مرجع خبری پرسپولیس : لقب «ورشكسته» كه شركت اوپل خيلي پيش از اين براي خود برگزيد، اولين چيزي بود كه با ديدن آن لوگوي زردرنگ روي پيراهن پرسپوليس ذهنمان را با خود درگير كرد.

 

ورود دوباره و البته قانوني اوپل به ايران براي همين عجيب مي‌نمود و عجيب‌تر اينكه شركت ورشكسته آلماني كه امتياز توليداتش را از چندي پيش در اختيار ديگر كشورها گذاشته حالا اسپانسر پرسپوليس است.

انتظار باشگاه براي اينكه اوپل در ايران هم صاحب نمايندگي شود خيلي زودتر از تصورها به بار نشست و امتياز اين نمايندگي رسيد به «تأمين خودرو صدرا» كه اتفاقاً آن هم اسپانسر دوم پرسپوليس است؛ شركتي ليزينگي از زيرمجموعه‌هاي ستاد مديريت حمل و نقل سوخت كشور با مديريت بهرام قويدل كه پيش‌تر تحويل خودروهاي فرسوده و فروش خودروي نو و جايگزين را انجام مي‌داد و از اين پس نماينده اوپل است در ايران. قراردادش با پرسپوليس هم گفته‌اند كه قرار است در يكي از روزهاي باقيمانده از همين هفته، امضاي آخر را مال خود كند و نهايي شود؛ امضايي كه يك مانع بزرگ را پيش رو دارد به نام شهرداري با همه زيرمجموعه‌هايش كه هر كدام دست كم يك بار نقش خود را روي پيراهن سرخ پرسپوليس ديده‌اند؛ اسپانسري كه قرارداد 5/2 ميليارد توماني يكساله‌اش اول فصل امضا شد و تا اينجاي كار 90 درصد از پول اين قرارداد گرانقيمت را به پرسپوليس پرداخته و بدون شك فسخ يكطرفه و ناگهاني همكاري‌اش با باشگاه را برنمي‌تابد و همين روزها است كه درخواست خسارت كند. مسوولان شهرداري البته فعلاً دست نگه داشته و تصميم‌گيري را گذاشته‌اند براي بعد از مذاكره مستقيمشان با مديران باشگاه پرسپوليس. به همين منظور قرار است ظرف امروز و فردا نماينده‌شان را بنشانند پاي ميز مذاكره با پرسپوليسي‌ها و بعد از آن، موضع خود نسبت به سرپيچي باشگاه از مفاد قرارداد را اعلام كنند و خسارت بخواهند. مديريت سابق پرسپوليس هم به انتظار نشسته براي روشن شدن وضعيت تا اعتراض خود به اتفاق‌هاي رخ داده را تقديم باشگاه‌نشين‌هاي فعلي كند. در اين باره آنچه مشخص است اينكه پرسپوليس، اوپل را در نقش اسپانسر اصلي‌اش براي ادامه حضور در ليگ برتر، جام حذفي و ليگ قهرمانان برگزيده و پرداخت خسارت به شهرداري را مي‌پذيرد اما همكاري دوباره با آن را نه.

 

وقتي اوپل به ورشكستگي رسيد
شركت 149 ساله اوپل كه خودروسازي را از سال 1899-112 سال پيش – آغاز كرده امروز در حالي حمايت مالي از پرسپوليس را پذيرفته كه همه امتيازهايش را از آلمان خارج كرده و گذاشته در اختيار متقاضيان خارجي. با همه‌گير شدن بحران اقتصادي در دنيا، اوپل كه همكاري‌اش با جنرال موتورز را از سال 1929 آغاز كرده چاره‌اي پيش روي خود نديد جز فروش مالكيتش كه اين اتفاق در سال 2009 رخ داد. از آن روز 35 درصد مالكيت شركت اوپل در اختيار جنرال موتورز آمريكا است و همين مقدار را سبزبانك روسيه خريداري كرد. از 30 درصد باقيمانده هم 20 تاي آن در مالكيت شركت كانادايي مگنوم اينترنشنال و 10 درصد ديگر، سهم اتحاديه كارمندان و فروشندگان شركت اوپل است. ايراني‌ها هم با جلو فرستادن شركت تأمين خودرو صدرا به تازگي امتياز نمايندگي اوپل ورشكسته را گرفته و حتي در حال وارد كردن 3 مدل از اين خودرو هستند تا اينگونه پرسپوليس بتواند صاحب يك اسپانسر بين‌المللي شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)