مرجع خبری پرسپولیس : صبا در این فصل با عبدالله ویسی معادلات را بر هم زده و روند رو به رشدی را نشان می دهد. رسیدن به این موفقیت با توجه به شرایط ابتدای فصل دشواری های خاص خود را داشته است اما ویسی  رازهای موفقیت تیمش را توضیح می‌دهد.حرف های این مربی جالب و پرحاشیه را می خوانید.

-آقای ویسی صبا فصل را با مشکلات زیادی آغاز کرد و حتی صحبت از واگذاری این باشگاه بود اما اکنون تیم شما در میان تیم های بالای جدول قرار گرفته است، چگونه توانستید این تیم را با موفقیت هدایت کنید؟

از ابتدا ما تفکرات و اعتقاداتی داشتیم که کار را بر مبنای آن آغاز کردیم و با توجه به بازیکنان تیم که همه پرشور و با انگیزه هستند، می دانستیم که به این اهداف می‌رسیم. طبق استراتژی که تعریف کردیم به بازیکنان گفتم که اگر از هر 5 بازی بتوانیم 8 امتیاز کسب کنیم، در میان تیم های بالای جدول خواهیم بود و دیگر نقطه قوت تیم صبا در این فصل هم مسایل روحی و روانی به همراه انگیزه بالای بازیکنان است که تا اینجا ما را در رسیدن به اهدافمان کمک کرده است. من امیدوارم که در نیم فصل دوم هم صبا روز به روز بهتر شود و بتوانیم تا پایان فصل به کلیه اهداف خودمان دست یابیم.

-شاید ریسک پذیری هم یک ابزار موفقیت باشد، قبول هدایت صبا با آن شرایط ابتدای فصل یک ریسک بود.
من در ابتدای فصل شاهد بودم که مربیان بسیاری با باشگاه تماس می گرفتند تا به جای من بیایند، مربی های بیکار ضد من صحبت می‌کردند و حتی در جلسه ای که با استاندار داشتم او نام یکی از مربیان سرشناس را آورد و گفت که این مربی با او تماس گرفته و اعلام کرده که ویسی نمی تواند این تیم را اداره کند و من را جانشین او کنید. با این حال از آنجا که جوان و با انگیزه هستم و اعتقادات خودم را دارم، خدا به من کمک کرد توانستم در صبا انقلابی ایجاد کنم. کنار گذاشتن 15 بازیکن و جایگزین کردن بازیکنان جوان لیگ یک و دو کار آسانی نبود. ضمن اینکه صبا از جمله تیم هایی بود که بدون دخالت حتی یک دلال بسته شد.

-دیروز هم راه آهن را شکست دادید.
بله، نیمه اول خوب شروع کردیم و توانستیم که از طریق اشتباه مدافعین تیم راه آهن به گل اول توسط علی مولایی مهاجم دست یابیم. در نیمه دوم راه آهن بازی نسبتا خوبی را ارائه داد و توانست که بازی را به تساوی بکشاند اما من در بین دو نیمه به بازیکنان گفته بودم که ما باید این بازی را ببریم. در تمرین‌هایی که قبل از این بازی داشتیم از روی ضربات ایستگاهی برنامه‌ریزی کرده‌ بودیم که دروازه راه آهن را باز کنیم که در این رابطه احمد داودی، مهاجم تیم را به زمین فرستادیم. توانستیم تا پشت 18 قدم به یک ضربه ایستگاهی دست یابیم که در نتیجه غلامرضا عنایتی توانست این ضربه را به گل برساند و ما را پیروز این بازی کند و یک پیروزی ارزشمند خانگی را به دست آوریم.

-شما بعد از بازی با تراکتورسازی صحبت هایی هم درباره مقایسه بودجه تیم خود با تراکتورسازی داشتید و گفتید که تیم شما مانند تراکتورسازی با بودجه 9 میلیاردی بسته نشده است، می توانید شفاف بگویید چه رقمی را خرج تشکیل تیم این فصل کرده‌اید؟
بله، ما دقیقا 3 میلیارد و 400 میلیون تومان بودجه‌ای که تیم با آن بسته شد و در مقابل تیم‌هایی که با بودجه های چند برابر ما تشکیل شده بودند به میدان رفتیم.

-این شامل کل تیم است، یعنی قرارداد شما را هم شامل می شود یا فقط هزینه قرارداد بازیکنان است؟
این مجموع هزینه ماست و قرارداد کادر را هم شامل می‌شود. قرارداد من با صبا نزدیک به 250 میلیون است و شاید رقم قرارداد کل کادرفنی صبا به 350 میلیون هم نرسد. اما می دانم که کادر فنی تراکتورسازی با رقم یک و نیم میلیارد تومان بسته شده است.

-در نیم فصل دوم کار دشوارتر می شود، ترفند شما برای این نیم فصل چیست؟
خوب در گام اول ما روش بازی خود را تغییر دادیم. چراکه تیم ها اکنون از بازی‌های نیم فصل اول ما شناخت پیدا کرده‌اند به همین دلیل ما با روش دیگری به میدان می‌رویم. هدف دیگر تیم ما این است که در بازی ها اول گل نخوریم و سپس به فکر گلزنی باشیم و گام سوم هم همانند نیم فصل کسب 8 امتیاز از هر 5 بازی است که می تواند ما را به منزل و مقصد برساند.

-گویا دیگر به شنیدن لقب گواردیولا علاقه ندارید؟
باور کنید از این مقایسه خوشم نمی‌آید. برای اینکه دنیای ما با هم فرق می‌کند، من در ایران هستم و مربی صبا و او در اسپانیا مربی تیم بزرگ بارسلونا است. با این حال من همیشه بازی های بارسلونا را دنبال می‌کنم و از نکات فنی این تیم نت برداری می‌کنم. در واقع من از تاکتیک های بارسلونا در هربازی 5 تا 6 جلسه تمرین در می‌آورم. اما این نیست که بگویم می‌خواهم شبیه گواردیولا باشم. شاید بسیاری از نکات فنی را در کار او ببینم و استفاده کنم کاری که شاید مربیان دیگر انجام ندهند اما از مورینیو هم شجاعت، غرور و رفاقت را یاد می‌گیرم. کلا اعتقاد دارم که باید کار مربیان سطح بالای فوتبال را دید و از آنها آموخت.

-پس کار مربیان بزرگ را کاملا رصد می کنید؟
بله، همینطور است. من در ایران هم بارها بر سر تمرین تیم ملی رفته‌ام و تمرین های کی‌روش را از نزدیک دیده‌ام و اتفاقا نکات بسیار خوبی از آن آموخته‌ام. حتی حاضرم اگر من را راه بدهند به تمرین های پرسپولیس بروم و تمرین های دنیزلی را از نزدیک ببینم. به نظرم این کار هیچ ایرادی هم برایم ندارد چراکه جوان هستم و باید یاد بگیرم. من هیچ وقت خودم و تیمم را با مربیان و تیم های سطح اول فوتبال مقایسه نمی‌کنم اما می‌توانم داشته های فنی خودم را با آموزش گرفتن از کار مربیان و تیم های بزرگ افزایش دهم و از این راه نقاط ضعف تیم خودم را برطرف کنم با نقاط قوت را بیشتر کنم.

-با این شرایط فکر می‌کنید صبا بتواند در نیم فصل دوم هم در میان تیم‌های بالای جدول قرار بگیرد؟
در ابتدای فصل مدیران صبا به من گفته‌اند که اگر این تیم را در پایان فصل در جایگاه دهم قرار دهم کار بزرگی کرده‌ام چراکه با کنار گذاشتن 15 بازیکن و بودجه‌ای که تیم با آن بسته شده تا همینجا هم کار بزرگی کرده‌ایم. با این حال صبا اکنون رتبه اش یک رقمی است و در یک نیم فصل جز تیم های بالای جدول بوده است. حال اگر من بتوانم تیم را درمیان 4 تیم بالای جدول قرار دهم که کار بزرگی کرده‌ام و اگر تا رده دهم هم قرار بگیریم کار من خوب بوده است و حتی اگر از دهم هم پایین بیاییم باز هم کار من بد نبوده است. با این حال معتقدم ما اهداف خود را فراموش نمی‌کنیم و مطمئنا می توانیم در جمع 4 تیم بالای جدول قرار بگیریم چراکه این توان در تیم وجود دارد.

 

– پس حتی به آسیایی شدن هم فکر می کنید؟
بله، مطمئنا وقتی ما توانسته‌ایم جایگاه خوبی در جدول داشته باشیم این شانس را داریم که سهمیه آسیایی را هم بگیریم. این دو، سه دیدار دیگر در ابتدای نیم فصل دوم نقش مهمی دارد و اگر بتوانیم در این دیدارها موفق شویم به طور یقین پایان فصل جایگاه خوبی را از آن خود خواهیم کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)