خبرگزاری پرسپولیس : تعداد زیادی از بینندگان سیما معتقدند بخش خبری بیست و سی شبکه دوم سیما، توانسته با جذاب كردن مقوله خبر به مهمترین و پربیننده ترین بخش اخبار صدا و سیما تبدیل شود.

موفقیت هر برنامه خبری دلایل گوناگونی دارد كه یكی از آنها رعایت بی طرفی و انصاف در پخش اخبار است. اما برخی اعتقاد دارند اخبار ورزشی و خارج از گود این برنامه به نحوی پیش رفته است كه موجب تخریب قرمزپوشان پایتخت شود.

شاید بتوان نمونه بارز این عدم بی طرفی را كه اخبار بیست و سی توانست در تیم پرسپولیس بحران ایجاد كند، ماجرای معروف شیث رضایی و محمد نصرتی برشمرد. این رفتار قبل از بیست و سی در هیچ رسانه یا حتی وبلاگی انعكاس نیافته بود، اما خبر بیست و سی موجب به راه افتادن موج سنگینی از انتقاد و هجمه به این تیم شد؛ هجمه‌ای كه نتیجه آن شكست از استقلال و استعفای حمید استیلی بود.

انتقاد دیگر منتقدان این است که در فصل قبلی لیگ كه حبیب كاشانی مدیر عامل قرمز پوشان با رعایت قانون سعی می‌كرد سقف قراردادها را رعایت كند، هیچگاه انتقادی به قراردادهای میلیاردی ستاره‌های تیم های دیگر نمی‌شد اما در این فصل كه رویانیان مثل بسیاری مدیران دیگر به قراردادهای بالا رو آورد، بارها و بارها مورد شماتت خبرنگارن بیست و سی قرار گرفت.

مواردی از این دست در گزارش هفتگی این بخش خبری فراوان است. می‌شود از تمامی آنها لیستی تهیه كرد و البته در تمامی این موارد حق با خبرنگار بیست و سی است اما این نوع اطلاع رسانی فقط در مورد قرمزها مصداق دارد. وقتی بازیكنان پرسپولیس در انزلی مورد عنایت سكوها قرار می‌گیرند یا وقتی داور مسابقه پرسپولیس- ملوان با الفاظ ركیك هواداران انزلی‌چی مواجه می‌شود، باز هم مازیار زارع است كه در مقابل دوربین بیست و سی از هواداران پرسپولیس گله و آنها را نفرین می‌كند!

شاید بتوان گفت بیست و سی بیننده ورزشی تخصصی زیادی ندارد و چنین مسائلی، برای بینندگان این بخش خبری كه عموماً سررشته‌ای از ورزش ندارند اهمیت چندانی ندارد و حتی شاید در طولانی مدت موجب تخریب تیم و ستارگان پرسپولیس در بین عامه مردم شود. (همانطور كه به دفعات اخباری منفی درباره علی دایی منتشر شده است). اما از سویی دیگر هواداران پرسپولیس، ستاره‌های تیمشان را، در برابر هجمه‌های بیست و سی مظلوم می‌بینند و برای این هوادارن، اخبار سیاسی این بخش خبری رویكردی معكوس خواهد یافت و باعث محبوبیت افرادی خواهد شد كه بیست و سی در بخش‌های دیگر علیه آنها خبر و تحلیل پخش كرده است.
میثم سعادت

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)