پاداش برد های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به این زودی پرداخت نخواهد شد.

طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم های باشگاهی که در مراحل مختلف لیگ قهرمانان آسیا پیروزی به دست آورند مبلغی را به عنوان پاداش نسبت به مرحله ای که در آن پیروز شده دریافت خواهند کرد. برای مثال هر تیمی که در مرحله گروهی مسابقات به پیروزی می‌رسید ۵۰ هزار دلار پاداش از طریق AFC دریافت می کند.

همین مساله باعث شد تا تیم فوتبال پرسپولیس تا پیش از بازی امروز با پاختاکور ازبکستان مبلغی حدود ۴۰۰ هزار دلار را به عنوان پاداش پیروزی هایش در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده باشد. البته مساله اینجاست که این پول به این زودی ها به باشگاه پرسپولیس نمی رسد و این باشگاه فعلا نمی تواند روی این مبلغ حساب کند.

در مورد زمان پرداخت این پاداش صحبت های مختلفی مطرح شده اما گفته می‌شود که یک ماه پس از پایان این فصل از لیگ قهرمانان آسیا این پول از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه‌ها پرداخت خواهد شد و هر باشگاهی که به هر تعداد پیروزی به دست آورده باشد مبلغی را به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد. این یعنی حداقل تا زمستان سال جاری خبری است دریافت پاداش پیروزی های لیگ قهرمانان آسیا نخواهد بود.

مساله دیگر اینجاست که چهار باشگاه ایرانی وقتی به قطر رسیدند در نامه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کردند پول مازادی که برای اقامت در هتل باید پرداخت کنند را afc از محل پاداش‌های پیروزی های آنها بردارد. پس از چند روز کنفدراسیون فوتبال آسیا با این درخواست تیم های ایرانی موافقت کرد. یعنی همین الان قسمتی از این پاداش به عنوان هزینه هتل از پرسپولیس و سه تیم دیگر ایرانی کسر خواهد شد.

پرسپولیس امروز اگر موفق شود پاختاکور را شکست دهد مبلغی دیگر را به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد که پول کمی هم نیست. به خاطر همین پیروزی در بازی امشب هم از لحاظ فنی و حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مهم است و هم از لحاظ مالی بسیار می تواند به پرسپولیس کمک کند.

تیم های پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب از ساعت ۲۱:۳۰ وقت تهران در دوحه به مصاف هم می‌روند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)