پرسپولیس مقابل حریف خود در جام حذفی 45 شوت زد و دو بار از شکست فرار کرد تا در یکی از بهترین نمایشهای این فصل خود به مرحله بعدی جام حذفی صعود کند.

برای اولین شوت مقابل ون پارس، سرخپوشان پایتخت 13 دقیقه صبر کردند اما ضربات بعدی یکی پس از دیگری فرا رسید تا در پایان بازی، عدد 45 در مقابل شوت‌زده شاگردان یحیی گل‌محمدی ثبت شود که یک رکورد تاریخی برای آنها به حساب می‌آید.

* 14 بازیکن به ون پارس شوت زدند
در این بازی قرمزها 19 شوت در چارچوب زدند که 17 بار مدافعان و گلر ون پارس دروازه را نجات دادند. دو بار هم روی ضربه گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی دروازه این تیم باز شد. مهدی ترابی (13)، محمد عمری (6)، مهدی عبدی (5)، امید عالیشاه (4)، وحدت هنانوف (3)، مرتضی پورعلی‌گنجی (2)، وحید امیری (2)، سینا اسدبیگی (2)، سیامک نعمتی (2)، سروش رفیعی (2)، علی نعمتی (1)، گئورگی گولسیانی (1)، میلاد سرلک (1) و دانیال اسماعیلی‌فر (1).

به عبارتی 14 نفر از بازیکنان پرسپولیس به سمت دروازه ون پارس شوتزنی کردند اما در کمال تعجب، این دو مدافع سرخپوشان بودند که دروازه حریف را باز کردند. به جز گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی، سایر بازیکنان پرسپولیس نتوانستند دروازه حریف را باز کنند که این به خصوص برای مهاجمان یک آمار منفی محسوب می‌شود.

با این حال خلق این تعداد موقعیت و البته فرصت‌های دیگر از جمله تک به تک مهدی عبدی که منجر به شوت نشد، نشان می‌دهد پرسپولیس یک روز استثنایی را پشت سر گذاشته و حتی در صورت حذف نیز این تیم شایسته تمجید بوده است. هفته گذشته بود که پاکو سرمربی اسپانیایی تراکتور گفت: «وظیفه سرمربی این است که تیم را به سوی موقعیت‌سازی هدایت کند و استفاده از فرصت، یک مسئله ذاتی است.»

* ردپای یک ستاره در نمایش پرسپولیس
اگرچه از مهرابی گلر ون پارس به عنوان بهترین بازیکن زمین نام برده می‌شود و علیرضا بیرانوند نیز در قامت ستاره برد پرسپولیس مطرح شده است اما در 45 شوتی که پرسپولیس به سمت دروازه حریف اصفهانی زد، یک نام بیشتر از بقیه خودنمایی می‌کند: مهدی ترابی. نکته جالب اینکه ترابی بیشتر از مجموع شوت مهدی عبدی و محمد عمری، به سمت دروازه حریف ضربه زد.

اما 13 شوت مهدی ترابی که به تیرک، دروازه‌بان، بدن مدافعان و خارج از چارچوب ختم شد، تنها نکته ویژه نمایش این ستاره نبود. او 8 پاس منجر به شوت هم به بازیکنان پرسپولیس داد تا در مجموع با تاثیر مستقیم روی 21 موقعیت پرسپولیس، زمین را ترک کند.

* رکورددار تیرک با پنج ضربه
در این بازی بازیکنان پرسپولیس پنج بار هم از کمند دفاع و دروازه رد شدند اما این تیرک ون پارس بود که به کمکشان آمد.

در مجموع نیمه دوم بازی با ون پارس، یکی از بهترین نمایشهای پرسپولیس بود؛ جایی که آنها 24 شوت به دروازه حریف زدند و دوبار از شکست فرار کردند.

البته فراموش نکنید که پرسپولیس در دیدار با نساجی هم نمایشی به این زیبایی را ارائه کرد و توانست 5 بار دروازه حریف را باز کند؛ تیمی که بدون مهاجم نمایشی جذاب‌تر را ارائه می‌کند و چه بسا به بهترین تیم تحت هدایت یحیی گل‎‌محمدی نیز تبدیل شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)