مرجع خبری پرسپولیس : در 4 دربی آذرماه، پرسپولیس 3 بار موفق به شکست استقلال شده و یک بازی هم به تساوی انجامیده است. 3 دربی آخر در آذرماه با پیروزی پرسپولیس همراه بوده است.

هفتاد و سومین دربی پایتخت روز جمعه و این بار در قالب جام حذفی برگزار می شود. این برای پنجمین بار است که دربی در آذرماه برگزار می شود و نکته جالب اینکه دربی های آذر همگی به کام پرسپولیس بوده است.

اولین دربی آذر ماهی در سال 1352 برگزار شد. 18 آذر 1352  پرسپولیس و استقلال برای دیدار برگشت لیگ تخت جمشید مقابل هم قرار گرفتند، در حالی که پرسپولیس از مدت ها قبل قهرمانی خود را قطعی کرده بود. اما برای آبی پوشان این یک بازی انتقامی بود تا بتوانند شکست 6- صفر بازی رفت را جبران کنند. این بازی در نهایت 1-1 شد که همایون بهزادی ابتدا برای پرسپولیس گلزنی کرد و علی جباری برای استقلال گل تساوی را به ثمر رساند.

دومین دربی آذر در سال 1353 برگزار شد. این بازی که روز چهارشنبه 27 آذر ماه انجام شد، در چارچوب لیگ تخت جمشید بود. پرسپولیس بازی رفت را 1- صفر به حریف باخته بود. صفر ایرانپاک و اسماعیل حاجی رحیمی پور برای پرسپولیس گلزنی کردند و غلامحسین مظلومی هم تک گل آبی ها را در شکست 2-1 به ثمر رساند.

سومین دربی آذر ماهی روز 18 آذر 1356 برگزار شد. سرخپوشان در بازی رفت لیگ تخت جمشید 3 بر صفر به استقلال باخته بودند که این سنگین ترین شکست آنها مقابل حریف دیرینه بود و هنوز هم هست. اما در بازی برگشت  پرسپولیس با درخشش صفر ایرانپاک که دو گل زد، 2-1 پیروز شدند و در نهایت نایب قهرمان لیگ تخت جمشید شدند. حسن روشن هم تک گل استقلال را به ثمر رساند.

چهارمین و آخرین دربی آذر روز 17 آذر 1368 برگزار شد. در حالی که همه قبل از بازی، استقلال را برنده مطلق این دیدار می دانستند اما پرسپولیس کم ستاره در غیاب فرشاد پیوس که به قطر رفته بود، با تک گل رضا عابدیان یکی از بهترین تیم های استقلال دهه 60 را برد. پرسپولیس بعد از این برد تا سال 75 طلسم شد و دیگر نتواست مقابل استقلال پیروز شود.

اما پنجمین دربی آذرماه در حالی برگزار می شود که پرسپولیسی ها با استناد به نتایج خوب خود در این ماه به مصاف استقلال می روند. البته سرخپوشان در سال های اخیر وضع خوبی ندارند و باید دید می توانند شکست ناپذیری خود در آذرماه را حفظ کنند یا خیر.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)