پرسپوليس بال پرواز ندارد !اتوبان يك طرفه براى حريفان!
مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس فريب پيروزى بر تراكتورسازى را خورد. آنها از اين نكته غافل شدند كه حريف شهرستانى آنها در ورزشگاه آزادى نفس پرسپوليس را بريد اما درخشش معمارزاده و البته تير دروازه موجب شد آنها از شكست فرار كنند. سرخپوشان بدون آنكه به واقعيات آن بازى بپردازند از پيروزى خود سرمست شدند. در همان مقطع بسيار به آنها هشدار داده شد كه هنوز اتفاق خاصى رخ نداده است و پرسپوليس براى خروج از مشكلات راهى دراز در پيش دارد اما باور اين مسأله براى آنها دشوار بود و نتيجه آن را مقابل استيل آذين ديديد.
پرسپوليس هنوز به درستى ترميم نشده است. سرخپوشان ازنظرروحى و روانى پيشرفت داشتند اما در همين زمان بعضى از بازيكنان لطمات روحى جدى اى ديده اند كه ناشى از نوع برخورد با آنها بوده است اما آنچه امروز مورد توجه قرار دارد مسائل فنى است. پرسپوليس با برنامه بازى نمى كند. وقتى با يك شيوه بازى شروع مى شود و به بن بست مى خورد، شاهد تغيير شيوه نيستيم. هنوز هم حسين بادامكى به پست هافبك دفاعى فرستاده مى شود تا هم خودش لطمه ببيند و هم بازيكنى مثل كلاه كج بيرون بنشيند. زوج وسلى و زارع برهم زده مى شود و هادى نوروزى در حالى به تركيب باز مى گردد كه براى قرار دادن وى در موقعيت، استراتژى مشخصى وجود ندارد و همان تك موقعيت را هم به آن شكل هدر مى دهد. درباره شرايط تنفسى، توان عضلانى و ظرفيت هاى هوازى و غيرهوازى بازيكنان كنترل مناسبى صورت نمى گيرد.
پرسپوليس از بازيكنان ميانى فراوانى كه دارد به خوبى استفاده نمى كند. در يك بازى فقط از كناره ها حمله مى كنند و در ۲ بازى اخير شاهد حملات مؤثر آنچنانى از كناره ها نبوده ايم. اين مشكل در حالى وجود دارد كه در شيوه ۱- ۳- ۲-۴ بهره بردن از عرض زمين يك اصل است و بازيكنان يك نقش استراتژيك دارند. پرسپوليس هنوز با اين مشكلات روبرو است كه اگر بك ها نفوذ كنند در دفاع اخلال مى شود و اگر هم چنين نكنند كه مى دانيم چه وضعيتى به وجود مى آيد، پرسپوليس بال پرواز ندارد. بال هاى اين پرنده از كار افتاده اند و نمى توان انتظار داشت كه در اين شرايط اوج بگيرد. بخشى از مشكل به مهره ها مربوط مى شود و بخش ديگر اشكال در ساختار بازى سرخپوشان است. عليرضا محمد براى اين بازى بيمار بود و در بازى با تراكتور كارايى لازم را نداشت. جلال اكبرى آن قدر بالا و پايين شده كه ديگر هيچ چيزى از او باقى نمانده است. ابراهيم شكورى كه در اردوى امارات بازى هاى بدى انجام نداد تبديل به يك بازيكن مازاد شده است. پرسپوليس اگر نتواند چنين مشكلى را حل كند در ادامه راه با دشوارى هاى بيشترى هم روبرو خواهد شد. اگر مهره ها كافى نباشند بايد تغيير شيوه داد و در هر صورت سرمربى تيم نمى تواند از مسئوليت شانه خالى كند
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)