پرسپولیس نیوز : در روزهایی‌که مسئولان فوتبال صحبت از حمایت از تیم‌های مختلف ملی مطرح می‌کنند اما در عمل بااقدامات مخالف حرف‌های خود، به ضرر این تیم‌ها گام برداشته تا درنهایت ناکامی این تیم‌ها، هواداران را ناامید کند.

در روزهای پایانی سال 93 فوتبال ایران اسیر دو حاشیه جدید شده است، حواشی خاصی که دو تیم با اقدامی ملی را تحت تاثیر مستقیم قرار داده و روزهای خوب آنها را به شرایطی مبهم تبدیل کرده است.

صحبت از تیم فوتبال امید ایران که می‌خواهد ۴۰ سال ناکامی در رسیدن به المپیک را به پایان برساند و پرسپولیسی که در فوتبال ایران ناکام بود اما در آسیا بسیار درخشان ظاهر شد و به خوبی دو تیم مطرح غرب و میانه آسیا را ناکام گذاشت. حال این دو تیم در مسیر موفقیت یا در ادامه روند خوب خود، با چالشی بزرگ مواجه شده‌اند که حاصل پارادوکس‌ها عجیب حاکم بر فوتبال ایران و حرف‌هایی که با عمل‌های یکی نبوده، است.

خلع سلاح امید
رقابتهای مقدماتی المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو در گروه C قاره آسیا از روز سوم فرودین‌ماه سال ۹۴ در تهران آغاز می‌شود که تیم فوتبال امید ایران در این رقابتها به مصاف تیم‌های نپال، عربستان، افغانستان و فلسطین می‌رود. تیم برتر این گروه به‌صورت مستقیم به رقابتهای قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا صعود می‌کند و ۵ تیم برتر گروه‌های ۱۰ گانه هم به این مسابقات راه پیدا می‌کنند.

تیم فوتبال امید ایران تمرینات آماده‌سازی خود را برای حضور موفق در این مسابقات پیگیری می‌کند و اردو و بازی تدارکاتی خوبی را هم در کشور کویت برگزار کرد، اما مشکل این تیم در استفاده از سردار آزمون و علیرضا جهانبخش هنوز حل نشده است.

در فاصله 10 روز به آغاز این رقابتها و به جای اینکه کادرفنی تیم امید روی شرایط حریفان و پیدا کردن ترکیب نهایی تمرکز کند، آنها باید خود را درگیر اخبار مختلف در خصوص استفاده یا عدم بهره بردن از آزمون و جهانبخش لژیونر کنند زیرا کارلوس کی‌روش می‌خواهد در بازی با شیلی از این دو بازیکن استفاده کند.

هرچند علی کفاشیان بارها اعلام کرده که اولویت با تیم امید است و باید آزمون و جهانبخش این تیم را همراهی کنند اما مصاحبه‌های و واکنش‌ها کی‌روش خلاف این موضوع را تداعی می‌کند، اتفاقی که ممکن است آینده این دو بازیکن در تیم ملی را به خطر انداخته و آنها با تمرکز و آرامش کامل در دیدارهای تیم امید به میدان نروند.

با توجه به اینکه تیم امید در این گروه باید به مصاف رقیبی سرسخت به نام عربستان و یک مدعی ناشناخته به نام نپال رفته و حتی دیدار با افغانستان و فلسطین هم راحت نیست، گرفتن دو بازیکن تاثیرگذار از این تیم یک اتفاق غیر منطقی خواهد بود زیرا در صورت ناکامی این تیم، جلوی پیشرفت نسلی از آینده‌سازان فوتبال ایران، گرفته می‌شود.

یادمان نمی‌رود کارلوس کی‌روش پیش از حضور تیم ملی در مسابقات انتخابی و نهایی جام جهانی و جام ملت‌ها، بارها در صحبت‌هایش از همه مسئولان ایران و فوتبال خواست از تیم بزرگسالان حمایت کنند تا این تیم در رقابتهای پیش‌رو موفق باشد اما امروز که تیم امید نیاز به حمایت دارد، سرمربی تیم ملی قصد همکاری با تیم امید را ندارد و نوعی حرفش با عملش یکی نیست.

کی‌روش و مسئولان فدراسیون فوتبال نباید فراموش کنند تیم امید می‌خواهد تابو و طلسم بزرگی را بشکند و پس از 40 سال هواداران ایران را با کسب سهمیه حضور در المپیک خوشحال کند، پس باید همه جانبه از این تیم حمایت کرد و آن را با گرفتن دو بازیکن تاثیرگذار، خلع سلاح نکرد.

دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران

متضرر کردن پرسپولیس
مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در پایان مجمع عمومی سازمان لیگ با اشاره به اینکه پرسپولیس کاملا وضعیت نامشخصی دارد، گفته بود: «واقعا نگران نمایندگان کشورمان هستم. وقتی نمایندگان ما در ورزشگاه آزادی 3 گل از تیم‌های عربی خوردند، همه به دنبال این هستند چرا این اتفاق رخ داد، پس بهتر آن است به فکر تقویت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشیم تا این تیم‌ها با قدرت و آمادگی کامل وارد این مسابقات آسیایی شوند.»

اما برخلاف پیش‌بینی مهدی تاج، پرسپولیس چهره متفاوتی از خود در آسیا به نمایش گذاشت و ابتدا با 3 گل آنهم در ورزشگاه آزادی لخویا را شکست داد و سپس در خانه بنیادکار به پیروزی یک بر صفر رسید، بردی که طلسم ناکام بودن تیم‌های ایرانی در ازبکستان را شکست.

پس از آن دو مسابقه سنگین، پرسپولیس برای دیداری سنگین و مهم راهی تبریز شد و روز سختی را برابر تراکتورسازی تجربه کرد. پرسپولیسی‌ها به خاطر خستگی، بی‌انگیزگی و یا هر دلیل دیگری آن بازی را به میزبان خود واگذار کردند.

سرخپوشان قبل و بعد از دیدار با تراکتورسازی، از مسئولان سازمان لیگ خواستار تعویق بازی خود را نفت در مسجدسلیمان شدند زیرا برگزاری 3 دیدار خارج از خانه در کمتر از 9 روز، یک تیم آماده را دچار خستگی و مشکلات بسیاری می‌کند، چه برسد به تیم پرسپولیس که هنوز به شرایط خوب نرسیده است.

ضمن اینکه پرسپولیس در فاصله 5 روز بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان می‌بایست به عربستان سفر می‌کرد و با النصر صدرنشین فوتبال این کشور و یکی از رقیبان اصلی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا روبرو می‌شد.

درخواست سرخپوشان خیلی راحت توسط مسئولان سازمان لیگ و آنهم به خاطر مخالفت مسجدسلیمانی‌ها رد شد. اینکه مسئولان سازمان لیگ شرط موافقت نفتی‌ها را دلیل لغو این بازی اعلام کنند، آنچنان منطقی نبود زیرا بازی با تیم خسته و ناآماده پرسپولیس برای مسجدسلیمانی‌ها بهتر از بازی با تیمی بود که شاید با موفقیت در عربستان و استراحت بیشتر، آماده‌تر و با انگیزه‌تر به میدان می‌آمد.

البته آن مسابقه برگزار شد و ماحصل آن مصدومیت شدید فرناندو گابریل بازیکن تاثیرگذار و یکی از نفرات اصلی تیم پرسپولیس شد تا سرخپوشان نتوانند در بازی مهم روز سه‌شنبه هفته جاری برابر النصر از وجود این بازیکن بهره‌مند شوند.

اینکه یک روز مهدی تاج از وضعیت نمایندگان ایران در آسیا ابراز نگرانی می‌کند و روز دیگر مجموعه تحت امر او، با تعویق بازی نفت و پرسپولیس در آستانه یک بازی مهم، مخالفت می‌کنند، یک پارادوکس است زیرا موفقیت پرسپولیس که امروز وظیفه ملی بردوش دارد، مقابل تیمی عربستانی بخشی از جامعه هواداری و مردم ایران را خوشحال می‌کرد.

اما امروز پرسپولیس خسته که یک بازیکن تاثیرگذار خود را از دست داده است، باید درحالی به عربستان سفر کند که بازیکنانش هم به خاطر از دست دادن پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان از نظر روحی هم شرایط خوبی ندارند. تنها امیدواریم پیش بینی رئیس سازمان لیگ در این بازی پرسپولیس عملی نشود و سرخپوشان با نخوردن 3 گل و کسب نتیجه خوب، به ایران بازگردند.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)