دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی تبریز طبق تصمیم مسئولان استان آذربایجان شرقی به مجتمع مس سونگون ورزقان انتقال یافتند.

از ساعت ۱۶ امروز (سه‌شنبه) جلسه تعیین تکلیف باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی تبریز با حضور نمایندگان استان آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، فاطمی امین وزیر صمت، سعد محمدی نماینده شرکت مس و سردار خرم استاندار آذربایجان شرقی حضور داشتند و در پایان صورت‌جلسه واگذاری امتیاز دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی تبریز به مس سونگون ورزقان امضا شد.

طبق این صورتجلسه، اختیارات کامل دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی به زودی (طی فردا یا روز پنجشنبه) به مجتمع مس سونگون ورزقان واگذار خواهد شد و روال قانونی برای انتقال مالکیت این دو باشگاه به شرکت مس نیز طی ماه‌های آینده انجام خواهد شد. در جلسه امروز نماینده‌ای از سوی محمدرضا زنوزی حضور نداشت.

استاندار آذربایجان شرقی از تغییر نکردن نام دو باشگاه تبریزی پس از واگذاری آنها به شرکت ملی مس خبر داد.

عابدین خرم درباره واگذاری باشگاه‌های تراکتور و ماشین‌سازی به شرکت مس اظهار داشت: مردم و نمایندگان تبریز نگرانی و دغدغه زیادی درباره این تیم‌ها داشتند‌. بیشتر از دو ماه است این موضوع را پیگیری کردیم. بعد از یک ماه، جلسه‌ای با وزیر صمت و نمایندگان استان آذربایجان شرقی و نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی داشتیم و کلیات واگذاری انجام شد و مورد موافقت قرار گرفت اما درباره جزییات مثل مالکیت، نحوه واگذاری، پنجره بسته و برنامه های تقویت تیم برای اینکه با قدرت بیشتری در نیم فصل دوم شرکت کند و موفقیت بیشتری به دست آورد، قرار شد فردا جلسه دیگری داشته باشیم.

وی افزود: در جلسه فردا نماینده تام الاختیار وزیر صمت، من و مسئولان تراکتور حضور داریم و درباره چگونگی واگذاری به شرکت ملی مس بحث و بررسی می‌شود تا تراکتور و ماشین‌سازی از لحاظ مدیریتی، مالی، فنی و نحوه تیمداری در قالب مس ملی کشور و مس آذربایجان ادامه فعالیت بدهند.

استاندار آذربایجان شرقی درمورد اینکه در صورت واگذاری تراکتور قرار است این تیم با چه نامی در لیگ برتر شرکت کند، توضیح داد: تراکتور و ماشین‌سازی اکنون یک برند برای آذربایجان و شمالغرب کشور هستند. صرفا مالکیت دو باشگاه به شرکت صنایع مس واگذار می‌شود و با همان نام فعالیت می‌کند. اصلا این امکان وجود ندارد که اسم تراکتور عوض شود.

خرم در ادامه گفت و گو با اخبار ورزشی شبکه سهند تصریح کرد: یکی دیگر از خواسته های ما از شرکت مس این بود که مسئولیت اجتماعی خود را در استان انجام بدهد. علاوه بر فوتبال در تکواندو، شنا و شطرنج هم مس برای تبریز سرمایه‌گذاری خواهد کرد. اکنون مس سونگون یکی از بهترین تیم‌های فوتسال کشور است و امیدواریم رشته‌های دیگر هم مثل فوتسال از امکانات خوبی برخودار شوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)