شان باشگاه حفظ شود

مرجع خبری پرسپولیس : تاريخ باشگاه پرسپوليس را كه ورق مي‌زنيم با نام‌هاي بزرگي در تمام خطوط آن مواجه مي‌شويم. در اين مطلب روي صحبت ما مهاجمان است.

 

هواداران قديمي اين تيم شايد هنوز هم حسرت زوج بهزادي و كلاني را مي‌خورند كه شايد تا ساليان سال مهاجماني هم‌سطح آنها در اين باشگاه پيدا نشود. چند سال جلوتر مي‌آييم، به نام مرحوم صفر ايرانپاك برمي‌خوريم كه او هم براي خودش در نوك خط حمله يكه‌تازي مي‌كرد. زوج ايرانپاك در سال‌هايي كه براي پرسپوليس بازي مي‌كرد محمود خوردبين يا جهانگير فتاحي بود.

پرسپوليس بعد از آن هم دكتر زادمهر، كريم باوي، ناصر محمدخاني، فرشاد پيوس، مرتضي كرماني، علي دايي و بزيك را داشت و اين اواخر سهراب انتظاري و محسن خليلي افتخار بازي در خط حمله اين تيم را داشتند كه البته همه موفق هم بودند به‌خصوص 5-4 نفر اول.

 

در همه اين سال‌ها مهاجمان زيادي هم از خارج كشور به پرسپوليس آمدند كه بدون ترديد آلن ويتل از تمامي آنها بهتر و شايد غيرقابل قياس باشد؛ سامبو چوجي، ماته، دي كارمو، رافائل، صلاح حسن و البته توره كه نتوانست كارايي‌اش در پيكان و سپاهان فصل گذشته را در آن سال پرسپوليس نشان دهد.

آلن ويتل روزي كه از انگلستان به تهران آمد قراردادش را بسته بود و مثل اين روزهاي پرسپوليس براي تست دادن نيامد. همان روزها (دهه اول 50) هواداران پرسپوليس كه از عملكرد مرحوم ايرانپاك، خوردبين و فتاحي بسيار راضي بودند باور نمي‌كردند مهاجم خوبي از كشور صاحب فوتبال براي بازي در پرسپوليس بيايد و حتما او چند پله پايين‌تر از بقيه مهاجمان است اما پس از گذشت 3-2 هفته، آلن ويتل جايگاه خوبي در ميان هواداران پرسپوليس به‌دست آورد؛ بازيكني با قدرت بدني بالا، فيزيك مناسب و قدرت سرزني، خيلي زود به بازيكن ثابت اين تيم تبديل شد.

در واقع آلن ويتل به اين دليل فيكس شد كه چيزي كمتر از مهاجمان وقت پرسپوليس نداشت اما امروز مي‌بينيم كه پرسپوليس براي جذب يك مهاجم از چند بازيكن خارجي تست مي‌گيرد و حرف ما همين‌جاست كه باشگاه بزرگي مثل پرسپوليس نبايد جاي تست دادن باشد. امروز بايد مهاجمي به اين تيم بيايد كه اگر از غلامرضا رضايي بهتر نيست، پايين‌تر هم نباشد.

 

در واقع پرسپوليس بايد حداقل يك مهاجم مطرح در فوتبال آسيا يا يك خارجي اسم و رسم‌دار از قاره ديگر را كه شناخته شده به خدمت بگيرد البته اگر توجهي به مهاجمان داخلي پشت خط مانده ندارد. بدون شك كاشاني و دايي به اين مهم واقف و آگاه هستند چرا كه اگر غير از اين بود و نمي‌خواستند وسواس به‌خرج دهند، تا الان مهاجمان خارجي خود را جذب كرده بودند اما يك نكته را هم نبايد فراموش كرد كه شأن باشگاه بايد حفظ شود. آنها هر بازيكني را بگيرند از نيم‌فصل دوم اجازه استفاده از او را دارند پس حالا كه وقت هست بايد به‌دنبال بهترين گزينه بود و به هر خارجي اجازه تست نداد.

 

منبع: ایران ورزشی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)