با توجه به شرایط موجود که کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی این شرایط است، امکان برگزاری فینال آسیا به میزبانی پرسپولیس در تهران وجود ندارد.

حضور مجدد پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا پس از تجربه سال ۲۰۱۸ بار دیگر هواداران این تیم را خوشحال کرده و برخی نیز شاید شانسی برای خود قائل هستند که با میزبانی در تهران بتوانند فینال را از نزدیک و در استادیوم آزادی تماشا کنند.

با توجه به اینکه فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به صورت تک بازی و در غرب آسیا انجام می‌شود، این امید وجود داشت که پرسپولیس در خانه مقابل فینالیست شرقی قرار بگیرد. در این خصوص تسنیم مکاتبه‌ای را با کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت که پاسخ آنها به شکلی است که برگزاری فینال آسیا در تهران را منتفی می‌کند.

در پاسخ رسمی AFC به این سوال تسنیم که آیا تهران می‌تواند میزبان تک مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا باشد یا نه، آمده است: “امنیت و رفاه تمام افرادی که در فینال لیگ قهرمانان آسیا شرکت دارند اولویت ماست و این امر باعث می‌شود انتخاب فینال در این اوقات نامشخص سفر و محدودیت‌های بهداشتی پیچیده‌تر باشد. پروتکل‌های مورد نیاز برای برگزاری مسابقه بسیار – و کاملاً درست – سختگیرانه هستند، زیرا ما به دنبال محافظت از همه نفرات خود هستیم. علاوه بر این، برگزاری بازی جوانمردانه، مسائل فنی (VAR) و مسائل تجاری نیز وجود دارد که هر میزبانی باید شرایط آن را داشته باشد و این مسئله بر پیچیدگی می‌افزاید. ما در اسرع وقت و زمانی که روی این موضوعات مختلف کار کردیم، میزبان فینال لیگ قهرمانان آسیا را اعلام خواهیم کرد.”

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)