خبرگزاری پرسپولیس : مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در واکنش به اظهار نظر برخی از مسئولان باشگاه استقلال گفت: استقلال به لطف اشتباه‌های داوری صدر جدول را تصاحب کرده و صدرنشینی‌شان غیر واقعی و کاذب است.

حسین قدوسی در گفت‌وگو با سایت باشگاه پرسپولیس افزود: متاسفانه مسئولان رسانه‌ای و مدیران باشگاه استقلال طی دو روز اخیر به دو سه مورد اشتباه داوری که ظاهرا به نفع پرسپولیس بوده اشاره کرده و آن را در بوق و کرنا می‌کنند.

وی افزود: مثلا به بازی پرسپولیس و ذوب آهن اشاره کرده‌اند در حالی که پس از آن دیدار، بدترین اظهار نظرها درباره داور انجام شد اما هیچ برخوردی از سوی کمیته انضباطی صورت نگرفت و در نهایت با بررسی صحنه‌های مشکوک بازی مشخص شد که اشتباه داوری در نگرفتن پنالتی پرسپولیس مسلم بوده است. یا به بازی پرسپولیس با گهر اشاره می‌کنند و می‌گویند گل سالم محمد پروین نادیده گرفته شده و این در حالی است که در همان بازی یک پنالتی صددرصد برای پرسپولیس گرفته نشد.

قدوسی ادامه داد: دوستان چرا نمی‌آیند به پنالتی گرفته نشده پرسپولیس در دربی رفت اشاره کنند؟ بعد از آن بازی، مسئولان استقلال می‌گفتند نکونام روی بنگر خطایی مرتکب نشده است. در صورتی که پس از منتشر شدن فیلم اختصاصی باشگاه پرسپولیس از آن صحنه و همین طور اظهارات کارشناسان در برنامه 90 ثابت شد که آن صحنه پنالتی بوده است. دوستان همان طور که بعد از بازی رفت فرافکنی کردند حالا هم دست به این کار زده‌اند. نمی‌گویند که در بازی پرسپولیس با سایپا به گفته کارشناسان، سه پنالتی مسلم تیم ما گرفته نشد. این‌ها نکته‌هایی است که در برنامه‌های تلویزیونی هم روی آن‌ها صحه گذاشته شده است.

مدیر روابط عمومی پرسپولیس در ادامه گفت: در 7 بازی اخیر که گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس بوده به اثبات رسیده که سه پنالتی مسلم پرسپولیس گرفته نشده در دربی آخر هم دو صحنه مشکوک وجود داشت که چندین کارشناس داوری به گرفته نشدن دو پنالتی پرسپولیس اذعان داشتند و تنها سه کارشناس بودند که گفتند این صحنه‌ها پنالتی نبوده است. یکی از آنها ناظر داوری دربی بود و دیگری رئیس دپارتمان داوری. این دو کارشناس بعد از پایان بازی در حالی که هنوز صحنه‌های آهسته مربوط به بازی را مرور نکرده بودند، در همان استادیوم آزادی در مقام دفاع از داور خود برآمدند و گفتند؛ صحنه‌ها پنالتی نبوده است! البته یکی دیگر از کارشناسان داوری هم گفت که هیچ کدام از آن دو صحنه پنالتی نیست. البته همین کارشناس محترم بعد از دربی رفت به رغم تماس‌های مکرر خبرنگاران از اظهار نظر درباره صحنه خطای پنالتی روی بنگر خودداری کرد. او حتی پس از گذشت چهار روز از بازی به خبرنگاران گفت: من هنوز فیلم اختصاصی باشگاه پرسپولیس که روی سایت باشگاه منتشر شده است را ندیده‍‌ام! این کارشناس به این ترتیب شائبه رنگی بودن کارشناسی‌های خود را که در گذشته از سوی سرمربی‌های پرسپولیس مطرح شده بود، قوت بخشید. نکته عجیب اینکه مقام‌های استقلال کارشناسی افراد ذینفع را ملاک قرار می‌دهند اما اظهارات کارشناسان مستقل چون آقایان؛ دکتر سیار، غیاثی، رودنیل، دزفولی و دیگران را مورد اشاره قرار نمی‌دهند. قابل توجه دوستان عزیز استقلالی اینکه در سه بازی اخیر آنها به گفته کارشناسان چهار پنالتی مسلم حريفان اين تيم گرفته نشده است. یکی برابر مس کرمان، دیگری برابر ملوان و دو پنالتی هم مقابل پرسپولیس، که این‌ها فقط مربوط به سه بازی اخیر استقلال است. جالب است که در دیدار با مس مدافع استقلال مثل والیبالیست‌ها توپ را با دست، آبشار زد ولی داور پنالتی نگرفت. حال خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل و قضاوت کنید که استقلال چگونه به لطف اشتبا‌هات، صدر جدول را تصاحب کرده، با این حال این صدرنشینی غیر واقعی و کاذب، نوش جان‌شان.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درباره اظهار نظر برخی مسئولان استقلال که گفته بودند بازیکنان پرسپولیس بعد از دربی زنبيل گذاشته بودند تا علیه داور صحبت کنند گفت: متاسفانه دوستان در مصاحبه‌های خود به بازیکنان پرسپولیس بی‌احترامی کردند. اين نوع ادبيات باعث تاسف است و چنین اظهارنظرهایی حتی در کرکری‌های هواداران کم سن و سال هم دیده نمی‌شود. اگر در دو دربی گذشته، سه پنالتی مسلم برای استقلالی‌ها گرفته نشده بود، آیا آن‌ها زمین و زمان را به هم نمی دوختند؟ ما فراموش نمی‌کنیم که در سالیان اخیر، پنالتی مسلم روی غلامرضا رضایی در دربی شماره 70 و گل سالم محمد نوری در بازی شماره 69 دو تیم گرفته نشده است. امسال هم که در دو دربی رفت و برگشت چنین اتفاقاتی افتاد. در دربي جام حذفي فصل گذشته نيز از دو بازيكن استقلال تست گرفته شد كه تست دوپینگ هر دو مثبت بود.

اینها نمونه‌هایی از اشتباهات داوری در دربی‌های دو، سه سال اخیر بود. به راستی اگر این اشتباهات به سود پرسپولیس تمام شده بود چه اتفاقاتی روی می‌داد، در حالی که می‌بینیم هواداران پرسپولیس بعد از همه این بی‌عدالتی‌ها ذره‌ای مشکل ایجاد نکرده و با سعه صدر بدون هیچ جنجالی ورزشگاه را ترک کردند.

قدوسی گفت: به تعبیر افشین پیروانی، مسوولان استقلال پس از آنکه فیلم دربی 6 تایی‌ها را معدوم کردند، تلاش نمودند عدم توفیق برابر پرسپولیس 9 نفره که به عنوان یک پیروزی برای سرخپوشان ثبت شد را زیر سوال ببرند و احتمالا در سال‌های نه چندان دور تلاش خواهند کرد برای دریافت 3 گل در 10 دقیقه برابر تیم 10 نفره پرسپولیس توضیح و توجیه بتراشند تا به شکلی از حقایق تاریخی فرار کرده، خود را برابر هوادارانشان توجیه نمایند. اکنون ما مانده‌ایم که چگونه می‌خواهند نگرفتن پنالتی روی غلامرضا رضایی، محسن بنگر، محمد نوری و رضا حقیقی را کتمان کنند و بگویند گل محمد نوری آفساید بوده است؟ اینها نقاط تاریکی است که از دربی‌های سال‌های اخیر به جا مانده است. اتفاقات به همینجا محدود نمی‌شد، در دربی جام حذفی فصل گذشته نیز به لطف سازمان لیگ ناگهان تاریخ دربی را عوض کردند تا پرسپولیس با فوجی از بازیکنان محروم و مصدوم به مصاف استقلال برود. پرسپولیس آن بازی را در حالی واگذار کرد که بعدها مشخص شد حتی با وجود آن شرایط، هر دو بازیکن استقلال که تست دوپینگ دادند نمونه‌هایش به لطف مصرف جک تری دی مثبت از آب در آمد. هیچگاه معلوم نشد که اگر همه بازیکنان استقلال تست می‌دادند چگونه می‌خواستند از یک رسوایی تاریخی جلوگیری کنند؟

وی درباره اظهار نظر رویانیان مبنی بر اینکه انتخاب قهرمانی برای داوری دربی یک اقدام ضد امنیتی بود، گفت: به گفته کارشناسان، قهرمانی در بازی استقلال با نفت به اشتباه، حریف استقلال را 9 نفره کرد و به گفته کارشناسان، يك گل استقلال که مردود بود را پذیرفت. وی همچنین پنالتی مسلم پرسپولیس در بازی چند هفته قبل برابر فجر سپاسی را نگرفت و بی‌مورد خطای 6 ثانیه نیلسون را اعلام کرد. در ساليان گذشته، بيشتر اشتباه‌هاي او به ضرر پرسپوليس و به سود استقلال تمام شده است. این اشتباه‌های قهرمانی موجب شده بود که هواداران پرسپولیس نسبت به قضاوت‌ این داور در دربی حساس باشند. وقتی هواداران روی این مساله ذهنیت منفی داشتند چه اصراری بود که با توجه به تذکر مدیریت باشگاه به مقام‌های ارشد فدراسیون باز هم قهرمانی برای این بازی انتخاب شود. آیا این تصمیم، خلاف اصول امنیتی نبود؟

قدوسی در پایان درباره این اظهار نظر برخی از مسئولان استقلال که گفته بودند پرسپولیسی‌ها دو سال است برای سقوط نکردن می‌جنگند گفت: متاسفانه این موضوع را باشگاهی مطرح می‌کند که سابقه رفتن به دسته سه را هم در کارنامه خود دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)