مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس و رابطه‌ها

داستان پرسپوليس، داستان پيچيده‌اي است آنقدر كه هرچه ‌بيشتر صفحات كتاب اين داستان تلخ و شيرين را ورق مي‌زني بيشتر گيج مي‌شوي و جاي آنكه سطح اطلاعات خود را افزايش بدهي و درباره آينده قضاوتي ويژه داشته باشي، بدتر حيرت‌زده مي‌شوي و مي‌ماني كه واقعا قرار است چه اتفاقي بيفتد؟ پرسپوليس در دو هفته اخير سردرگمي عجيبي را پشت سر گذاشته و پيش‌بيني مي شود به تعداد روزهاي اين بلاتكليفي افزوده شود. هر روز نام‌هاي جديدي به عنوان مديرعامل، عضو هيات مديره و سرانجام سرمربي براي پرسپوليس مطرح مي‌شوند. در اين بين توجه به اين شخصيت‌ها و رابطه‌هايي كه وجود دارد شايد كمي از سردرگمي پيش‌گفته بكاهد و قضاوت در مورد آينده را راحت كند.

علي سعيد لو دكتر سعيد لو در نقش معاون اجرايي رييس جمهور دو سال پيش به عنوان رييس هيات مديره فعاليت مي‌كرد. او رابطه وسيعي با برادران انصاري‌فرد دارد و برعكس در يك سالي كه با حبيب كاشاني كار كرد ارتباط جالبي با مديرعامل وقت نداشت. وي در آغاز فصل جديد از پرسپوليس رفت. دكتر سعيدلو كه روزهاي آخر ليگ از وضعيت تيم انتقاد كرده بود، اينك با برنامه قصد دارد دوباره به پرسپوليس بازگردد تا مشكلات اين تيم را حل كند او از دو هفته پيش اعلام كرد با حكم رييس مجمع مي‌آيد و در رتق و فتق امور مي‌كوشد.

حبيب كاشاني از او به عنوان موفق‌ترين

 مديرعامل چند سال اخير پرسپوليس نام مي‌برند چرا كه او يك قهرماني مهم در كارنامه دارد. حبيب كاشاني حدود يك هفته پيش حكم مديرعاملي را در دست داشت اما حالا به اقتضاي دستور سازمان بازرسي از اين منصب دور شده. رابطه او با مهندس علي‌آبادي در طول مديريت پرسپوليس تعريفي نداشت اما به هرحال قرار شده بود او به طبقه چهارم باشگاه سرخ پايتخت برگردد. رابطه كاشاني با استيلي آنقدر پر رنگ و قوي است كه هيچ كس نمي‌تواند تصور كند اگر او دوباره حكم مديرعاملي گرفت شخصي غير از استيلي را براي سرمربيگري در نظر داشته باشد. جالب است كه كاشاني با وجود دستور سازمان بازرسي مصاحبه كرده و گفته سرمربي بعدي پرسپوليس قطعا ايراني است.

عباس انصاري‌فرد آقاي مديرعامل صبح روز سه‌شنبه به ملاقات مهندس علي‌آبادي رفت تا OK ابقايش را بگيرد اما شايد خود حاج عباس هم نداند كه اين حكم كاملا موقتي است. انصاري‌فرد فعلا از هيچ منبع قدرتي به‌صورت اكيد حمايت نمي‌شود اما به‌واسطه همين ابقاي موقتي و از آنجا كه به سرنوشت پرسپوليس علاقه‌مند است (!) كارهاي روتين خود در تيم را انجام مي‌دهد. انصاري‌فرد به‌شدت به تعيين سرمربي قدرتمند خارجي و جذب چند مهره كارآمد علاقه دارد تا وقتي كه رفت، دعاي خير پشت سرش باشد اما هيچ اميدي به فرجام مطلوب كار او وجود ندارد چرا كه اقدامات انتقادبرانگيز او از حد نرمال فراتر رفته است.

حسين هدايتي حسين هدايتي ديگر واقعا علاقه ندارد به پرسپوليس برگردد. آخرين مصاحبه او در روز سه‌شنبه اين را تاييد مي‌كند اما باز هم نمي‌شود به حرف‌هاي آبراموويچ وطني چندان اطمينان كرد. ابتدا قرار بود روز شنبه و با مديريت كاشاني، هدايتي بار ديگر به عنوان رييس هيات مديره به دايره مديران پرسپوليس برگردد اما حالا همه چيز برعكس پيش رفته است. در اين ميان چيزي كه مسلم است اينكه رابطه هدايتي با انصاري‌فرد اصلا جالب نيست و سازمان تربيت بدني هم نگاهي ويژه به او دارد. فعلا كه هدايتي سرگرم استيل آذين شده و اصرار دارد كه برنمي‌گردد اما

علي پروين سلطان چشم تيله‌اي به عنوان اسطوره و منبع قدرت مردمي مورد توجه است و شايد با پستي ويژه به مجموعه باشگاهي كه به قول خود 40 سال برايش زحمت كشيده برگردد. قرار بود علي پروين در نقش يكي از اعضاي هيات مديره به بدنه باشگاه اضافه شود اما از قرار معلوم سازمان با اين انتقال مخالفت كرده است. بدين منظور شايد پستي نه‌چندان مقتدرانه و چيزي مثل مدير فني در اختيار سلطان قرار گيرد. با اين حال پروين نيز به تكاپوي خود ادامه مي‌دهد و با تلاش در جهت بستن تيم دلخواه خود مي‌خواهد پايگاهي قدرتمند در داخل تيم و بازيكنان ايجاد كند و شايد كم‌كم به آنچه كه مي‌خواهد دست پيدا كند!

كلاوس تاپ مولر فكر مي‌كنيد چرا دو هفته پيش انصاري‌فرد اعلام كرده بود روي گزينه‌هاي آلماني نظر ويژه‌اي دارد؟ طي يك ماه اخير رابطه مديرعامل وقت پرسپوليس با عباس نبوي معروف به «عباس كلمنته» كه در جريان حضور سرمربي اسپانيايي در تهران نقش اساسي را ايفا كرد، آنقدر پر‌رنگ شده كه تمام ارتباطات و رايزني‌ها در جهت حذف مربي خارجي از طريق وي انجام مي‌شود. جالب است كه سه گزينه نهايي پرسپوليس كه در كميته فني اين باشگاه مطرح شد نيز خاوير كلمنته، برند شوستر، و كلاوس تاپ مولر هستند كه واسطه انتقال هر سه فرد مذكور خواهد بود. با اين‌حال شانس تاپ مولر سرمربي سابق باير لوركوزن، بوخوم و تيم ملي گرجستان از دو گزينه ديگر بيشتر اعلام شده اما با دستور اخير سازمان حضور او در پرسپوليس كمي خيالي جلوه مي‌كند.

حميد استيلي او هم از روز شنبه مطمئن بود كه سرمربي مي‌شود و حتي قرار بود از 25 خرداد استارت بزند. استيلي تلاش كرد تا تيم دلخواهش را جمع و جور كند. او با بازيكنان مورد علاقه وارد مذاكره شد، در مورد بلاتكليف‌ها نظر داد و حتي درباره نخواستن بازيكن مورد علاقه انصاري‌فرد صحبت كرد. با اين حال استيلي بعد از دستور سازمان بازرسي درباره كاشاني نااميد نشده و به فعاليتش ادامه مي‌دهد. استيلي روز سه‌شنبه در آخرين مصاحبه‌اش اعلام كرده به محض اينكه حكم بگيرد ليست مازادش را اعلام مي‌كند. او همچنان با بازيكنان مورد علاقه‌اش صحبت مي‌كند و اميدوار است كه طي اتفاقي ويژه دوباره سرمربي پرسپوليس شود هرچند اين اتفاق ارتباط مستقيمي با بازگشت كاشاني به منصب مديرعاملي دارد.

حميد درخشان طي چند سال اخير بيشتر از درخشان به عنوان منتقد مربيان خارجي پرسپوليس نامي به ميان آمده است اما او با حضور در كميته فني به بدنه اجرايي نزديك‌تر شده است. حميد درخشان كه حتي در مقطعي به عنوان آناليزور با باشگاه همكاري مي‌كرد در دعواي انصاري‌فرد و پيرواني جانب مديرعامل را گرفت تا جايگاه خاصي در كميته فني پيدا كند. وقتي قرار شد سرمربي خارجي براي پرسپوليس انتخاب شود حميد درخشان به عنوان دستيار معرفي شد. حالا كه سازمان دستور داده نبايد هزينه زيادي صرف سرمربي تيم شود و بايد به مربيان داخلي رويكردي دوباره داشت شايد درخشان در حكم سرمربي به پرسپوليس برگردد. او در سال‌هاي 73 و 75 اين سمت را در اختيار داشته.

محمود خوردبين عجيب است كه پيشكسوت پرسپوليس در تمام معادلات جاي ويژه‌اي دارد و اين اتفاق به تبع روابط ويژه او با تمام مردان قدرتمند باشگاه و تيم روي مي‌دهد. محمود خوردبين در زمان كاشاني از مقام يك سرپرست فراتر رفت و حكم قائم‌مقام گرفت. حتي از سوي قطبي لقب God father پرسپوليس به وي داده شد. او همواره يار و ياور پروين هم بوده است. خوردبين در دوره اخير با انصاري‌فرد نيز ارتباط تنگاتنگي پيدا كرده و با هدايتي و ساير اعضاي هيات مديره نيز مشكلي نداشته است. نقش خوردبين در پرسپوليس آنقدر پر رنگ شده كه او قرار است براي جذب بازيكن به برزيل برود. با اين حساب به هيچ وجه نبايد از ارتباط خوردبين در جهت نام سرمربي يا حتي مديرعامل بعدي به راحتي عبور كرد.

افشين پيرواني مي‌گويند در سازمان تربيت بدني به اين نتيجه رسيده‌اند كه پرسپوليس در دوره سرمربيگري او بهترين كارنامه را داشته و با توجه به اينكه او يك مربي اخلاق‌گرا، با سابقه ملي و تحصيلكرده است دوباره مي‌تواند سرمربي باشد. باز هم دوستان مي‌گويند كيومرث هاشمي در مولودي روز دوشنبه از علي پروين تاييد پيرواني را گرفته و افشين مي‌تواند دوباره طعم شيرين سرمربيگري پرسپوليس را بچشد. با اين‌حال تا زماني كه انصاري فرد مديرعامل است اين امكان بعيد به نظر مي‌رسد. دوستان مي گويند پيرواني به خاطر همين اتفاق ويژه قيد رفتن به شيراز و سرمربيگري مقاومت را زده و به كادر فني تيم اميد اضافه نشده است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)