پرسپوليس نيوز :‌ بهروز رهبري فرد بازيكن سابق پرسپوليس همچون سال هاي گذشته چيزي از شروع ليگ نگذشته ناكامي قرمزها در پايان فصل را پيشگويي مي كند.

كاري به درست يا غلط بودن حرف هاي او نداريم و اينكه علت مخالفت هاي هميشگي او با سكانداران پرسپوليس ،‌ از دنيزلي و ژوزه جهاني تا دايي و گل محمدي ايراني چيست ، اما در اين چند خط برخي پارادوكس هاي موجود در صحبت هاي امروز مريد سابق سلطان و منتقد امروز پروينيسم را بر مي شمريم:

رهبري فرد گفته شنيدم دايي وقتي در راه آهن بود از باخت هاي پرسپوليس خوشحال مي شود ،‌ گويا بهروز خان حافظه بلند مدت ملت را  با حافظه ماهي قرمز تنگ اشتباه گرفته ،  نه ملت ماهي قرمز نيستند و حداقل به اندازه كفترهاي جلد شما قدرت حافظه دارند،‌ دايي اگر با اين وضع پرسپوليسي نيست شما چرا آن سال كه با كلي حرف و حديث از پرسپوليس كنار گذاشته شدي در ورزشگاه آزادي روبروي اين تيم پشت ضربه پنالتي قرار گرفتي و گلت را با مشت هاي گره كرده و رگ هاي ورم كرده جشن گرفتي؟!

او البته براي اين ادعايش دلايل عجيب تري هم دارد مثلا اينكه دايي در هيچ كدام از افتخارات پرسپوليس سهمي نداشته اما كريمي بر خلاف او زماني كه مي توانست در بهترين تيم هاي جهان بازي كند پرسپوليس را انتخاب كرد! (پيدا كنيد ارتباط جمله اول و دوم را). سخن خود به قدر كافي گويا است و احتياجي به توضيح اضافه نيست تنها نياز به كمي مهارت در سرچ  و تايپ كلمات پرسپوليس+دايي+جام در گوگل هست!

رهبري فرد گفته رويانيان بايد به سابقه دايي نگاه مي كرد كه دو سال راه آهن را كانديداي سقوط كرده و نبايد او را به پرسپوليس مي آورد. آقا بهروز درباره رتبه 11 فصل جاري راه آهن نظري ندارد؟ راه آهني كه سال گذشته دو هفته قبل از آغاز ليگ بسته شد براي اولين بار در تاريخ ليگ روي رتبه تك رقمي 8 ايستاد ،‌ هشتمي در ليگ 18 تيمي كانديداي سقوط به كجاست؟

رهبري فرد گفته دايي كريمي و كاظميان و قاضي را نخواست اما كفشگري را گرفت كه تلفظ اسمش سخت است! اين يكي ديگر آخرش است. نهايت به روز بودن استاد در اين جمله پنهان است كه زمان دقيق جدايي كاظميان در نيم فصل ليگ قبل را به خاطر ندارد و اينكه متعلق به تصميمات كدام مربي است. ابعاد فني اعجاب انگيز جمله هم به كنار ،‌ مثلا اينكه پرسپوليس با يك لشكر وينگر چپ و راست چه احتياجي به كاظميان رو به اتمام داشت جوابش فقط در جيب هاي منتقد هميشه در صحنه پيدا مي شود. بهروزخان كه از خريد هاي دايي انتقاد و از سرمربي گري استيلي و درخشان حمايت مي كند گويا سقوط شاهين و ليست خريد كذايي استيلي با اسامي درخشاني چون ممدوتال ، معمارزاده و… را فراموش كرده است. شما كه اين بازيكنان را در حد پرسپوليس نمي دانيد از درخواست كادرفني براي جذب آندو ،‌ نكونام ،‌حدادي فر ،‌ دهنوي و… و مذاكرات بعضا بي نتيجه با آنان كوچكترين اطلاعي نداريد؟ ما كه مشكلي با تلفظ  اسم كفشگري نداشتيم اما براي پيدا كردن آمار 30 بازي ملي شما پيش از ورود به پرسپوليس كه آن را لازمه پوشيدن پيراهن اين تيم مي دانيد كلي به دردسر افتاديم!

استاد البته در صحبت هاي سراسر منطقي اش اين بار پا را از مديريت و مربي و بازيكنان فراتر گذاشته و 90 درصد تقصير را به گردن تصميم هواداران انداخته است ،‌ گويا انتخاب هواداران وقتي از نظر آقا بهروز مقبول است كه راسش حميدخان درخشان ، ‌بدنه اش استيلي و كمك هايش ترجيحا از نوع  مدافع آخر بازنشسته باشند ، اول اسمشان هم رهبري فرد و انصاريان! اين وسط صحبت هاي كاملا متفاوت او در دفاع از استعفاي گل محمدي و حمايت از مربي خارجي كه اثري از اسم درخشان و استيلي در آن نيست را  زيرچشمي رد مي كنيم و فقط لينكش را براي مطالعه مي گذاريم. (مصاحبه)

سلطان گل و شيريني قرمزها و نماد سازش كاري براي حفظ منافع در دوران بازيگري در خط آخر صحبت هايش تير آخر را از همين اول زده و ناكامي پرسپوليس در انتهاي فصل را پيشگويي كرده است. ادعايي در هفته  پنجم كه وقتي آن را در كنار رفتار و گفتار پيشكسوتان و قديمي هاي تيم رقيب مي گذاريم بيشتر از قبل حسرت مي خوريم كه چرا ما بايد در ازاي داشتن گذشته اي پرافتخار و نام هاي بزرگ ،‌ امروز فشار اين همه منتقد مدعي را روي دوش هاي خود تحمل كنيم. امثال منصوريان و زرينچه با وجود اينكه هيچ سمتي در استقلال ندارند براي راضي كردن آندو و نكونام به استقلالي ماندن از كوچكترين دقايق استراحت بازي نمادين ملي استفاده مي كنند اما ياغي هاي سابق پرسپوليس كه كارنامه كاملا روشني هم در اين تيم نداشته اند از هيچ فرصتي براي تضعيف اين نام قرمز فروگذاري نمي كنند.

پرسپوليس اگر خوب نتيجه نمي گيرد و اشكالات فراواني دارد ( كه دارد) بهتر است افراد خوشنام تر و منتقدان دلسوزتر در صف برشمردن ايرادات آن قرار بگيرند تا با اظهارات جهت دار و دلايل خنده دار موجبات شادي دوست و دشمن را فراهم نكنند و گرهي از كار اين تيم باز كنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)