مرجع خبری پرسپولیس : عليرضا محمد امروز فوتباليستي 29 ساله است كه در راه‌آهن چهره شد و يكي از بهترين مدافعان كناري ليگ لقب گرفت. او در تيم زردپوش تهراني سه سال بهترين نمايش‌ها را ارائه داد.

 

قبل از آن براي تيم گمنام شهاب زنجان در ليگ دسته اول بازي مي‌كرد اما فيروز كريمي او و فوتبالش را شناخت و به راه‌آهن آورد تا در پايتخت و ليگ برتر شكوفا شود. محمد در فصل پاياني حضورش در راه‌آهن 8 پاس گل داد و سه گل هم زد.

 

اين اواخر در جناح راست و كنار دست احمد تقوي زوج فوق‌العاده‌اي تشكيل داده بود و فوتبالش كاملا به چشم مي‌آمد. خودش مي‌گفت: «آقا فيروز به من لقب گريدر داده بود چون مي‌گفت زمين را صاف مي‌كنم و جلو مي‌روم.»

 

 

 

در 27 سالگي پرسپوليسي شد اما عجيب نبود كه او لباس سرخ را بر تن كند: «واقعا از بچگي طرفدار پرسپوليس بودم، تا همين چند سال پيش براي بازي‌هاي پرسپوليس به استاديوم مي‌رفتم. يادم مي‌آيد سال 79 بازي پرسپوليس- سايپا استاديوم بودم كه علي كريمي آن گل استثنايي را از وسط زمين به غلامپور زد. بعد از آن گل حسابي فرياد كشيدم.»

 

8 سال بعد از آن، محمد كنار علي كريمي بازي مي‌كرد و البته ستاره سرخ‌ها او و بازي‌اش را دوست مي‌داشت تا جايي كه بعد از مسابقه پرسپوليس- الغرافه قطر در تهران و در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا، وقتي كه به عنوان بهترين بازيكن ميدان انتخاب شد، مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني گفت:

 

«بايد عليرضا محمد را انتخاب مي‌كردند، او از من بهتر بود.» محمد يك پرسپوليسي دو آتشه بود و به پيراهن اين تيم هم رسيد: «هميشه بازي‌هاي دربي به استاديوم مي‌رفتم، در چند بازي دربي هم از صبح زود به استاديوم رفتم.»

 

او دربي را هم تجربه كرد و به پيراهن تيم ملي رسيد. حالا اين مدافع 175 سانتيمتري كه 73 كيلوگرم وزن دارد، سومين فصل حضورش در پرسپوليس را تجربه مي‌كند و برخلاف سه سال قبل فوتباليست شناخته شده‌اي است كه در بين هواداران پرسپوليس طرفدار زيادي دارد.

خوشخوابي كه صبحانه كامل را دوست دارد
فوتباليست‌ها معمولا شرمنده شكم‌شان نمي‌شوند، هرچند پرخوري براي آنها ممنوع است و البته خودشان هم مراعات مي‌كنند. آنها مثل بيشتر ورزشكاران به وعده‌هاي غذايي و تنوع غذاها اهميت مي‌دهند، به‌خصوص صبحانه. البته قبل از صبحانه بايد چشم‌ها را باز كرد و از خواب بلند شد.

 

تا يادمان نرفته بنويسيم يكي از كارهاي اصلي فوتباليست‌هاي امروزي خوابيدن است: «كلا فوتباليست خوشخوابي هستم و از خوابيدن زياد لذت مي‌برم. معمولا اگر صبح‌ها تمرين نداشته باشم تا ساعت 10:30 يا 11 مي‌خوابم.»

 

و اما قسمت شيرين ماجرا، يعني خوردن صبحانه: «دوست دارم صبحانه‌ام واقعا خاص باشد، به همين خاطر از هر چيزي كه فكرش را بكنيد يك مقدار در صبحانه استفاده مي‌كنم. پنير، كره، عسل، عدسي، خامه، شير و … كلا صبحانه مفصلي مي‌خورم.»

 

ورزش در خانه فراموش نمي‌شود
فوتباليست حرفه‌اي نبايد به تمرين با تيم و زمين تمرين اكتفا كند. الان اكثر فوتباليست‌ها در منزل و اوقات فراغت‌شان ورزش انفرادي را فراموش نمي‌كنند، محمد هم از اين قاعده مستثني نيست: «يك دستگاه upkimpro خريده‌ام و در خانه از آن استفاده مي‌كنم. اين دستگاه مخصوص شكم است و هر روز دقايقي با آن كار مي‌كنم. يك دستگاه تيوپ هم دارم كه مخصوص كشش است و پاها را تقويت مي‌كند.

 

كلا صبح‌ها بعد از صبحانه 40 دقيقه تا يك ساعت با ورزش در خانه اوقاتم را مي‌گذرانم.» البته ورزش انفرادي محمد فقط به اينجا ختم نمي‌شود: «هفته‌اي يكي دو بار البته عصرها به باشگاه يكي از دوستانم مي‌روم و با دستگاه‌هاي آنجا كار مي‌كنم كه البته اين هم به جلسات تمريني و بازي‌هايمان بستگي دارد.»

روزي يك فيلم!
ميانه فوتباليست‌ها با فيلم و تلويزيون خوب است: «حول و حوش ظهر معمولا يك فيلم مي‌بينم. فيلم‌هاي اكشن را دوست دارم و هر روز ساعتي از اوقاتم با تماشاي فيلم مي‌گذرد.» اخيرا بازيكنان به شدت دلبند سريال‌هاي تلويزيوني شده‌اند اما داستان محمد متفاوت است:

 

«با تماشاي تلويزيون وقتم را پر نمي‌كنم اما سريال‌هاي قوي مثل فرار از زندان را از دست نمي‌دهم و اين سريال را كامل تماشا كرده‌ام.» گوش دادن موسيقي هم كه وقتي نمي‌برد. در هر ساعتي از روز و در حين انجام هر كاري مي‌توان موسيقي گوش داد: «از بين خواننده‌هاي ايراني محمد اصفهاني و محسن چاووشي را دوست دارم و آلبوم‌هايشان را تهيه مي‌كنم.»

شغلي كه 7-6 ساعت وقت مي‌گيرد
تمرين روزانه با تيم در برنامه روزانه تمام بازيكنان يك تايم طولاني را گرفته است. البته اين شغل فوتباليست‌هاست و نبايد از اين بابت كه زمان زيادي را صرف تمرين مي‌كنند نگران و ناراحت باشند:

 

«بعدازظهرها از يك ساعت قبل از تمرين آماده رفتن به محل تمرين مي شوم. لباس‌ها و كفش‌هايم را آماده مي‌كنم. كلا 6-7 ساعت از وقتم را تمرين مي‌گيرد اما خوشبختانه محل تمرين تا منزل‌مان فاصله زيادي ندارد و تقريبا هيچ وقت با مشكل ترافيك روبرو نمي‌شوم كه اگر اينطور بود واقعا اعصابم به‌هم مي‌ريخت.»

حساسيت به ماشين بله، ماشين‌بازي نه
اين روزها يكي از علاقه‌مندي‌هاي جوانان رسيدگي به اتومبيل‌هايشان يا بالا و پايين كردن شهر با اتومبيل‌هاي گرانقيمت است. فوتباليست‌ها هم از اين قضيه مستثني نيستند اما محمد زياد پي اين داستان نيست: «به ماشينم حساسم و دوست دارم هميشه تميز باشد. اگر يك خط روي ماشينم بيفتد اعصابم خرد مي‌شود اما كلا ماشين‌باز نيستم. گاهي اوقات با همسرم به نقاط مختلف شهر مي‌رويم اما كلا اگر كار نداشته باشم ماشين‌سواري نمي‌كنم.»

 

داستان اتومبيل محمد هم جالب است: «دو سال پيش يك هيوندا آزرا خريدم كه سندش مشكل داشت، بعد از آن از ماشين بيزار شدم و به مدت يك سال بدون ماشين بودم اما ديگر داشتم از بي‌ماشيني اذيت مي‌شدم.» محمد پيش از عيد امسال يك كيا موهاوي مسي رنگ خريده كه از سواري آن كاملا راضي است.

عاشق خانه پدري
محمد يك فوتباليست اهل خانواده است، پس طبيعي است كه يكي از سرگرمي‌هاي مهم روزانه او ديدن خانواده باشد: «تقريبا هر روز به همراه همسرم به منزل پدري من يا همسرم مي‌رويم. به شدت علاقه‌مند خانواده‌ام به‌خصوص روزهايي كه مصدوم مي‌شوم كلا به منزل پدري‌ام مي روم كه فاصله‌اش با منزل خودمان زياد نيست.»

كدام بازيكن فوتبال به غير از يكي دو استثنا را ديده‌ايد كه اهل كتاب و مطالعه باشد؟ محمد هم از غالب هم‌صنفانش مستثني نيست: «بيشتر مجله‌‌هاي ورزشي و خانوادگي مي‌خوانم اما كتاب نه.»خب اگر مثل فوتباليست‌ها درآمد خوبي داشته باشيد، خريد كردن لذت مي‌دهد: «هراز گاهي با همسرم به مراكز خريد مي‌رويم اما كلا خريد را دوست دارم.»

قورمه‌سبزي را فقط مي‌خورد
يك نكته مشترك ديگر كه در مورد بيشتر فوتباليست‌ها مصداق دارد عدم فعاليت آنها در كارهاي روزانه منزل است: «خب همسر من خانه‌دار است و تقريبا تمام كارهاي منزل را ايشان انجام مي‌دهد اما من هم گاهي اوقات كمك مي‌كنم و كارهاي مختصري انجام مي‌دهم.»

 

مثلا شده كه يك فوتباليست مثل محمد خودش در خانه دست به كار شود و آشپزي كند؟ «من در درست كردن فست‌فود و كباب تبحر دارم و اگر قرار باشد از اين غذاها بخوريم كمك مي‌كنم.»
البته مدافع پرسپوليس علاقه‌اي به فست‌فود ندارد: «فقط خوب درست مي‌كنم اما اصلا خوشم نمي‌آيد. غذاهاي سنتي ايراني مثل خورش ‌قورمه‌سبزي و كرفس را خيلي دوست دارم.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)