالب تر اینکه قرار است یکی از نمایندگان فوتبال  ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم باشد.
پرسپولیس و مس کرمان هر دو زاییده لیگی هستند که این روزها کمتر از هر روز دیگری هیجان و زیبایی را به بیننده خود منتقل می کند.
برداشتی آزاد از نوشته آرتین زهرابی

انتهای گزارش اختصاصی/امانت داری-استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است


 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)