پایان رأفت مهاجم سابق پرسپولیس می‌گوید: اگر عبدی در دربی آینده بازی کند می‌تواند خودش را نشان دهد. او همیشه در دیدارهای مقابل استقلال عملکرد خوبی داشته و یحیی گل‌محمدی نیز این موضوع را به خوبی می‌داند.

مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است عامل اصلی موفقیت این تیم در فصل جاری به دلیل عبرت گرفتن از اشتباهات لیگ بیست و یکم بوده است. پایان رأفت با بیان این جمله افزود: پرسپولیس قهرمان لیگ بیستم شد اما پس از آن بازیکنان کلیدی خود مثل احمد نوراللهی، محمد حسین کنعانی زادگان و شهریار مغانلو را از دست داد. این سه بازیکن به ویژه دو ملی پوش این تیم نقش زیادی در قهرمانی تیم یحیی گل محمدی داشتند اما با پیشنهادات بسیار خوب از پرسپولیس جدا شدند.

وی ادامه داد: احمد نوراللهی با پیشنهاد مالی بسیار خوبی از شباب الاهلی مواجه شد و تصمیم به ترک پرسپولیس گرفت. هر چند شنیدیم مسئولان وقت باشگاه هم خیلی برای حفظ این هافبک خوش استیل و ملی پوش تلاش نکردند اما به هر حال بازیکن ایرانی در مقابل چنین پیشنهاداتی به ویژه از حاشیه خلیج فارس خیلی مقاومت نمی‌کند. مشابه همین اتفاق برای محمد حسین کنعانی زادگان نیز افتاد با این تفاوت که این مدافع ملی پوش هفته‌ها پیش از اتمام لیگ بیستم به مربیان پرسپولیس اطلاع داده بود که رفتنی است. داستان شهریار مغانلو هم که می‌دانید و او به سپاهان پیوست. پرسپولیس این سه بازیکن را از دست داد اما نتوانست جایگزین خوبی برای هیچ یک پیدا کند. شاید بازیکنانی با سروصدا خریداری شدند اما در عمل کیفیت لازم را نشان ندادند و به همین خاطر نوار قهرمانی‌های پرسپولیس پاره شد و استقلال به عنوان قهرمانی رسید.

پایان رأفت افزود: تابستان امسال اما پرسپولیس از یک سوراخ دوباره گزیده نشد. یحیی گل محمدی و رضا درویش خیلی زود دست به کار شده و نقاط ضعف پرسپولیس را ترمیم کردند تا این تیم بتواند برای قهرمانی تلاش کند. نفرات جدید همگی از تجربه بالایی برخوردار بوده و در پرسپولیس نقش آفرینی کرده اند. علیرضا بیرانوند دوباره مثل یک ستاره به تیم برگشته و مرتضی پورعلی گنجی و گولسیانی هم در مرکز خط دفاع فوق العاده بوده اند. دانیال اسماعیلی فر بیشترین پاس گل را به عنوان یک مدافع راست داده است. من فکر می‌کنم اسماعیلی فر نیز لایق دعوت به تیم ملی بود اما به هر حال سلیقه سرمربی تیم ملی اجازه نداد او به تیم ایران دعوت شود و شانس حضور در جام جهانی را از دست داد. سعید صادقی هم تلاش خودش را کرده و مطمئن هستم در ادامه لیگ برتر از او بیشتر خواهیم شنید.

مهاجم سال‌های نه چندان دور پرسپولیس در خصوص عملکرد یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته دو مهاجم خارجی این تیم نیز گفت: آنچه در مورد لوکادیا عیان است چه حاجت به بیان است. او یک مهاجم حرفه ای است که از یک توپ مُرده هم می‌تواند گل بسازد و تا به حال هم ۶ گل برای پرسپولیس زده است. اگر پرسپولیس او را در ترکیب خود نداشت شاید به مشکلات زیادی بر می‌خورد. شیخ دیاباته هم البته بیشتر مصدوم بوده و به همین خاطر امکان ارزیابی درست فراهم نشده است. هرچند او هم در آخرین بازی پرسپولیس مقابل مس کرمان گل ۳ امتیازی زد و نشان داد می‌تواند سربزنگاه مهاجم مؤثری باشد به شرط آن که سالم و آماده باشد.

پایان رأفت اشاره هم به شرایط مهدی عبدی کرد و افزود: به نظر من مهدی عبدی مهاجم با استعداد و با کیفیتی است. او روی زمین و هوا خوب است و فصل گذشته نیز بیشترین گل را برای پرسپولیس به ثمر رساند در حالی که حتی یک پنالتی هم نزد. با این حال شرایط برای بازی کردن مهدی عبدی در فصل جدید یک مقدار سخت شده است. هرچند من مطمئن هستم اگر عبدی در دربی آینده بازی کند می‌تواند خودش را نشان دهد. او همیشه در دیدارهای مقابل استقلال عملکرد خوبی داشته و یحیی گل‌محمدی نیز این موضوع را به خوبی می‌داند.

وی در خصوص عملکرد یحیی گل محمدی نیز تصریح کرد: به نظر من یحیی گل محمدی در لیگ بیست و دوم نمره قبولی می‌گیرد. شاید برخی‌ها به شکل بازی پرسپولیس ایراد گرفته یا اسم آن را بردهای اقتصادی بگذارند اما مهم سه امتیاز است. او توانسته بیشترین امتیازات را در فصل جاری جمع آوری و صدرنشین لیگ برتر شود. این صدرنشینی بسیار ارزشمند است چرا که در تعطیلی لیگ، پرسپولیس با اعتماد به نفس بیشتری تمرین خواهد کرد. این صدرنشینی در نهایت کمک می‌کند پرسپولیس بتواند ابتدا قهرمان نیم فصل شده و سپس قهرمانی لیگ بیست و دوم را تجربه کند.

پایان رأفت در انتها ضمن اشاره به اینکه این روزها همه درخصوص انگلیس صحبت می‌کنند، خاطرنشان کرد: من هم شنیدم تمام تمرکز تیم ملی و کادرفنی روی تیم انگلیس است. این درحالی است که به اعتقاد من ولز هم حریف آسانی نیست. این تیم در مرحله انتخابی و پلی آف بسیار آماده و هماهنگ نشان داد. ولز فقط گرت بیل نیست و اغلب بازیکنان این تیم در لیگ برتر انگلیس توپ می‌زنند. بنابراین باید در کنار انگلیس مراقب ولز و حتی آمریکا باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)