پرسپولیس نیوز : تیم پرسپولیس برای چهاردهمین بار به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی راه یافته است.

سرخپوشان پایتخت بیست و ششمین دوره جام حذفی را با امید ششمین قهرمانی، با انگیزه آغاز کرده و با شکست دو تیم ملوان انزلی و نفت تهران برای چهاردهمین بار به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی راه یافتند. در 13 دوره قبلی که سرخپوشان در این مرحله حضور داشته اند، 10 بار به سلامت از یک چهارم نهایی عبور کرده و به نیمه نهایی راه یافته اند. فقط در سه فصل 80 مقابل پیکان، 87 مقابل پاس و 90 مقابل استقلال، پرسپولیس در این مرحله حذف شده است. نتایج پرسپولیس در 13 حضور قبلی در مرحله یک چهارم نهایی بدین صورت بوده است:
1365: حریف پرسپولیس تیم استقامت یزد بود که پرسپولیس در مجموع دو بازی رفت و برگشت 3-1 پیروز شد.
1367: استقلال تهران در این مرحله حریف پرسپولیس شد که سرخپوشان پس از تساوی بدون گل با این تیم در ضربات پنالتی 4-2 حریف را شکست داده و به نیمه نهایی رفتند.
1369: پرسپولیس در دو بازی مقابل تیم پیستون سازی تبریز گرفت و در مجموع 4- صفر این تیم را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.
1370: سرخپوشان در بازی رفت با تک گل محرمی از روی نقطه پنالتی استقلال رشت را به سختی شکست داده و در بازی برگشت نیز با یک تساوی بدون گل از این مرحله عبور کردند.
1375: پرسپولیس در این مرحله حریف شاهین اهواز شد که در اهواز 3-2 این تیم را شکست داد و با تساوی 1- 1 در بازی برگشت صعود کرد. البته پرسپولیس بعد از صعود از ادامه جام حذفی انصراف داد!
1377: یک تساوی 2-2 در تهران و یک برد 1- صفر در اصفهان مقابل سپاهان برای صعود پرسپولیس به نیمه نهایی و در نهایت قهرمانی جام حذفی کافی بود.
1380: پرسپولیس در این دوره مقابل پیکان تهران قرار گرفت که به خاطر همشهری بودن فقط یک بازی برگزار شد. این بازی را سرخپوشان در وقت اضافی به گل طلایی پیکانی ها باختند.
1384 :پس از 3 دوره که پرسپولیس موفق به حضور در این مرحله نشده بود، این بار با آری هان در تک بازی مقابل ملوان انزلی در آزادی 3-1 پیروز شده و به نیمه نهایی صعود کردند.
1385: یکی از سخت ترین بازی های پرسپولیس در جام حذفی مقابل برق تهران دسته دومی رقم خورد. بازی پس از اینکه در پایان وقت اضافی 2-2 شد، در نهایت در ضربات پنالتی پرسپولیس 5-3 پیروز و صعود کرد.
1387: پرسپولیس در همدان به مصاف تیم پاس رفت و با شکست 2-1 با جام حذفی خداحافظی کرد.
1388: در آخرین روزهای سال، پرسپولیس در تبریز به مصاف تیم پتروشیمی تبریز رفت و در یک بازی سخت با پیروزی 2-1 به نیمه نهایی صعود کرد.
1389: سپاهان اصفهان حریف پرسپولیس بود که بازی دو تیم در آزادی پس از 120 دقیقه بدون گل به تساوی انجامید. در ضربات پنالتی پرسپولیس 4-2 پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت.
1390: استقلال تهران حریف پرسپولیس در این مرحله بود. این بازی طبق برنامه باید در بهمن ماه انجام می شد، اما ناگهان سازمان لیگ آن را به آذرماه انتقال داد و پرسپولیس با لشگری از بازیکنان محروم و مصدوم در نهایت در وقت اضافی 3- صفر شکست خورد. در این مسابقه نمونه دوپینگ تعدادی از بازیکنان استقلال مثبت اعلام شد اما فدراسیون واکنش خاصی به این موضوع نشان نداد!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)