مرجع خبری پرسپولیس : پرسپولیس، عشق به خدمت، عاشقان سینه‌چاک، مدیران دلسوز. واژه‌ها از پی هم ردیف می‌شوند. همه از عشق به خدمت برای مردم می‌گویند، از تلاش برای برداشتن باری از دوش محبوب‌ترین تیم ایران اما همین مدیران دلسوز وقتی از تیم دور می‌شوند رازهایی مگو، می‌گویند که شگفت‌انگیز می‌شود.

لیدر سرشناس که خود را لژیونر لیدرها معرفی می‌کند در برنامه تلویزیونی از حسین هدایتی نام می‌برد که دوستانش را دعوت می‌کرده، به آنها حقوقی چشمگیر می‌داده تا با حضور در ورزشگاه‌ها علیه مدیریت سابق تیم شعار دهند. این لیدر در ادامه از عشق به مدیری لایق می‌گوید که سبب شده او از امارات به ایران برگردد تا در خدمت تیم محبوبش باشد. این مدیر خدوم اما کسی نیست غیر از حبیب کاشانی سرپرست موقت پرسپولیس که از سوی علی سعیدلو همه‌کاره تیم محبوب تهرانی شد و سعی کرد تا بتواند اوضاع این تیم بحران‌زده در دوره مدیریت عباس انصاری‌فرد را کمی سامان دهد.

اما این تمام حقیقت نیست که تنها یک روز بعد لیدری از لیدرهای تیم محبوب برابر لژیونر بوقچی‌ها صف‌آرایی می‌کند. او حاج‌حبیب را متهم می‌کند و ماجرای رشوه 400 میلیونی حسین هدایتی را برای برهم زدن جو سکوها تکذیب می‌کند. این دو اما در کلامشان نام از بزرگانی می‌زنند که آمده‌اند تا فقط به عشق خدمت باری از دوش تیم محبوب پایتخت بردارند.

 این دو که تا همین دو ماه قبل در یک سنگر و علیه عباس انصاری‌فرد موضع داشتند، علیه مدیری ناکام که تیشه برداشته و داشت به ریشه پرسپولیس می‌زد.

حبیب کاشانی که به رغم همه مشغله کاری‌اش در شورای محترم شهر تهران، به عشق خدمت برای مدتی نامعلوم به رغم همه ممنوعیت‌های حضور همزمان مدیران چندشغله در ورزش زیر بار مسئولیت تیمی رفت که داشت در منجلاب ناکامی با عباس انصاری‌فرد فرومی‌رفت. عباس انصاری‌فرد که با مدیریت ضعیفش در فصل نقل و انتقالات، علی کریمی را از دست داده بود و به جای او 6/1 میلیون دلار را برای دو یار برزیلی معمولی بر بدهی‌های‌های تیم افزوده بود.

این‌ها همه اخباری بودند که بعد از روی کار آمدن کاشانی کشف شدند. کاشانی که تا قبل از آمدن به پرسپولیس قرابتی نزدیک با هدایتی پیدا کرده بود و همین دوستی سبب شد تا حمید استیلی که کاشانی را پدر معنوی او می‌نامند، سرمربی استیل‌آذین شود. این دو دوست اما بر سر انتقال کریمی و ماجرای هیأت‌مدیره گزینش نشده پرسپولیس هفته‌هاست که به یکدیگر می‌تازند.

جنگ لیدرها اما مجالی بود تا پرده‌ها برافتند تا این بار حسین هدایتی در برنامه‌ای تلویزیونی از اتفاقات روی سکوها بگوید. از پروژه تخریب که نقش اولش را حبیب کاشانی بازی می‌کند؛ «متأسفانه دوستان برای اینکه علی کریمی را از ما بگیرند دست به هر کاری زده‌اند. بازی‌های‌شان از شورای شهر و در پرونده ورزشگاه امام رضا (ع) شروع شد. در ورزشگاهی که ما آن را خریده بودیم‌ اما برای اعمال فشار به شورا می‌خواستند بهانه‌ای بتراشند، بعد هم که ماجرای کریمی را در بوق و کرنا کردند که محبوب شوند اما این عزیزان باید بدانند که من کریمی را به شخص نمی‌دهم. این بازیکن حتی اگر برای یک نیم فصل بخواهد به تیم محبوبش برگردد باید باشگاه هزینه‌اش را بپردازد و این رقم هم 300 یا 400 میلیون تومان نیست. نمی‌توانند به این سادگی بگویند کریمی را گرفتیم و سعی کنند برای خود محبوبیت بسازند.»

 او اساساً اتهام تحریک لیدرها را رد می‌کند و این را هم بازی ساخته شده از سوی کاشانی می‌داند تا فشار بر مالک استیل برای برگرداندن کریمی به پرسپولیس تسهیل شود. البته او فصل قبل هم با این اتهام از سوی عباس انصاری‌فرد مواجه بود که به سکونشینان خط می‌دهد تا علیه مدیریت پرسپولیس موضع بگیرند. توهمی از سوی مدیریت تیم که با نتایجی که پرسپولیس او می‌گرفت، هیچ وقت از سوی هیچ‌کس پذیرفته نشد.

انصاری‌فرد اما هنوز چنین عقیده‌ای دارد. او البته حالا پی برده سکوهایی که به‌ناگاه دشنامش می‌دادند نه از سوی هدایتی که از سوی حبیب کاشانی تحریک می‌شدند؛ «من شک ندارم که لیدرها از سوی حبیب کاشانی تحریک می‌شدند تا به من دشنام بدهند.» او برای این ادعای بزرگ خود دلیلی مستند دارد؛ «ما که در شروع بازی‌ها هنوز خیلی بد نتیجه نگرفته بودیم اما جمعیت از همان هفته نخست علیه ما موضع داشتند و مدام شعار می‌دادند.»

او یک دلیل بزرگ دیگر هم در تأیید ادعایش دارد؛ «یادتان هست روزی که در سالن 12 هزار نفری آزادی به من فحش دادند؟» مدیرعامل سابق پرسپولیس در برنامه ورزش از نگاه دو به بازی فوتسال ایران و برزیل اشاره می‌کند که در آخرین روزهای مدیریتش در تیم رخ داد، مسابقه‌ای که او پیش چشم سعیدلو و کاشانی به شدت هو شد تا رئیس سازمان ورزش تصمیم قطعی به ایجاد تغییرات در پرسپولیس بگیرد. او درباره آن روز می‌گوید: «آن روز چند نفر از نزدیکان کاشانی به من زنگ زدند و گفتند حاج حبیب خواسته به ورزشگاه بروم و قرار است در آن جا با او و سعیدلو درباره سرنوشت پرسپولیس حرف بزنیم. من هم به استادیوم رفتم.»

این اما آخرین باری بود که انصاری‌فرد در مقام مدیر پرسپولیس راهی ورزشگاه آزادی شد چون همان جا لیدرهای تیم انگار انتظارش را می‌کشند، آنها که انصاری‌فرد درباره‌شان می‌گوید: «تا رسیدم شروع کردند. انگار داشتند برای رسیدن من لحظه‌شماری می‌کردند. کاشانی کنار سعیدلو نشسته بود. او مرا با این طریق به ورزشگاه کشید و لیدرها هم که آماده بودند تا سعیدلو فکر کند جمعیت از من نفرت دارند و بعد هم که بلافاصله من جایم را به کاشانی دادم.»

این اعتراف بزرگ انصاری‌فرد، صریح‌ترین اظهار نظر بعد از گفته مایلی‌کهن درباره قلعه‌نویی است که تأکید می‌کند مدیران فوتبالی برای رسیدن به قله محبوبیت، روی لیدرها سرمایه‌گذاری می‌کنند. در پاسخ به این اتهام بزرگ اما کاشانی از خود دفاع نمی‌کند.

او که مشاور ارشد رئیس سازمان تربیت بدنی است در پاسخ به این سوال می‌گوید: «اگر قرار باشد من هم وارد این دعوا شوم فقط هر روز باید وقتم را بگذارم و در این‌باره جواب بدهم. دوستان هرطور که دوست دارند می‌توانند اظهار نظر کنند.» او اینگونه سعی می‌کند فرار به جلو داشته باشد چون به‌خوبی می‌داند انصاری‌فرد و کارنامه کاری‌اش طوری است که هیچ‌گاه حرف‌هایش تهدیدی برای او محسوب نمی‌شود. شاید بزرگترین تردید پیش روی حاج حبیب پنجه در پنجه شد با حسین هدایتی باشد که دیروز حاضر نشد به جنگ کلامی‌اش ادامه دهد.

کاشانی البته برنامه دارد تا با وجه‌المصالحه قرار دادن علی کریمی مدیر استیل را رودرروی طرفداران تیم بگذارد. اتفاقی که سبب می‌شود او ناچار به انتخاب باشد. او یا باید کریمی را به پرسپولیس هدیه کند و یا به رغم همه کمک‌هایش به تیم دوست‌داشتنی پایتخت متهم خواهد بود که برخلاف همه ادعاهایش کریمی را طعمه برپشتش به پرسپولیس کرده است و این اتفاق به شدت از محبوبیت هدایتی می‌کاهد.

سه ضلع مثلث خود را بری از هر گناهی می‌دانند و هر سه از عشق به خدمت می‌گویند اما از هر ابزاری برای رسیدن به پرسپولیس استفاده می‌کنند. کاشانی که حالا قدرت را در دست دارد به دیگران انگ می‌زند، هدایتی چاره‌ای ندارد تا قربانی شود و از کریمی بگذرد اگر می‌خواهد برای هواداران محبوب بماند و انصاری‌فرد که مهره سوخته است تا می‌تواند بی‌محابا حمله می‌کند چون چیزی برای از دست دادن ندارد. این پرسپولیس چه جایگاهی دارد که مدیران عاشق خدمت برای خدمت به هوادارانش بی‌آنکه حتی ریالی عاید مالی برایشان باشد این‌گونه به هم می‌تازند؟

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)