سه شنبه 18 فروردين:(20:15)

مرجع خبري پرسپوليس: ادواردو نلو وينگادا سرمربي تيم پرسپوليس در کنفرانس خبری پیش از دیدار با الغرافه گفت: بازي بسيار سختي پيش‌رو داريم و بايد در فوتبال به همه تيم‌ها احترام گذاشت و هيچ تيمي را دست كم نگرفت. از اين رو فكر مي‌كنم الغرافه هم تيم قدرتمندي در ليگ قهرمانان آسيا باشد و در رقابت‌هاي ليگ قطر هم يكي از تيم‌هاي مدعي قهرماني است.

آنها بازيكنان بسيار خوبي دارند و با تمام قوا براي كسب امتياز از پرسپوليس به تهران آمده‌اند اما، از طرفي تيم پرسپوليس هم در دو بازي گذشته‌ خود در اين مسابقات نشان داده كه شرايط خوبي دارد و اين رقابت‌ها برايش از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وينگادا در پاسخ به سوالي مبني بر نگراني مردم از حضور پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا با توجه به شكست گذشته اين تيم برابر صبا تصريح كرد: در همه جاي دنيا اتفاقات فوتبال رخ مي‌دهد و شما شاهد بوديد تيم آرژانتين با شش گل برابر تيم بوليوي شكست خورد، در حالي كه قدرت اين دو تيم به هيچ وجه قابل قياس با هم نيستند. يا اينكه بايرن مونيخ هم پنج بر يك در بوندسليگا مقابل حريفش مغلوب شد.

در بعضي مواقع همه اشتباه مي‌كنند و فوتبال همين است. ممكن است ما خوب بازي نكنيم اما، روي دو اتفاق و موقعيت ساده به گل برسيم و برعكس اين قضيه هم وجود دارد. تنها نكته منفي بازي پرسپوليس برابر صبا از دست رفتن موقعيت‌ها بود، وگرنه اگر نتوان گفت كه پرسپوليس خوب بازي نكرد، همين طور نمي‌توانيم بگوييم كه مقابل صبا بد بوديم.

 
وينگادا درباره تقويت خط حمله‌ پرسپوليس نيز تصريح كرد:


ما هر روز و هر هفته براي بهبود وضعيت بازيكنان كار و تلاش مي‌كنيم. اگر بگوييم براي بازي فردا مقابل الغرافه براي مهاجمان برنامه ويژه‌اي داريم، بدين معناست كه ما در مسابقات گذشته برنامه‌ خاصي براي آنها نداشته‌ايم و اين درست به نظر نمي‌آيد.

هر بازي براي پرسپوليس چه در ليگ قهرمانان آسيا و چه در مسابقات داخلي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و ما براي موفقيت در آن از همه توان‌مان استفاده مي‌كنيم. نكته مهمي كه در پرسپوليس در حال رخ دادن است، اين بوده كه بازيكنان درك كرده‌اند كه بايد براي موفقيت تلاش و كوشش بسياري داشته باشند.

وينگادا همچنين درباره شانس صعودش از گروه و همچنين موفقيت در مراحل بعدي ليگ قهرمانان آسيا افزود: هنوز زود است كه پيرامون اين مساله نتيجه‌گيري دقيقي داشته باشيم. تيم‌هاي زيادي براي كسب قهرماني اين جام كانديدا و مدعي هستند. ما در وهله‌ اول بايد سعي كنيم در گروه خود به عنوان تيم اول به مرحله بعدي راه يافته تا در بازي پلي‌آف (يك شانزدهم) ميزبان حريف بعدي‌مان باشيم. صحبت درباره مراحل بعد هم فعلا لازم نيست و ما در صورت راه يافتن به آن مي‌توانيم تمام تمركزمان را گذاشته و پيرامون موفقيت در اين رقابت‌ها صحبت و برنامه‌ريزي كنيم.

سرمربي تيم پرسپوليس درباره تركيب اين تيم مقابل الغرافه خاطر نشان كرد: تمام مربيان دنيا به دنبال بازيكناني هستند كه از آمادگي فني بالا و كيفيت مطلوبي برخوردارند. در پرسپوليس هم چنين رويه‌اي خواهد بود. مسلما بازيكن 19 ساله به اندازه‌ بازيكن 29 ساله تجربه ندارد اما، در عين حال بازيكنان جواني هم هستند كه در همين مقطع سني تجربه و كيفيت لازم را دارند كه علي كريمي در فوتبال ايران چنين بازيكني بوده است.

در بازي فردا تركيب پرسپوليس متشكل از بازيكناني خواهد بود كه در بهترين كيفيت و آمادگي بسر مي‌برند و من در انتخابم توجهي به سن و سال بازيكنان و يا شخصيت فردي آنها نمي‌كنم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)