فدراسيون از همه ابزارهاي خود براي فشار به دايي استفاده مي‌كند
مرجع خبری پرسپولیس : عسگري پيش‌بين وكيل علي دايي تاكيد كرد كه شكايت از فدراسيون فوتبال به شكل همزمان از طريق فيفا و ديوان عدالت اداري پيگيري مي‌شود.

 

از پرونده شكايت علي‌دايي عليه فدراسيون فوتبال خبر تازه‌اي نداريد؟
خير، خبر خاصي نداريم. ما الان داريم در دو مرجع ديوان عدالت اداري و فيفا اقدامات لازم را انجام مي‌دهيم.

 

اميدواريد از كدام طريق، فيفا يا ديوان عدالت اداري به حق و حقوق مورد نظر خود برسيد؟‌
از هر دو طريق به يك اندازه پيگير هستيم. اميدواريم كه هر دو طرف جواب دهند. اينها هر دو مرجع داوري هستند و به صورت موازي كارها را دنبال مي‌كنيم.

 

پيش‌گويي نمي‌كنيم كه دقيقاً‌ همان‌طور كه مورد نظر ماست راي صادر كنند. به اين كه جواب آنها مثبت يا منفي است اهميت زيادي نمي‌دهيم بلكه مهم پيگيري حق و حقوق آقاي دايي از طريق قانوني است كه سفت و سخت در پي آن هستيم.


اگر از طريق ديوان عدالت اداري به حق و حقوق خود برسيد فكر نمي‌كنيد دايي هم به سرنوشت مصطفوي دچار شده و از حضور در فوتبال محروم شود؟‌
صرف‌نظر از اينكه اصولاً چنين اقدامي قانوني است يا خير بايد بگويم فكر نمي‌كنم چنين اقدامي انجام دهند. آقاي دايي دارد از طريق قانوني حقي را پيگيري مي‌كند. اين حق طبيعي هر شهروند ايراني است. فكر نمي‌كنم كسي را به خاطر حق طبيعي و مسلمي كه دارد مجازات كنند. هر اقدامي در اين خصوص عليه آقاي دايي غيرقانوني است.


اگر اين‌طور است كه مي‌گوييد پس چرا مصطفوي عليه آن‌ اعتراض و اقدامي انجام نداد؟‌
شايد آقاي مصطفوي هم كارهايي انجام داد كه شما اطلاع نداريد. در مورد آقاي مصطفوي اطلاعي ندارم اما آقاي دايي يك شخصيت متفاوت است و با سايرين فرق دارد. قرارداد ايشان با فدراسيون مشخص است. كميته انضباطي و استيناف همه زير مجموعه‌اي از سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال هستند. برداشت ما اين است كه آن‌ها بي‌طرف نيستند و از موضع و به سود فدراسيون فوتبال قضاوت مي‌كنند و حكم مي‌دهند. علي‌ دايي آدمي نيست كه يك قدم و يك وجب از حق و حقوق خود عقب بنشيند. آن‌ها نمي‌توانند دايي را محروم كنند و رفتاري كه با آقاي مصطفوي را داشتند در مورد دايي هم تكرار كنند.


در سفر اخيري كه دايي به اروپا داشت به خاطر پيگيري شكايت از فدراسيون بود؟‌
خير، براي انجام يكسري كارهاي اجرايي خود به اين سفر رفته بودند و ربطي به شكايت از فدراسيون فوتبال ايران نداشت. كارهاي اين موضوع را ما پيگيري مي‌كنيم. گذشته از اين دنياي امروز دنياي تكنولوژي است و نياز نيست براي اين كارها بلند شوي و به سفر بروي.

 

در مــــــــــورد ممنوع‌المصاحبه شدن موكل خود از طـــــرف فدراسيون توضيــــــح مي‌دهيد؟ آيا اين اقدام قانوني است؟‌
كميته انضباطي بر اساس قوانين و آيين‌نامه داخلي خودش چنين حكمي را صادر كرد. اين حكم قانوني نيست. اما فدراسيون از تمام ابزارهاي خود استفاده مي‌كند تا به آقاي دايي فشار بياورد.

 

طبق قوانين قضايي كشور ممنوع‌المصاحبه كردن افراد قانوني و شدني است؟‌
قوانين جمهوري‌اسلامي ايران به اين شكل است كه همه مردم حق آزادي بيان دارند و هيچ مرجعي نمي‌تواند اين آزادي را سلب كند مگر به حكم دادگاه آن‌هم با مدرك و سند. دادگاه به عنوان مجازات‌هاي تكميلي از اين محدوديت استفاده مي‌كند. مثلاً يك نفر در يك محل شرارت مي‌كند و مردم را كتك مي‌زند و عربده كشي مي‌كند. در اين مواقع علاوه بر مجازات‌هاي تعيين شده مثل شلاق و ديه حكمي تكميلي مي‌دهد كه 2 سال حق ورود به اين محل و شهر را هم ندارد. كميته انضباطي يك مرجع اداري است و نمي‌تواند آزادي افراد را سلب كند و راي به آن دهد. ممنوع‌المصاحبه شدن آقاي دايي را قانوني نمي‌دانم. اگر ايشان در صحبت‌هاي خود به كسي تهمت مي‌زند يا توهين مي‌كند طرف ضرر كرده و مي‌تواند برود و شكايت كند. مثل ماجرايي كه آقاي دايي از مايلي كهن شكايت كرد و به خاطر صحبت‌هاي خلاف واقع قاضي به سود ما حكم داد.
هر سرمربي حق دارد در مورد داوري اظهارنظر كند. اگر به داور توهين كرد آن‌وقت آن داور برود شكايت كند. نمي‌توان دهان مردم را بست كه حق نداريد حرف بزنيد. اما فدراسيون براي مديريت فوتبال از اين موارد استفاده ابزاري مي‌كند. آنها مي‌خواهند با دايي اين‌طور برخورد كنند تا حساب كار دست ديگران بيايد و سر جاي خود بنشينند. آنها خود بگويند وقتي با دايي اين‌طور برخورد مي‌شود ديگر واي به حال ما. در يك جمله مي‌خواهند دايي را براي ديگران درس عبرت كنند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)