پرسپولیس نیوز : قضاوت درباره این صحنه را هم به کارشناسان امر واگذار نمی کنیم چون خودمان یک پا کارشناس هستیم!

شاید بتوان موضع گیری ها و گزارش یکطرفه عادل فردوسی پور در مسابقه امروز پرسپولیس و سایپا را در این جمله خلاصه کرد.

 

جایی که محبوب ترین مجری – گزارشگر سیما بار دیگر سوار بر موج حاشیه های فوتبالی شده و از کوچکترین فرصت برای به حاشیه کشاندن مسابقه پرسپولیس استفاده کرد. او که کمترین توجه را به ابعاد فنی مسابقه پرگل و جذاب پرسپولیس و سایپا با 5 گل و چندین و چند موقعیت گل داشت، در ساخته و پرداخته کردن و ارائه حواشی کم اهمیت بازی حتی از تعویض پالتوی سعید شیرینی هم چشم پوشی نکرد.

اولین موضع گیری او را زمانی شنیدیم که هنوز سوت آغاز مسابقه زده نشده بود و عادل بخشیده شدن محرومیت یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس را سوژه خود کرد. وی با اشاره به اینکه این اتفاق در هیچ کجای دیگر رخ نمی دهد گفت:« امروز رویانیان با کفاشیان یک روبوسی کرد و ناگهان یحیی به نیمکت پرسپولیس برگشت! حالا مسئولان سایپا می تونن به این مساله اعتراض کنن و احتمالا مجتبی تقوی هم به اون اشاره خواهد کرد!»

عادل که مواضعی 180 درجه در جهت خلاف صحبت های خود در نود سه شب پیش را مطرح می کرد تنها به اطلاع رسانی بسنده نکرده و عکس العمل های احتمالی و لازم سرمربی و مدیران سایپا را هم به آنان گوشزد کرد!

جالب این جاست عادل که همیشه دنبال حق و حقیقت می گردد در برنامه شخصی اش نود صراحتاً عنوان کرده بود یحیی کار خاصی نکرده و شایسته محرومیت نبوده است، اما همین فرد وقتی جریمه اش مورد بازبینی قرار گرفته و «به حق» بخشیده می شود مورد اعتراض فردوسی پور قرار میگیرد!

پیش از این بارها و بارها از فوتبال برتر انگلیس، اسپانیا و دیگر لیگ ها خبر رسیده که کارت های زرد و قرمز بازیکنان در جریان بازی که با اشتباه داوری ثبت شده از سوی کمیته برگزاری مسابقات مورد بازبینی و بخشش قرار میگیرد اما فردوسی پور در کمال تعجب می گوید بخشش به این شکل در هیچ کجای دیگر دیده نمی شود. آن هم بخشش بازیکنان که بدون شک حضور یا غیبت آنان تاثیر به مراتب بیشتری از نقش مربی در کنار زمین در بازی دارد. او یا از این اتفاق معمول در سطح جهان اطلاع ندارد که بعید به نظر می رسد و یا اطلاع داشته و به عمد خود را به ندانستن می زند تا بتواند گزارش خود را یک طرفه پیش ببرد.

 

حواشی گزارش فردوسی پور به همین جا ختم نشده و در نیمه دوم با به وجود آمدن صحنه های مشکوک داوری شدت بیشتری هم می گیرد. ابتدا پس از اعلام ضربه پنالتی داور به سود پرسپولیس وی به شدت به دنبال پخش صحنه آهسته خطا پیگیر می شود تا بتواند قضاوت خود در خصوص برخورد توپ به دست را انجام دهد و پس از پخش صحنه که کنترل توپ توسط بازیکن سایپا به وضوح دیده می شود از این امر صرف نظر می کند.

 

در ادامه یکی از بازیکنان سایپا پس از برخورد با بازیکن پرسپولیس در  آستانه محوطه جریمه سرنگون می شود و خطای بی نهایت مشکوکی رخ می دهد که پس از چندین ثانیه تأمل داور رای به خطای پشت محوطه جریمه می دهد. درگیری از آن دست اتفاقاتی است که طی هفته های اخیر به خصوص در دربی 76 چندین بار برای مهاجمان پرسپولیس رخ داده و کارشناسان برنامه خود فردوسی پور متفق القول رای به ادامه بازی داده اند ؛ اما در خصوص داخل یا بیرون بودن خطا در محوطه جریمه هم به سادگی نمی توان اظهار نظر کرد. با این وجود که شرایط دست به دست همه داده تا خطا هرچه بیشتر مشکوک به نظر برسد گزارشگر مسابقه خیلی راحت و قاطعانه رای به اعلام پنالتی و تضییع حق تیم سایپا می دهد!

 

معمولا در صحنه های مشکوک داوری گزارشگران قضاوت را به کارشناسان داوری می سپرند اما اعتماد به نفس فردوسی پور که مشخص نیست به چه دلیل با پرسپولیسی ها سر لج افتاده است این اجازه را به او نمی دهد و مجری برنامه نود را تبدیل به کارشناس خبره داوری می کند تا در خصوص صحنه های بازی حکم شخصی خود را صادر کند.

جملات تکمیل کننده فردوسی پور پس از اعلام پنالتی شخصی هم قابل توجه است:  «حالا این بازی سایپا میتونه طلبکار باشه از داور! قطعا سایپایی ها معترض خواهند شد و میگن اینقدر جو درست کرد تیم پرسپولیس که حالا این اتفاقا رخ میده!»

 

شنیدن این جملات وقتی برایتان جالب تر می شود که برنامه دوشنبه نود را دیده باشید که در آن فردوسی پور در قامت دفاع بی چون و چرا از داوران ظاهر شده و صراحتاً اعلام کرد انتقادات مطرح شده نسبت به داوران منصفانه نیست. چه چیزی می تواند عامل این تناقض شود گزارشگری که تنها سه شب پیش معتقد بود انتقادات نسبت به داوری منصفانه نیست و نباید به این شکل از آنان انتقاد کرد در مسابقه ای که پرسپولیس چهار بر یک پیروز شده ، این گونه مسئولان تیم حریف را دعوت به اعتراض و طلبکاری از داوران کند؟

*مهدوی-گزارش اختصاصی خبرگزاری پرسپولیس/

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)