مرجع خبری پرسپولیس : سعی می کنم کشف کنم که چه چیز پرسپولیس جدید برایم جالب است و بالاخره اینکه چه واکنشی باید نسبت به آن داشته باشم .

صرف نظر از اینکه فلان شخص در مورد ماهیت پرسپولیس جدید چه نظری دارد ، و آیا پرسپولیس به عنوان تیمی منحصر به فرد و دقیق تر و بهتر از دیگر تیم ها به سوی موفقیت می رود یا خیر، یا حتی به عنوان بخشی مشترک با فوتبال یک بام و دو هوای ایران شناخته می شود، اغلب اشخاص با این سخن موافقند که مردم پرسپولیس را به عنوان تیمی متفاوت، خاص و پر اقتدار می دانند که این باور همسو با تاریخچه پر طرفدارترین باشگاه ایرانی است . آن جاست که بر حسب همین باور به کنایه کولمن، کارشناس برجسته فوتبال اروپا می رسیم که می گوید : ” مردم در ابتدا همه چیز را باور می کنند ” . در حالی که بازی پرسپولیس – مس را نگاه می کنم و در این فکر هستم که درباره اش چه بنویسم و چگونه بنویسم، به احساساتم گوش می سپارم و به این فکر می کنم که چه چیز پرسپولیس جدید احساساتمان را بر می انگیزد .
آزادانه عبارت ها و واژه هایی را که به ذهنم می رسد روی کاغذ می آورم، فکر می کنم شاید در پایان نیم فصل بتوانم افکارم را به شکلی منطقی سامان دهم . سعی می کنم کشف کنم که چه چیز پرسپولیس جدید برایم جالب است و بالاخره اینکه چه واکنشی باید نسبت به آن داشته باشم . در میان افکار پریشان و متفاوت سعی می کنم بپذیرم که این تیم بنایی کاملا متفاوت با پرسپولیس لیگ هشتم دارد، ستاره هایی که رفتند ، و البته امیدهایی که نقش بر آب شدند آن قدر تاثیر برانگیز بودند که ساختمانی جدید برای پرسپولیسی جدید بنا کنیم و یا راهی را آغاز کردیم که پایانی تلخ تر از گذشته خواهد داشت ؟ پرسپولیس مقابل مس کودک نوپایی بود که البته بسیاری را شیفته و مجذوب استعدادها و توانایی های خود کرد و خالی از عیب هم نبود. اما باید پذیرفت که خوب یا بد باید به پرسپولیس جدید عادت کنیم. چرا که پرسپولیس کودکی بود که حالا و در آغاز لیگ نهم وارد دنیای واقعی می شود و در کیسه اش چیزی ندارد بجز باورهای متکی به اعتماد هوادارانی که بزرگترین سرمایه این تیم محسوب می شوند .

در دورانی که خورشید ستاره ها در فوتبال ایران رو به افول است، باید پذیرفت که پی ریزی یک پرسپولیس جدید بر مبنای حقایقی که ناشی از پایان عصر ستاره ها در فوتبال ایران است امری واجب و اجتناب ناپذیر بود. روزگاری تعدد ستاره ها پشت در باشگاه کار را برای انتخاب اسکلت ساختمانی تیم دشوار می نمود و تو می دانستی دایی ها ، مهدوی کیا ها و کریمی ها روزهای باشکوهی برایت رقم می زنند اما امروز ، نسل طلایی فوتبال ما به سوی بازنشستگی حرکت می کنند و واقع گرایانه این بود که دل به نسلی ببندیم که فرداهایمان را بسازند و نه امروز را ! هر چند کفران نعمت، نشانه نداشتن ایمان است اما حالا که کریمی ها و نیکبخت ها بنا بر هر دلیلی جایی در میان سرخپوشان ندارند چرا دل به جوانانی نبندیم که شاید ضامن موفقیت سال های آینده باشند ؟ خیلی دور از ذهن نیست که علی کریمی را فصل آینده بار دیگر در پیراهن سرخ پرسپولیس تجسم کنیم و با تصور جادوگری اش لبحندی از سر رضایت سر دهیم اما مهم شاید امروز است که در آنیم و نباید اجازه دهیم باور های این کودک نوپا خدشه دار شود که از خدشه دار شدنش اول همین ما سرخورده خواهیم شد چون پدر و مادری که فرزندانی ناخلف دارد !
آری نیروی جوانی پرسپولیس مرا شگفت زده کرد و این مهم ترین دلیلی بود که موجب شد قلم را محکم تر از قبل در دست بگیرم و از پرسپولیسی بنویسم که تاریخش سراسر شکوه و افتخار است . ” بزرگی و افتخار ” با این تیم عجین شده پس اجازه دهیم کودک با استعدادمان سربلندمان کند …

اختصاصی // پویا نوایی – امانت داری – استفاده از این مطلب با ذکر نام نویسنده و مرجع خبری پرسپولیس بلامانع است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)