وکیل باشگاه پرسپولیس معتقد است طبق آئین نامه انضباطی باید محرومیت محمدحسین کنعانی‌زادگان از دیدار با استقلال برداشته شود.

هومن هدایتی وکیل باشگاه پرسپولیس درباره پرونده مربوط به اعتراض باشگاه پرسپولیس به کارت زرد حسین کنعانی‌زادگان در دیدار با فولاد و درخواست پاک شدن این کارت زرد، به تسنیم گفت: بند دو ماده 15 آئین نامه انضباطی می‌گوید اگر یک کارت زرد اشتباه باشد، با وجود حفظ کارت، اما آثار انضباطی آن کارت ملغی می‌شود. این صراحت بند 2 ماده 15 است. در ماجرای کنعانی‌زادگان محرومیت بازیکن از شرکت در مسابقه بعدی آثار انضباطی همان کارت زرد اشتباه است که باید رفع شود. این دقیقاً صراحت قانون است.

وی ادامه داد: در واقع آن چیزی که مقررات انضباطی تأکید دارد تغییر نمی‌کند، تصمیمات داور در درون زمین است. در حالی که محرومیت از بازی بعد تصمیم داور نبوده است. تمام کارشناسان هم اعلام کردند کارت زرد اشتباه بوده اما ما با احترام به داور درخواست داریم تا آثار آن کارت برداشته شود.

«بند 3 ماده 15 اما تأکید دارد که اعتراض به اخطار و اخراج زمانی مورد قبول است که اشتباه در تشخیص هویت فرد خاطی باشد». وکیل باشگاه پرسپولیس در واکنش به طرح این موضوع عنوان کرد: این برای زمانی است که بخواهند کارت زرد را بردارند. ما که نمی‌خواهیم کارت زرد برداشته شود؛ اثر انضباطی آن کارت باید از بین برود. قانون به صراحت این را توضیح داده است؛ یعنی اگر بازیکن در بازی کارت زرد دوم را می‌گرفت اخراج می‌شد اما حالا آثار مربوط به آن کارت که محرومیت از بازی بعد می‌شود، باید از بین برود.

هدایتی درباره اینکه آیا سازمان لیگ پاسخی به درخواست باشگاه پرسپولیس برای بخشش کارت زرد کنعانی‌زادگان داشته است؟ گفت: خیر! هنوز هیچ پاسخی به ما نداده‌اند. این موضوع حق قانونی باشگاه است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)