رییس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ گفت: در فینال جام حذفی تعدادی از مدیران قرار بود در ورزشگاه باشند ولی آن دعوتی که انجام شد و نوع دعوت یک مقدار از کنترل خارج شد.

سهیل مهدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حضور ۲۰۰ تماشاگر بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ورزشگاه امام رضا (ع) اظهار کرد: قرار بود تعداد محدودی از اداره کل تربیت بدنی استان تا وزیر محترم ورزش، مسئولان استانی و یک تعداد مدیران قرار بود در ورزشگاه باشند ولی آن دعوتی که انجام شد و نوع دعوت یک مقدار از کنترل خارج شد. سازمان لیگ هم در این رابطه حداقل دخالت را داشته است چرا که برگزاری مسابقات در اختیار مجموعه سازمان های درگیر با برگزاری مسابقات بودند. ما هم مهمان این عزیزان بودیم و یکسری صورت جلسات، توافقات و هماهنگی هایی شد که مسئولان مرتبط امر قرار شد دعوت شوند که در نهایت آن طور که باید نشد.

او در پاسخ به این سوال که فصل آینده برنامه ای برای حضور تماشاگران در استادیوم دارند یا خیر؟ گفت: امسال متاسفانه به واسطه کرونا تماشاگران و رسانه ها را نداشتیم. رسانه ها فوتبال را به خانه ها می برند و تماشاگران جذابیت بازی ها را بیشتر می کنند. وقتی این دو گروه نباشند بازی ها برای ما لطفی ندارند و ما هم ناراحتیم که این دو گروه را در ورزشگاه نداشتیم. ما نهایت تلاشمان این است که در شرایط کنونی و با توجه به مجوزهایی که ان‌شاءالله اعطا می کنند، بتوانیم به طریقی این عزیزان را داشته باشیم.

رییس کمیته برگزاری مسابقات اضافه کرد: ما توانایی برگزاری و اجرای این موضوع را داریم و باید بتوانیم مجوزهای لازم را در این رابطه کسب کنیم. امیدوارم بتوانیم این برنامه را اجرا کنیم. اگر این اتفاق رخ دهد برای ما نهایت خوشحالی است. نمی توانم در حال حاضر برنامه خاصی را اعلام کنم چرا که تازه یک روز از فینال جام حذفی گذشته است اما حتما در فکر اجرای این برنامه هستیم و باید ببینیم در نهایت چه نتیجه ای گرفته می شود.

او درباره زمان و چگونگی برگزاری مراسم بهترین های لیگ گفت: با وجود بحث کرونا چیزی قابل پیش بینی نیست چرا که می گویند ممکن است مهر ماه دوباره به پیک بیماری برسیم. امیدواریم که این ماجرا کلاً جمع شود تا بتوانیم برنامه هایمان را اجرا کنیم. همه این ها به شیوع ویروس کرونا بستگی دارد و چیزی را که قابل پیش بینی نیست نمی توانیم برنامه ریزی کنیم اما آمادگی اش را داریم. به محض این که شرایط رو به بهبود برود و شرایط از حالت قرمز و زرد خارج شود، می توانیم به راحتی با حضور افراد برگزار کنیم و در غیر این صورت به صورت مجازی و آنلاین این مراسم را برگزار می کنیم. زمانش مشخص نیست ولی احتمالا نزدیک به لیگ بعد برگزار می شود.

مهدی درباره زمان برگزاری سوپرجام هم گفت: اخیرا فیفادی‌های جدید اعلام شد و بر اساس برنامه سرمربی تیم ملی، زمان اردوها باید اعلام شود. وقتی برنامه اردوهای تیم ملی را بگیریم و لیگ قهرمانان هم به پایان برسد، لیگ را شروع می کنیم و قاعدتا یک هفته قبل از لیگ هم سوپرجام برگزار خواهد شد. ان‌شاءالله اگر شرایط کرونا بهتر شود و مابقی قضایا اجازه دهد، سوپر جام را برگزار خواهیم کرد. هنوز برنامه ریزی خاصی برای برگزاری این بازی نداریم و انتخاب ورزشگاه بازی آخرین انتخاب خواهد بود و از آنجایی که سوپر جام صرف نظر از این که یک جام است، یک بازی تشریفاتی و پیش درآمد لیگ آینده است، مسلماً با دو تیم جلسه می گذاریم و موارد را با تعامل دو تیم حل می کنیم.

او در خصوص برگزاری لیگ برتر فصل آینده گفت: هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و داریم روی این مساله کار می کنیم. باتوجه به فشردگی که وجود دارد و این که لیگ دیر شروع می شود، باید ببنیم آخرین تاریخی که می توانیم لیگ را تمام کنیم چه زمانی است چرا که فصل آینده فصل جام جهانی و مسابقات ملی است. از هفته سی ام باید بچینیم و عقب بیاییم و احتمالا اواخر مهر تا اوایل آبان لیگ شروع می شود.

رییس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ درخصوص قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی و شایعاتی مبنی بر بازگشت استراماچونی گفت: ما کمیته برگزاری مسابقاتیم و تابع نظرات و تصمیمات ارکان قضایی و نهایتا کمیته نقل و انتقالات هستیم. کمیته نقل و انتقالات نهایتا لیست را به ما اعلام می کند و ما هم بر اساس لیستی که به ما می دهند مسابقات را برگزار می کنیم. در این رابطه ما تصمیم گیرنده نیستیم. هرچند که امیدواریم همه تیم ها با بالاترین کیفیت وارد مسابقات شوند و این مساله تنور مسابقات ما را داغ می کند. این که استراماچونی می تواند بیاید یا خیر، به حوزه قضایی ربط دارد و یک مصوبه مشخص هم هیات رییسه فدراسیون و سازمان لیگ داشتند که مجری این قانون هم کمیته نقل و انتقالات است و در این رابطه من تصمیم گیرنده نیستم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)