صادق درودگر گفت: مشکلی که در خصوص حضور تماشاگران در ورزشگاه داریم، هنگام ورود و خروج آنها به استادیوم هاست و ازدحامی که ممکن است به وجود بیاید شاید این پاندمی را تشدید کند.

صادق درودگر در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص ازدحام افراد در حاشیه داربی با وجود قانون ممنوعیت حضور در ورزشگاه اظهار کرد: تعداد نفراتی که در استادیوم حاضر شدند براساس آن تصمیماتی است که مدیران تیم ها گرفته اند. برآن اساس نفراتی در حوزه اداری یا مدیریتی باشگاه ها حضور داشتند و علاوه بر این هم تعدادی از حامیان هواداران و افرادی که در حوزه تبلیغات محیطی حضور دارند، در جریان برگزاری مسابقات برای نصب و خرابی این تبلیغات کمک می کنند. تعدادی هم ممکن است سهمیه ای برای هواداران در نظر گرفته باشند که من از آن اطلاع ندارم و مربوط به مدیران تیم هاست.

می‌گفتند سازمان لیگ باید تقاص خون کشته شده‌ها را بدهد

او در پاسخ به این سوال که این افراد چرا اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا کردند؟ گفت: یک پروتکل برای آن بازی پیش بینی شده بود و مسئولان دو باشگاه هم حضور داشتند. ما باید رفته رفته با شرایط کرونایی خودمان را سازگار کنیم. اگر خاطرتان باشد روزی که خواستیم لیگ را برگزار کنیم، مورد حمله خیلی ها قرار گرفتیم و فشارهای زیادی به ما آمد و حرف های توهین آمیزی شنیدیم. صبوری کردیم و هیچ واکنشی نشان نداریم و سعی کردیم به موضوع درست خودمان پایبند باشیم. این یک عقل و خرد جهانی بود. حتی یکسری می گفتند حین برگزاری مسابقات ۵۰، ۶۰ کشته خواهیم داد. یکسری ها می گفتند که سازمان لیگ و مسئولانش تقاص خون کشته شده ها را باید بدهد.

عضو هیات رییسه سازمان در پاسخ به این سوال که یعنی توانستید پروتکل ها را برای برگزاری مسابقات به طور کامل رعایت کنید؟ گفت: با فداکاری همکارانمان، مسئولان، نیروهای انتظامی، مربیان، بازیکنان و باشگاه ها مسابقات را برگزار کردیم و نشان دادیم که می توانیم بازی ها را صحیح برگزار کنیم. البته بعضی از مربی ها و مدیران که تیمشان در آستانه افتادن بود، موضع خیلی شدیدی داشتند و بعضی از مالک ها و مدیران باشگاه ها هم که در چهار تیم صعود کننده به لیگ قهرمانان آسیا بودند و ممکن بود با برگزاری مسابقات جایگاه تیمشان به خطر بیفتند، مواضع دیگری داشتند.

او اضافه کرد: تنها تیم هایی که در میانه های جدول بودند ما را حمایت کردند ولی ما سعی کردیم که به روز عمل کنیم و مسابقات را برگزار کنیم. خوشبختانه مسابقات هم در همه رده ها برگزار شد. لیگ سه، لیگ دو و لیگ یک، لیگ برتر و جام حذفی هم خیلی از آقایان با برخی اشخاص هم مخالفت هایی داشتند و با برگزاری بازی ها مخالفت می کردند و می گفتند امکان رعایت پروتکل ها هیچ فراهم نیست و تیم ها هم امکانش را ندارند. دیدید که بازی ها به خوبی برگزار شد و همه چیز درست پیش رفت. اکنون باید وارد فاز دوم شویم. به شکلی تماشاگران را با رعایت پروتکل ها آشنا کنیم و با رعایت این پروتکل ها رفته رفته یک تعدادی از تماشاگران را به استادیوم ها بیاوریم.

ازدحام ممکن است پاندمی ویروس کرونا را تشدید کند

درودگر در پاسخ به این سوال که چگونه می شود باتوجه به ازدحام جمعیت و عدم رعایت پروتکل ها در ورزشگاه، تماشاگران را به ورزشگاه آورد؟ گفت: تنها مشکلی که داریم هنگام ورود و خروج تماشاگران به استادیوم هاست. ازدحامی که ممکن است به وجود بیاورد شاید این پاندمی را تشدید کند وگرنه در خصوص حضور تماشاگران در ورزشگاه هیچ مشکلی نداریم و هر تماشاگر در فاصله دو صندلی بشیند و الزام کنیم همه ماسک داشته باشند. در کشور آلمان و روسیه هم چنین کاری را انجام دادند.

او ادامه داد: ما نباید از مشکلات فرار کنیم و باید به مشکلات حمله کنیم. یک شرایطی به وجود آمده است که بعد از همه این مسائل برخی دوستان مطالبی احساسی مطرح می کنند و صحبت هایی می کنند که پشتوانه علمی ندارد و با شور و هیجان و یا اتهام زدن، حرف هایی را می زنند که نمی توانند اثبات کنند. این روش درستی نیست و ما باید نشان دهیم مثل خیلی از کشورهای پیشرفته جهان می توانیم به روز زندگی کنیم و مسابقاتمان را به روز و پویا تر برگزار کنیم. ما هر کاری که می کنیم متاسفانه یک عده ای به صورت نسنجیده حرف می زنند.

سال آینده شکل تبلیغات به این شکل نخواهد بود

رییس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در واکنش به این که تبلیغات روی سکوها جلوه بدی دارد گفت: در حال حاضر خودم از شکل تبلیغات راضی نیستم و شکل شلخته ای دارد. از سال آینده به این شکل نخواهد بود. در هیات رییسه طرحی را مصوب کردیم که سال آینده به شدت با تبلیغات شلخته فاصله بگیریم و هارمونی استادیوم را به هم نزنیم و شکلی از تبلیغات را داشته باشیم که موثر و زیبا باشد. هر دو شکل تاثیرگذاری باید وجود داشته باشد. ما رفته رفته داریم معایب را برطرف کنیم. بی عیب نیستیم ولی سعی می کنیم ایراد ها را رفع کنیم. سال آینده ان‌شاءالله تبلیغات به این شکل نخواهد بود و قدمی رو به جلو بر می داریم ولی نمی خواهم بگویم که کامل بی عیب می شویم. سعی می کنیم که کم عیب باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)