استقلال با پیروزی در ضربات پنالت مقابل پرسپولیس راهی فینال جام حذفی شد.

دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۹ امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی آغاز شد.

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی، بشار رسن، محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی ترابی، شجاع خلیل‌زاده، علی علیپور، سیامک نعمتی و مهدی شیری (کمال کامیابی‌نیا – ۲۷).

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، عارف غلامی، علی کریمی، شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی، هروویه میلیچ، مسعود ریگی، محمد دانشگر، آرش رضاوند و وریا غفوری.

داور: پیام حیدری

دقیقه ۴: مهدی قائدی با حرکت عرضی در خط دفاعی پرسپولیس با ضربه‌ای فنی توپ را به گوشه دروازه رادوشویچ فرستاد تا در دربی ۹۲ خیلی زود گل به ثمر برسد.

دقیقه ۸: ارسال مهدی شیری از سمت راست روی دروازه استقلال با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده همراه بود که توپ از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۱۳: مسعود ریگی از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه ۱۴: بشار رسن ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه را مستقیم به سمت دروازه استقلال شلیک کرد که توپ از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۱۷: علی کریمی از پشت محوطه جریمه ضربه‌ای را به سمت دروازه پرسپولیس شلیک کرد که رادوشویچ در دو مرحله توپ را مهار کرد.

دقیقه ۱۹: پشت محوطه جریمه توپ رد و بدل شده میان مهاجمان استقلال و مدافعان پرسپولیس به فرشید اسماعیلی رسید که ضربه فنی او را رادوشویچ دفع کرد و در نهایت علی کریمی توپ را به اوت زد.

دقیقه ۲۳: فرشید اسماعیلی با پاسی پشت مدافعان پرسپولیس شیخ دیاباته را صاحب توپ کرد که رادوشویچ با خروج به موقع مانع از استفاده مهاجم استقلال از این موقعیت شد.

دقیقه ۲۷: علی علیپور در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که ضربه او را سیدحسین حسینی راهی کرنر کرد.

در دقیقه ۳۰ و در هنگام توقف بازی برای چند دقیقه استراحت کوتاه، بازیکنان استقلال و پرسپولیس با همدیگر درگیر شدند که با دخالت سایر بازیکنان این ماجرا به پایان رسید.

دقیقه ۳۷: غلامی در محوطه جریمه علیپور را هل داد و نقش بر زمین کرد اما داور پنالتی اعلام نکرد.

در دقیقه ۴۳، سیامک نعمتی بعد از چند دقیقه دروازه‌بان استقلال را به زحمت انداخت. شوت محکم و ناگهانی این بازیکن از مقابل محوطه جریمه استقلال، توسط حسینی دفع شد.

نیمه نخست بازی با یک گل به نفع شاگردان فرهاد مجیدی خاتمه یافت.

*گزارش نیمه دوم

نیمه دوم با یک تعویض از سوی یحیی گل‌محمدی آغاز شد.

گل: در دقیقه ۴۸، پاس رو به عقب علی علیپور به مقابل محوطه جریمه با شوت محکم بشار رسن وارد دروازه استقلال شد. در این صحنه حسینی نظاره‌گر گل بود و واکنشی نداشت.

پس از گل تساوی بازی کاملا آرام دنبال شد و هیچ یک از دو تیم نتوانست موقعیت را خلق کند. در دقیقه ۶۰ محمد نادری که در نیمه دوم وارد زمین شده بود مصدوم شد و جای خود را به اوساگونا داد.

در دقیقه ۶۳، فرهاد مجیدی به علت اعتراض به تصمیم پیام حیدری مبنی بر خطا در مقابل محوطه جریمه تیمش با کارت زرد داور جریمه شد.

در دقیقه ۷۲، وحید امیری توپ را به ترابی پاس داد و این بازیکن با شوت ناگهانی استقلال را تهدید کرد که حسینی در دو مرحله این شوت محکم را در اختیار گرفت.

در دقیقه ۷۵ مهدی قایدی با حرکت انفرادی و عبور دادن توپ از میان پاهای سیامک نعمتی وارد محوطه جریمه شد که پاس رو به عقب او قبل از رسیدن به دیاباته توسط مدافع پرسپولیس دفع شد.

در دقیقه ۸۰، توپ ارسالی از روی نقطه کرنر با ضربه سر علی علیپور با اختلاف زیادی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

گل: در دقیقه ۸۹ پرسپولیس به گل دوم خود دست یافت. ارسال کمال کامیابی‌نیا به داخل محوطه جریمه استقلال و ضره تک ضرب علی علیپور منجر به گل دوم این تیم شد.

گل: استقلال در وقت‌های تلف شده نیمه دوم و در دقیقه ۳+۹۰ بازی را به تساوی کشاند. ارسال توپ به روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر محمد دانشگر تبدیل به گل دوم استقلال شد.

*نیمه نخست وقت‌های اضافه

در دقیقه ۹۲، مهدی قایدی باز هم مدافعان پرسپولیس را پشت سر گذاشت و توپ را به دهانه محوطه شش قدم پرسپولیس ارسال کرد که توپ از دیاباته و رادوشوویچ عبور کرد و توسط مدافعان سرخپوش دور شد.

یحیی گل‌محمدی هم مانند فرهاد مجیدی با کارت زرد داور جریمه شد. او در اعتراض به تصمیم پیام حیدری توپ کنار زمین را با عصبانیت شوت شد که داور این صحنه را دید و به او کارت زرد نشان داد.

در دقیقه ۹۷، علی علیپور توپی را به روی دروازه ارسال کرد که در آستانه رسیدن به اوساگونا با ضربه مشت حسینی مواجه و از دروازه استقلال دور شد.

در دقیقه ۱۰۵، ارسال ریگی به روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر دیاباته همراه شد که توپ با اختلاف اندک از روی دروازه رادوشوویچ عبور کرد.

*نیمه دوم وقت‌های اضافه

در دقیقه ۱۱۱، ارسال ترابی به روی دروازه استقلال با خروج نه چندان مطمئن از سوی حسینی همراه بود که در ادامه بازیکنان پرسپولیس نتوانستند توپ سرگردان روی هوا را به گل تبدیل کنند و به کرنر رفت.

بهزاد غلامپور از استقلال و افشین پیروانی از پرسپولیس دیگر نفراتی بودند که با کارت زرد داور جریمه شدند.

در دقیقه ۱۱۸، ضربه سر ارسلان مطهری به راحتی در اختیار دروازه‌بان کروات پرسپولیس قرار گرفت و با تساوی بازی به پنالتی رفت.

تلاش دو تیم در وقت‌های اضافه نتیجه‌ای نداشت و بازی با تساوی دو بر دو به ضربات پنالتی رفت تا سرنوشت دومین فینالیست جام‌حذفی در پنالتی‌ها مشخص شود.

*ضربات پنالتی

استقلال ۳ – پرسپولیس یک

دیاباته (گل شد) – نوراللهی (گل نشد)

غفوری (گل شد) – عالیشاه (گل شد)

میلیچ (گل شد) – اوساگونا (گل نشد)

مطهری (گل شد)

در نهایت استقلال توانست داربی ۹۳ پایتخت را با برتری در ضربات پنالتی به سود خود تمام کند و راهیفینال جام حذفی شود.

دیدار نهایی ۱۳ شهریور میان استقلال و تراکتور در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار می‌شود.

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی (محمد نادری ۴۶) (کریستین اوساگونا ۶۰)، بشار رسن (مهدی عبدی ۱۱۲)، محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، مهدی ترابی (کارت زرد)، وحید امیری، شجاع خلیل‌زاده (کارت زرد)، علی علیپور (امید عالیشاه ۱۱۲)، سیامک نعمتی (کارت زرد) و مهدی شیری (کمال کامیابی‌نیا ۲۵).

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، هرویه میلیچ، علی کریمی (میلاد زکی‌پور ۹۱)، فرشید اسماعیلی (فرشید باقری ۵۱)، عارف غلامی (کارت زرد)، مسعود ریگی (کارت زرد)، شیخ دیاباته، محمد دانشگر، وریا غفوری، آرش رضاوند (ارسلان مطهری ۸۵) و مهدی قایدی.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)