پخش تلویزیونی مسابقه فوتبال ملوان بندرانزلی و پرسپولیس تهران با اتفاقاتی همراه بود که برای نخستین بار در تلویزیون می‌افتاد. این رقابت با کیفیت بالای تصویر همراه بود.

در حالی که کیفیت پخش تلویزیونی مسابقات دو تیم بزرگ پایتخت در شهرستان‌ها در بسیاری از موارد با اعتراض فوتبال‌دوستان همراه است، مسابقه ملوان و پرسپولیس که در شهر بندرانزلی برگزار شد، با کیفیت HD روی آنتن رفت که برای علاقمندان فوتبال تازگی داشت.

در هفته‌های اخیر انتقادها نسبت به تصاویر ارسالی فوتبال از سوی بعضی مراکز شهرستان بالا گرفته و حتی محمدحسین میثاقی مجری برنامه «فوتبال برتر» نیز پس از مسابقه مس رفسنجان و استقلال تهران نسبت به کیفیت تصویر این مسابقه معترض شد و اعلام کرد توپ مسابقه در تصویر مشخص نیست.

در این مسابقه همچنین برنامه «فوتبال برتر» شبکه سه سیما از حضور بهنام مهدی‌زاده گزارشگر ساکن تهران استفاده کرد و شبکه استانی باران گیلان، مسابقه را با حضور گزارشگر بومی روی آنتن برد. حضور گزارشگری از تهران در مسابقه تیم‌های سرخابی در شهرستان‌ها، برای نخستین بار پس از سال‌ها، در این رویداد اتفاق افتاد.

جالب آنکه مهدی‌زاده خود پیش از حضور به عنوان گزارشگر و مجری شبکه سه، در مرکز گیلان به گزارش مسابقات فوتبال می‌پرداخت. او در ابتدای گزارش این مسابقه نیز به هم‌استانی‌های خود سلام و احترام کرد.

این در حالی است که گزارش برخی گزارشگران شهرستانی به علت آنکه به شکل آشکار یا ضمنی با هواداری از تیم شهرستان همراه است، اعتراض بسیاری از مخاطبان تلویزیون را برمی‌انگیزد.

این مسابقه با استفاده از تجهیزات فنی اداره‌کل صداوسیمای مرکز گیلان با کیفیت بالای تصویر روی آنتن رفته و واحد سیار برای این مسابقه از تهران به گیلان اعزام نشده است. عابدینی معاون امور استان‌های رسانه ملی در ماه‌های اخیر بر ارائه کیفیت بالای تصویر در مسابقات فوتبال برای پخش از شبکه‌های سراسری تاکید کرده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)