مرجع خبری پرسپولیس : سرخپوشان پایتخت برای دومین بار در لیگ دهم برابر تیمی قرار می گیرند که اولین شکست فصل را به آنان تحمیل کرد اما شرایط برای آنان با بازی رفت کاملا متفاوت است.

 

نگاهی خواهیم داشت به رقابت های اخیر پرسپولیس با صبای قم که از دوره چهارم با نام صباباتری وارد لیگ برتر شده و همواره جزء حساس ترین مسابقات لیگ بوده:

 

در دور رفت رقابت های لیگ هفتم و در حالی که ضیایی روی نمیکت صبا بود دو تیم در ورزشگاه آزادی به تساوی دو بر دو رسیدند. . این بازی جنجالی ترین دیدار دو تیم تا کنون بوده است. سعیدمظفری زاده داور بازی فوق دستور داد بازیکنان در مه غلیظ به دیدار یکدیگر بروند و همین امر سبب شد کیفیت دیدش به شدت نزول کند . مظفری زاده دچار اشتباه شد تا پرسپولیس در بازی که دو بر صفر از حریفش پیش افتاده بود با تساوی میدان را ترک کند . افشین قطبی که در آن زمان سرمربی پرسپولیس بود در کنفرانس خبری حسابی از خجالت داور درآمد و برای اولین بار از هنگام حضورش به داوران اعتراض کرد .

 

 

 

 

 

بازی برگشت در اردیبهشت برگزار شد . صبا این بار روی نیمکت خود یحیی گل محمدی  را می دید و در نیمه اول بازی بسیار خوبی را ارائه داد اما درخشش محسن خلیلی ورق را به سود سرخپوشان برگرداند تا بازی در حضور 90 هزار تماشاگر 4 بر یک به اتمام برسد و پرسپولیس با کنار زدن صبا در رتبه دوم جدول جایگزین این تیم شده و یک قدم به قهرمانی نزدیک شود.

 

کمتر از شش ماه بعد دومین 2-2 پرسپولیس و صبا رقم خورد . این بار فیروز کریمی توانست با شاگردانش یک نتیجه خوب مقابل پرسپولیس بگیرد . علیرضا نیکبخت واحدی دو گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و فریدون فضلی نیز دو بار دروازه پرسپولیس را باز کرد تا بازی با نتیجه دو بر دو به اتمام برسد . داوران این بازی نیز به خاطر قبول گل اول فریدون فضلی یک هفته ای سیبل اصلی انتقادات بودند. در بازی برگشت که روز 14 فروردین 1388 انجام شد ، پرسپولیس با حساب دو بر صفر شکست خورد . فیروز کریمی در رختکن یک جمله تاریخی به بازیکنانش گفته بود : حاضرم بعد از بازی جنازه تان را تحویل بگیرم ولی پرسپولیس را دو بر صفر شکست داده باشید . مهدی خیری و محسن یوسفی در قم گلزنان آن دیدار پرحاشیه که یک روز بعد از سیزده بدر انجام شد بودند.

 

 

در اولین بازی فصل نهم پرسپولیس با شوت دقیقه 79 کریم باقری توانست رقیب جنجالی اشت صبا را تهران شکست دهد . کرانچار سرمربی پرسپولیس بود و موفق شد به سختی از سد تیم محمدحسین ضیایی بگذرد . سرپرست و البته همه کاره این تیم یعنی عباس مرادی اعتراضاتش به داور بازی را تا داخل رختکن و راهروهای خروجی ورزشگاه ادامه داد تا خوراک خوبی به عادل فردوسی پور و برنامه نود بدهد.

در دیدار برگشت لیگ نهم نیز صبا در قم یک بر صفر پیش افتاد اما کرانچار که دست از لجبازی با آرفی برداشته بود او را بازی داد تا اشپیتیم آرفی یک گل ارزشمند وارد دروازه صبا کند و بازی را به تساوی بکشاند.

 

 

 

دو ماه بعد این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به هم رسیدند . یک بازی جنجالی که حدود 70 هزار نفر از هواداران پرسپولیس از نزدیک و زیر باران شاهد آن بودند . پرسپولیس در مجموع دقایق سردرگم نشان داد و صبا توانست 120 دقیقه بازی را اداره کند و به ضربات پنالتی بکشاند . اولین ضربه توسط هوارملامحمد از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس نواخته شد که مهدی واعظی به خوبی آن را مهار کرد اما به یک باره طوفان در ورزشگاه آزادی وزیدن گرفت تا برق ورزشگاه لحظه ای قطع شود و چراغ های گازی آزادی 10 دقیقه طول بکشد که مجدداً روشن شود . در پایان بازی هم مسولان صبا از جمله مرادی این رخداد طبیعی را دسیسه پرسپولیسی با مسئولان برگزاری برای شکست صبا عنوان کردند!

 

پس از وصل برق علیرضا حقیقی یکی پس از دیگری پنالتی های صبا را گرفت تا سرخپوشان راهی مرحله بعدی شوند.

 

دیدار رفت دو تیم در لیگ امسال هم بدون حساسیت نبود . در حالی که بازی دو بر یک سود میزبان یعنی صبا داشت به اتمام می رسید یک پنالتی برای پرسپولیسی ها به دست آمد که تیاگو در دقیقه 90+2 توپ را به دستان واعظی کوبید تا اولین شکست پرسپولیس در لیگ دهم ثبت شود.

 

با روندی که بازی های دو تیم در سال های اخیر طی کرده ، قطعا بازی فردای دو تیم هم در ورزشگاه آزادی خالی از حساسیت و جنجال نخواهد بود. پرسپولیس روی نوار شکست افتاده و قرمزها چاره ای جز بردن صبا در آزادی ندارند. باید 16 ساعت منتظر ماند و نتیجه را دید.

 

انتهای گزارش اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)