پیروزی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان وقتی ارزشمندتر شد که استقلال به الهلال باخت و پرسپولیس هم با گل دقیقه ۹۰ از سد حریف چغر خود گذشت.

شاید اگر استقلال تاجیکستان در برابر آن همه تماشاگر میزبان پرسپولیس نبود و گل زیبای ترابی هم دقیقه ۹۰ به ثمر نمی‌رسید، این پیروزی شیرینی لازم را نداشت اما همه چیز دست به دست هم داد تا پرسپولیس که باز هم آبروی فوتبال ایران را خرید، به یک پیروزی دلچسب برسد و با اقتدار راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود.

پرسپولیس در کل بازی برتری بر حریف داشت و به جز یک مورد موقعیت چندانی به تیم میزبان نداد.

اوائل نیمه دوم وحید امیری می‌توانست دروازه حریف را باز کند تا کار به لحظات نفس گیر دقایق پایانی نکشد اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت ترابی مزد برتری پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان را داد.

برای چندمین سال است که در میان نمایندگان آسیایی ایران فقط پرسپولیس تا مراحل نهایی صعود می‌کند. پرسپولیس در سال‌های گذشته تنها تیم ایرانی است که آبرو داری می‌کند و در مراحل مقدماتی و یا یک هشتم نهایی حذف نمی‌شود.

در پرسپولیس برخلاف بقیه نمایندگان ایران خیلی چیزها سر جای خودش قرار دارد و اگر کم و کاستی هم هست، که هست، بازیکنان پرسپولیس باتعصب فراوان در زمین مسابقه می‌دوند و می‌جنگند شاید آنها هم مثل بعضی از بازیکنان استقلال بابت مسائل مالی گلایه‌هایی داشته باشند اما حداقل در ۹۰ دقیقه مسابقه واقعاً با جان و دل بازی می‌کنند که این مسئله باعث شده تا آنها در پنج، شش سال گذشته موفق ترین تیم ایران چه در لیگ برتر و چه در آسیا باشند.

پرسپولیس با برتری مقابل استقلال تاجیکستان یک پوکر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان خلق کرد و رکورددار این مرحله شد و با چهار صعود به مرحله یک چهارم نهایی پرافتخارترین باشگاه ایرانی لیگ قهرمانان آسیا شد. سرخپوشان سه بار هم به نیمه نهایی و دو بار به فینال رسیده اند.

حالا باید دید در قرعه کشی روز جمعه شاگردان گل‌محمدی در مرحله یک چهارم نهایی به کدام حریف برخورد می‌کنند اما شاید در تقابل با الهلال پرسپولیس بتواند انتقام استقلال را هم در آسیا بگیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)