تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی خود را برای حضور مقتدر در لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کند که تا رسیدن به سقف بودجه فاصله زیادی ندارد.

قانون سقف بودجه باعث شده تا خیلی از تیم‌های باشگاه فوتبال ایران برای خرید بازیکن با مشکلاتی مواجه شوند. این در حالی است که برخی تیم‌ها معتقدند که رقبایشان این قانون را رعایت نمی کنند و این مسئله به موضوعی جنجالی در فوتبال ایران تبدیل شده است.

پرسپولیس یکی از باشگاه‌هایی است که تاکید دارد سقف بودجه را رد نکرده و هنوز تا رسیده به آن سقف فاصله دارد. سرخپوشان پیشتر تنها اندازه یک بازیکن به رسیدن به سقف نزدیک بود اما حالا جا برای جذب دو بازیکن دارد.

در حال حاضر پرسپولیس ۶۰۰ هزار دلار تا رسیدن به سقف فاصله دارد و در صورتی که حدود ۱۰۰ هزار دلار را برای جذب دروازه بان دوم که زیر ۲۳ سال سن داشته باشد هزینه کند بقیه این مبلغ را برای خرید یک مهاجم خارجی می تواند صرف کند. این در حالی است که اگر مهاجم مدنظر، ایرانی باشد دست باشگاه برای انتخاب دروازه بان دوم خارجی بازتر است.

یحیی گل محمدی سال گذشته لئاندرو پریرا را با رقم ۶۰۰ هزار دلار برای امسال و ۳۰۰ هزار دلار نیم فصل سال گذشته خرید درحالی که این مهاجم کارآیی خاصی نشان نداد.

یحیی گل محمدی و آنالیزورهایش فیلم حدود ۵۰ فروارد خارجی را دیده اند اما بازیکنی که مورد پسند بوده که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار قیمت دارد. با این شرایط به نظر می رسد پرسپولیس باید به دنبال بازگرداندن احتمالی عیسی آل کثیر باشد.

روز گذشته مهرداد خانبان که به نظر ماموریت بررسی مهاجمان معرفی‌شده و سایر گزینه‌ها را برعهده گرفته، با انتشار چند استوری خبر از روند کار خود داد و اعلام کرد که همچنان این جستجو ادامه دارد.

در استوری مهرداد خانبان صفحه ترانسفر مارکت یکی از گزینه‌های پرسپولیس را قرار داده که سابقه مصدومیت او را نشان می‌دهد. این بازیکن که نامش در این صفحه منتشر نشده، سابقه بیش از 20 مصدومیت از نواحی مختلف را دارد و به وضوح ریسک خرید بالایی را متوجه خود می‌کند که شاید حتی این ریسک از شیخ دیاباته هم بیشتر باشد.

جستجوی بیشتر نشان می‌دهد او استفن یووتیچ مهاجم سابق منچسترسیتی است که در آخرین روزهای فوتبالش شاید چندان هم بی میل نباشد راهی لیگ برتر ایران شود اما حتی این مهاجم سالخورده نیز درخواست میلیون دلاری از پرسپولیس دارد.

همچنین برخی از مهاجمان معرفی‌شده، در سطوح پایین فوتبال حضور دارند و اساسا امکان قانونی انتقال به لیگ ایران را نخواهند داشت چرا که بر اساس قوانین، مهاجمان از لیگ دسته اول و دوم هر کشور می‌توانند به ایران بیایند که این موضوع برای کشورهای مختلف، متفاوت است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که باشگاه پرسپولیس بودجه 600 هزار دلاری را برای جذب مهاجم خارجی در نظر گرفته که عدد پایین‌تری نسبت به دستمزد یورگن لوکادیا و عدد بالاتر نسبت به قرارداد شیخ دیاباته است.

جستجو برای یافتن مرد موردنظر یحیی گل‌محمدی در خط حمله ادامه دارد و این باشگاه امیدوار است تا دیدار با النصر در 28 شهریور، انتقال موردنظر انجام شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)