مرجع خبری پرسپولیس(15:57) / سه شنبه 10 دی: رئيس كميته فرهنگي فدراسيون فوتبال گفت: پرسپوليس تيم با ريشه اي است و از تماشاگران زيادي سود مي برد.

محمدرضا ملامحمد در جلسه مطبوعاتي كميته فرهنگي فدراسيون فوتبال اظهار داشت: در دوره جديد بحث فرهنگي با حضور علي كفاشيان در فدراسيون فوتبال اهميت بسياري پيدا كرده است. بايد بگويم كه مسئله فرهنگي نبايد در حاشيه باشد بلكه بايد در جريان و متن فوتبال قرار بگيرد. اين امر در مديريت فدراسيون فوتبال لحاظ شده است.

ملامحمد در مورد بحث تماشاگران گفت: عضو هويت‌بخش به فوتبال، هواداران هستند. فوتبال بدون تماشاگر هيچ هيجاني ندارد. گرچه در فوتبال ايران تماشاچي خيلي زود به هوادار تبديل مي‌شود درحالي كه در كشورهاي غربي اينطور نيست. هواداران از باشگاه‌ها و باشگاه‌ها از هواداران توقع دارند. ما مي‌پذيريم كه هوادار بايد تعصب داشته باشد اما اين تعصب نبايد كوركورانه باشد.

وي در خصوص وجود مسائل حاشيه‌اي در فوتبال تاكيد كرد: من خودم از طرفداران حاشيه در فوتبالم چون جذابيت خاص خودش را دارد بنابراين پرداختن به حاشيه فوتبال چيز بدي نيست.
رئيس كميته فرهنگي فدراسيون فوتبال گفت: ما دو طرح را در فدراسيون پيگيري مي‌كنيم. بحث ارتقا و جايگاه پيشكسوتان كه در اين زمينه قصد داريم همايش بزرگ ملي اخلاق در فوتبال را ساماندهي كنيم و طرح تقويت بنيه فرهنگي رسانه‌اي فدراسيون، ساماندهي تماشاگران و ساماندهي مديريت هواداران تيم ملي نيز مدنظر است. كما اينكه در ديدار قبلي ملي‌پوشان ما تعداد زيادي از هواداران را بصورت متحدالشكل به ورزشگاه آورديم و در ديدار بعدي تيم ملي ايران برابر كره جنوبي نيز 3600 هوادار متحد‌الشكل را حمايت كرديم.
ملامحمد در مورد اظهارات عليپور در خصوص ضد فرهنگي دانستن تماشاگران پرسپوليس گفت: در مورد اظهارنظري كه انجام شده بايد بگويم كه پرسپوليس پرطرفدارترين تيم ايران است و اين موضوع با قاطعيت مورد تاييد فدراسيون فوتبال قرار گرفته است ادعاي پرطرفدار بودن اين تيم نيز وجود دارد. به همين دليل طيف گسترده‌اي از اين هواداران علاقمند به اين تيم هستند كه اقشار مختلف جامعه را دربر مي‌گيرد. از پزشك، دانشجو، كارمند و … گرفته تا ساير موارد طرفدار اين تيم هستند و بايد گفت كه اين تيم هم از سطح باشعور و فرهنگي هستند. البته هر يك از باشگاه‌ها در مورد هوادارانشان مشكلاتي دارند و ما از آنها مي‌خواهيم كه آموزش تماشاگرانشان را در دستور كارشان قرار دهند.
ملامحمد با اشاره به اتفاقات رخ داده از سوي طرفداران پرسپوليس و استقلال در مسابقه نمادين منتخب دو تيم بزرگ ايران گفت:‌ آن مسابقه از سوي سازمان تربيت بدني سازماندهي شد و همانطوري كه گفتم پس از سال ها بازيكنان دو تيم خيلي خوب در كنار يكديگر حمع شدند هرچند در اين قضيه كوتاهي نيز رخ داده است. و ما اين ماموريت را نداشتيم كه در آن مسابقه هواداران را ساماندهي كنيم. خيلي‌ها اين مسابقه را تماشا كردند و اثرگذاري را در جامعه مشاهده كرديم هرچند حضور تماشگران در اين مسابقه كم فروغ بود و مي‌توانست سرمايه‌گذاري بيشتري شود. .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)