مرجع خبری پرسپولیس : داور دیدار پرسپولیس – نفت تهران ضمن پاسخ به انتقادات علی دایی گفت: دایی قهرمان ملی است و نظرش را گفته اما در بازی روز جمعه تشخیصم اعلام پنالتی به سود تیم نفت بود.

محمود رفیعی، در خصوص قضاوتش در دیدار پرسپولیس – نفت تهران گفت: در مورد قضاوت بازی حرف خاصی ندارم. اما با توجه به اظهارات آقای دایی باید نکاتی را عنوان کنم. خدا را شاهد می گیریم، من هفته‌ای ۶۰ کیلومتر می دوم. در لیگ امسال هفت قضاوت داشته‌ام. روز جمعه هم آنقدر ریلکس و سوار بر بازی بودم که بدون هیچ مشکلی مسابقه را قضاوت کردم.

وی ادامه داد: بعضی روزها پیش می آید، داور مشکلی دارد. خدایی ناکرده زن و بچه‌اش مشکل دارند و همین مسئله روی کارش تاثیر می گذارد اما روز جمعه آنقدر آرامش روحی داشتم که بدون استرس مسابقه را سوت زدم. آرامش من به حدی بود که هرچه دیدم را سوت زدم. حال اینکه مطابق نظر مربیان تیم پرسپولیس یا برخی کارشناسان بوده یا نبوده را نمی دانم و نمی خواهم در موردش حرف بزنم.

این داور باتجربه خاطرنشان کرد: جمعه شب اخبار را دیدم. آقای دایی خیلی پرفشار و حرارت در مورد داوری حرف می زد و روی صحنه پنالتی معترض بود. دلیلی ندارد که ایشان اینطور اعتراض کنند. واقعا از علی دایی انتظار نداشتم. تیم ایشان ۳ بریک برده، من هم یک پنالتی به سود نفت اعلام کردم که در آن صحنه تشخیصم پنالتی بوده، حالا باید آقای دایی اینطور مصاحبه کند؟ او باید با توپ پر از داوری بازی استقلال – پرسپولیس بگوید، داوری بازی صبا را پیش بکشد و …؟

“یعنی داوران با آقای دایی لجبازی می کنند؟”، رفیعی با طرح این سئوال گفت: به جان تنها دخترم من با ذهنیت برای تیم‌ها قضاوت نمی کنم. من معلم ورزشم. امروز شنبه تیم‌های ابتدایی ما دارند بازی می کنند. باور کنید همین امروز هم اگر به من سوت بدهند، مانند دیدار پرسپولیس – نفت قضاوت می کنم. خدا را شاهد می گیرم برایم بازی با بازی فرقی ندارد. فوتبال، فوتبال است. پرسپولیس و تیم‌های دیگر فرقی ندارند. من براساس جو ورزشگاه و بازی قضاوت نمی کنم.

وی با تاکید بر اینکه تمریناتی جدی را پشت سر می گذارد و از هر نظر آماده است، افزود: یکی از افتخاراتم این است که بازی خداحافظی علی دایی از فوتبال را قضاوت کرده‌ام اما روز جمعه ایشان در مورد من حرف‌هایی زد که انتظارش را نداشتم.

رفیعی تصمیم خود در اعلام پنالتی به سود تیم نفت تهران را بدین صورت تشریح کرد: بازیکن نفت با سرعت وارد محوطه جریمه شد. بازیکن پرسپولیس نیز با سرعت در مقابل او قرار گرفت و با بالا تنه مهاجم نفت را کنترل کرد. من در آن صحنه تشخیصم پنالتی بود. در این بین نظرات مربیان پرسپولیس، کارشناسان داوری و … برایم محترم است اما ما در آن صحنه تشخیص پنالتی دادم.

داور دیدار پرسپولیس – نفت تهران ادامه داد: به خدا با کسی عناد ندارم. تا این لحظه یاد گرفته ام هر آنچه در زمین تشخیص می دهم سوت بزنم. دیروز هم تشخیصم پنالتی بود.

وی در ادامه افزود: همراه با گروهی از داوران هفته‌ای ۶۰ کیلومتر در جنگل‌های سرخه حصار تمرین می کنم. آقای دایی هم روزی با تیم بانک تجارت همانجا تمرین می کرد. درست نیست که در مورد آمادگی بدنی من اینطور صحبت شود.

“آیا حاضرید با علی دایی رقابتی داشته باشید تا مشخص شود آمادگی شما بیشتر است یا مربی ۱۱۰ کیلوگرمی پرسپولیس؟”، رفیعی در پاسخ به این سئوال نیز گفت: تو را خدا ما را وارد این بحث‌ها نکنید! عیبی ندارد آقای دایی نظرش را گفته است. ایشان قهرمان ملی ماست و نظرش را بیان کرده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)