قهرمان غرب آسیا در دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا، ۹ روز دیگر بازی‌های خود در فصل جدید مسابقات را آغاز خواهد کرد. پرسپولیس به عنوان فینالیست مسابقات و قهرمان منطقه غرب، گام در این رقابت‌ها خواهد گذاشت.

اولین حریف سرخپوشان چهارشنبه ۱۸ فروردین از میان دو تیم الوحده امارات و الزوراء عراق مشخص خواهد شد. این دو تیم در مرحله پلی آف به مصاف یکدیگر می‌روند تا تیم چهارم گروه ۵ مسابقات را مشخص کنند. پرسپولیس ایران با عنوان بهترین تیم ایران در ادوار لیگ قهرمانان آسیا نیز گام در این رقابت‌ها می‌گذارد.

متاسفانه تاکنون هیچیک از باشگاه‌های ایرانی، در ۱۸ دوره گذشته به عنوان قهرمانی بازی‌ها دست نیافته‌اند و تاکنون چهار حضور در فینال نصیب نمایندگان ایران شده است که پرسپولیس ایران با دو بار حضور از این جهت پشتاز است.

پرسپولیس ایران در دوره قبلی مسابقات به قهرمانی نزدیک شده بود اما پاره‌ای اتفاقات در کنار محرومیت سه بازیکن و لغو بازی با ذوب آهن که تیم را در شرایط مسابقه قرار می‌داد، همگی در کنار هم باعث شد تا این مهم صورت نگیرد.

با تمام این اوصاف، یک بار حضور در نیمه نهایی و دو بار حضور در فینال رقابت‌ها ظرف چهار دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا، سرخپوشان ایران را در سطح رقابت‌ها به عنوان یکی از قدرت‌های برتر معرفی کرده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)