پرسپولیس با برد در صدمین دربی، علاوه بر رسیدن به صدر جدول توانست یک رکورد ۵۵ ساله را بشکند.

پرسپولیس در دربی هفته بیست و هفتم لیگ برتر و در مسابقه شش امتیازی با حریف سنتی اش، با تک گل عیسی آل کثیر به برتری رسید تا حالا امیدوارتر از همیشه منتظر کوچکترین لغرش سپاهانی‌ها باشد.

شاگردان یحیی گل محمدی اما با پیروزی در این دیدار حساس موفق شدند یک رکورد ۵۵ ساله را در تاریخ شهرآوردهای همیشه بزرگ و حساس پایتخت از بین ببرند.

از ۱۶ فروردین سال ۱۳۴۷ که دو تیم برای اولین بار با هم بازی کردند تا پیش از بازی شماره صد که دیشب در ورزشگاه آزادی برگزار شد همیشه تعداد بردهای استقلال از پرسپولیس بیشتر بوده اما اکنون برای اولین بار تعداد بردهای دو تیم در تاریخ دربی با هم مساوی شده است.

پرسپولیس اگرچه در چارچوب رقابت‌های کل ادوار لیگ، در بازی‌های رسمی و حتی در رویارویی‌های لیگ برتری دو تیم، از حریف پیش بود و تعداد بردهای بیشتری را کسب کرده اما در کل رقابت‌های تاریخ به واسطه چند پیروزی استقلال در بازی های دوستانه، استقلال همواره تعداد بردهای بیشتری در کل ۹۹ دربی برگزار شده داشت.

به گونه‌ای که تا قبل از دربی دیشب و در ۹۹ دربی قبلی، سهم استقلال ۲۶ برد و سهم قرمزها هم ۲۵ برد بود. اما با پیروزی که یحیی گل محمدی و پسرانش کسب کردند، برای اولین بار تعداد بردهای دو تیم برابر شد و حالا پرسپولیس این فرصت را دارد در جام حذفی در صورت مصاف دوباره با استقلال تعداد بردهای خود را از حریف بیشتر کند. آن هم در شرایطی که تمام ۲۶ برد پرسپولیس در بازی‌های رسمی به دست آمده، در صورتی که ۳ برد استقلال در دیدارهای دوستانه بوده است.

این در حالی است که باشگاه پرسپولیس دو برد دوستانه استقلال را به دلیل استاندارد نبودن قبول نداشته و پیش از این هم این رکورد از بین رفته بود. یک بار در بازی سال 1349 که بازیکن تعویضی استقلال به زمین برگشت و یک بار در بازی سال 1358 که 75 دقیقه به طول انجامید اما به اشتباه یک بر صفر به سود استقلال به ثبت رسید.

گفتنی است در دیدارهای دو تیم در لیگ برتر پرسپولیس برتری محسوسی داشته و با کسب ۱۲ پیروزی، ۲۴ تساوی و ۸ شکست کاملا از حریف قدیمی خود پیش افتاده اند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)