فرافکنی و انحراف افکار تنها حربه پاسخگویی مدیران تبریز

مرجع خبری پرسپولیس : طی روزهای گذشته واکنش های مختلفی نسبت به اتفاقات رویداده در ورزشگاه یادگار امام(ره) و هتاکی به دو تن از اسطوره های فوتبال کشور انجام شده است اما با فرافکنی مدیر باشگاه تبریزی در توجیه رفتار تماشاگران خودی مهر تایید دیگری بر عدم وجود عزم عمومی در آذربایجان برای مقابله با این خط کج زده شد.


میرمعصوم سهرابی که برای پاسخگویی در خصوص رفتار تماشاگران باشگاه متبوعش در مسابقه برابر پرسپولیس مهمان تلفنی برنامه نود شده بود ، ابتدا شعار تماشاگران پرسپولیس در بازی برابر تراکتورسازی، سپس مطالب سایت خبری پرسپولیس یعنی “مرجع خبری پرسپولیس” را عامل تحریک تماشاگران تبریزی به فحاشی در ورزشگاه خواند و در نهایت که در برابر استدلال های عادل فردوسی پور مبنی بر غیرقابل توجیه بودن این رفتارها مستأصل ماند این اعمال زشت را به گردن هواداران تیم استقلال انداخت !

1- سوال اول ما نسبت به اتهامات مدیرعامل باشگاه شهرداری این است که وقتی تیم شهرداری برای اولین بار پس از سال ها به لیگ برتر پا گذاشته ، و این دو تیم برای اولین بار در لیگ دهم برابر یکدیگر قرار میگیرند ، سایت مرجع خبری پرسپولیس چگونه و در چه زمانی می تواند نسبت به تحریک تماشاگران این تیم اقدام کرده باشد و اصولاً چه واکنشی نسبت به آنانی که هنوز نمی شناسد می تواند داشته باشد؟

متاسفانه مدیر باشگاه شهرداری نه تنها در برابر این رفتار زشت تماشاگران تیمش نسبت به کریم باقری ، “مرد اخلاق یک دهه فوتبال ایران” عذرخواهی و یا حتی اظهار تأسف نکرد ، رفتار این تماشاگران را یک عکس العمل طبیعی خواند !

سهرابی در توجیه رفتارهای صورت گرفته در ورزشگاه علی دایی سرمربی پرسپولیس و عادل فردوسی پور مجری برنامه نود را متهم به بزرگ نمایی و سیاه نمایی معدود رفتارهای هنجارشکن صورت گرفته در ورزشگاه نموده و تاکید میکند چرا به اقدامات مثبت صورت گرفته توسط این باشگاه نگاه نشده و به نود دقیقه تشویق 20 هزار تماشاگر این تیم در روز میان هفته بی توجهی شده است . با این اظهار نظر مدیر تیم شهرداری سوال بعدی ما پیش می آید .

2- آقای سهرابی باید پاسخ دهد ایشان که تأکید می کند تیمش 20 هزار تماشاگر را به ورزشگاه کشانده چگونه می تواند ادعا کند رفتار تماشاگران این تیم عکس العملی به رفتار تماشاگران پرسپولیس بوده است؟ مگر ایندو تیم اخیراً رویارویی با یکدیگر داشته اند؟  مدیرعامل باشگاه شهرداری در حالی وب سایت پرسپولیس نیوز را متهم به تحریک تماشاگران این تیم کرده است که تمام مطالب و نقدهای اعتراضی این سایت در خصوص تماشاگران رقبای پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی در شهر تبریز نسبت به دیگر تیم های این شهر از جمله تراکتورسازی ، پتروشیمی و گسترش فولاد و رفتارهای زننده آنان از جمله هتاکی داور ، بازیکنان و کادرفنی رقیب ؛ سنگ پرانی ؛ شعارهای سیاسی ؛ حمله با سلاح سرد به سرمربی پرسپولیس در مسابقه جام حذفی و دیگر رفتارهای آلوده کننده فضای فوتبال بوده است و اگر مسئولان فوتبال و مدیران باشگاه ها در تبریز نتواسنته اند نسبت به اصلاح کژی ها و فرهنگ سازی فوتبالی اقدام مثبتی انجام دهند نباید رسانه هایی که این رفتارهای زشت را پوشش خبری داده و تقبیح کرده اند اتهاماتی همچون تحریک و یا ایجاد ناراحتی عمومی نسبت دهند.

 

 

3- نکته جالب دیگر آنکه مدیر تیم شهرداری در ادامه صحبت های خود وقتی با این استدلال مجری برنامه مواجه می شود که مدیریت باشگاه شهرداری تنها باید پاسخگوی رفتار تماشاگران منتسب به باشگاه خود در جریان مسابقه تیمهای شهرداری و پرسپولیس بوده و اتصال چنین اعمالی به مسابقات سایر تیم های شهر با پرسپولیس به هیچ وجه توجیه کننده 120 دقیقه هتاکی به دو تن از بزرگترین اسطوره های فوتبال کشور پس از انقلاب نمی باشد ، به استیصال محض رسیده و رو به دست اندازی به بهانه های واهی دیگر می آورد . مدیر شهرداری که ابتدا از افتخار کشاندن 20 هزار نفر تماشاگر به ورزشگاه در روز میان هفته سخن میگفت این بار صراحتاً اعتراف میکند «تیم ما اصلاً 20 هزار تماشاگر ندارد که بخواهند به ورزشگاه بیایند و تماشاگرانی که روی سکوها به کریم باقری توهین می کردند رقیب پرسپولیس یعنی استقلالی بودند»!

این سخن مدیر باشگاه شهرداری مهر تأیید و تأکیدی بر بی پایه و اساس بودن تمام اتهامات قبلی وی می زند چراکه اساساً چنین استدلالی یعنی حضور گسترده هواداران تیم استقلال در مسابقه شهرداری و پرسپولیس برای توهین به کاپیتان پرسپولیس عملاً چیزی نزدیک به غیرممکن است ! طرفداران فوتبال از یادشان نرفته آخرین دربی پایتخت را که پس از گل دقیقه 86 کریم باقری سرخپوشان به یک پیروزی تاریخی پس از 5 تساوی دو تیم دست یافتند اما کوچکترین اهانت و یا هنجار شکنی از سوی هواداران استقلال صورت نگرفت و کریم باقری پس از پایان این مسابقه به دلیل ناراحت کردن هواداران استقلال با گلی که برابر این تیم به ثمر رساند ، عذرخواهی کرد!

4- مدیرعامل باشگاه شهرداری که سایت های منتسب به تیم پرسپولیس از جمله مرجع خبری پرسولیس را عامل فحاشی در ورزشگاه یادگار امام تبریز معرفی می کند بهتر است سری به سایت های هوادارای تراکتور در عرصه مجازی بزند که در آن علی دایی سرمربی تیم پرسپولیس به دلیل تاکید بر پیوست همیشگی نام آذربایجان با وطن ایران با سخیف ترین عبارت ها از جمله «آدمک چوبی» مورد هتاکی قرار گرفته و این موضع وی در خصوص ابدی بودن تعلق آذربایجان به ایران به شدیدترین شکل ممکن محکوم شده است . ( کلیک کنید )

 

{xtypo_rounded_left1}زمانی که مدیران فوتبال در تبریز در تشخیص صورت مسئله و عوامل کج روی مشکل داشته باشند ، نمی توانیم نسبت به اصلاح وضع موجود در این ورزشگاه امیدوار باشیم{/xtypo_rounded_left1}جو سنگین و بی سابقه ای که در پی رویارویی تیم پرسپولیس برابر 4 تیم تبریزی طی دو ساله گذشته در این شهر به وجود آمده است کار را به جایی رسانده است که مدیرعامل کارخانه مواد غذایی در تبریز خبر پذیرایی با محصولات این کارخانه از اعضا و کادر تیم فوتبال پرسپولیس در فرودگاه را تکذیب می کند تا از خشم و نفرت این تماشاگرنماها در امان بماند !   متاسفانه تا زمانی که مدیران و مسئولان فوتبال در تبریز در تشخیص صورت مسئله و عوامل کج روی مشکل داشته و بجای پذیرفتن تقصیر توپ را به تمام زمين هاي کشور به جز يادگار امام مي اندازند ،  نمی توانیم نسبت به اصلاح وضع موجود و یا بهبود فرهنگ هوادارای در این ورزشگاه امیدوار باشیم .

زمانی که مسئولان برای تجلیل از کریم باقری مرد اخلاق یک دهه فوتبال ایران در تبریز خیابان به نام او می کنند اما رفتار تماشاگرانی را که به وی فحاشی میکنند «عکس العمل طبیعی!» می خوانند جز اظهار تاسف و لبخندی تلخ حرفی باقی نمی ماند .

به راستی 20 هزار تماشاگری که کریم باقری را به دلیل وجدان کاری  و جنگیدن برای موفقیت پیراهنی که به تن دارد «بی غیرت و بی شرف» می خوانند زمانی که بخواهند به سمت خيابان «باقری» در تبريز بروند، به راننده تاكسي چه آدرسي مي‌دهند؟

 

حسن مهدوی – مدیریت مرجع خبری پرسپولیس

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

 

مطالب مرتبط:

لكه‌اي كه به دل باقري و دايي نشست

اين حق آقا كريم نبود

حالا باید فاتحه این فوتبال را بخوانیم

اتفاقات تلخ در استادیوم های تبریز در راه است

بیانیه اعتراضی هواداران پرسپولیس خطاب به فدراسیون فوتبال

عمل زشت هواداران تبریزی ، ابدا «عکس العمل» نبود

حواشی پرسپولیس-پتروشیمی: نارنجک ، ناسزا و …

ادامه فقر فرهنگی فوتبالی در ورزشگاه یادگار امام تبریز

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)