پرسپولیس  –    http://www.perspolisnews.com/images/firstpage%20pics/team-logo/moghavemat.png مقاومت
ورزشگاه: آزادی تهران
ساعت 17:05
پیش‏بینی وضع هوا: آفتابی، 23 درجه سانتیگراد


مرجع خبری پرسپولیس : پرسپولیس مقابل تیمی قرار می‏گیرد که فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل آن شکست خورده است و در این فصل هم با بازیکنانی جوان و کم‏ادعا عملکرد نسبتاً قابل دفاعی را بدست آورده‏اند. ضمن اینکه شاگردان جوان داود مهابادی یکی از دو تیم بدون شکست لیگ نهم هستند و پرسپولیس با مدیریت جدیدش می‏کوشد یکی از خط تیره‏های جدول رده‏بندی را پاک کند.
انصاري‌فرد رفت و كاشاني آمد،‌ تا فشارها به نوعی از روی دوش كرانیکار برداشته شود؛ چيزی كه خود سرمربی كروات سرخپوشان هم صراحتا به آن اشاره داشته است. البته کرانیکار باید بداند دیگر انصاری‏فردی وجود ندارد که مورد انتقاد هواداران قرار بگیرد و اگر او بخواهند به سریال تساوی‏هایش در ورزشگاه آزادی ادامه دهد قطعاً با شعارهای تند هواداران قرمزپوش مواجه خواهد شد. پرسپولیس در آخرین بازی خود در مقابل استقلال بازی نسبتاً قابل قبولی به نمایش گذاشت و حتی چهره‏ای جوان همچون سامان آقازمانی را به فوتبال کشور معرفی کرد که در آینده چیزهای بیشتری راجع به او خواهیم شنید.
مقاومت اگرچه در پایان هفته نهم همچنان بدون شکست به کار خود ادامه می‏دهد اما این تیم در چهار بازی اخیرش چهار تساوی متوالی کسب کرده و طعم برد را نچشیده است و این می‏تواند زنگ خطری برای داود مهابادی باشد که در مقطعی صدرنشین لیگ هم شده بود. البته حال و روز پرسپولیس هم چندان تعریفی ندارد. سرخپوشان هم در پنج بازی اخیر خود از کسب 3 امتیاز عاجز ماندند و با کسب 4 تساوی و یک شکست (3 تساوی در ورزشگاه آزادی رقم خورده) به مکان هفتم جدول رده‏بندی سقوط کرده‏اند. باید دید طلسم کدام تیم در این بازی شکسته خواهد شد و شاید دوباره تساوی دیگری برای پرسپولیس و مقاومت رقم بخورد… .

مصاحبه
زلاتکو کرانیکار، سرمربی پرسپولیس در خصوص این بازی گفت: « دربی برای من تمام شده است و دوست ندارم دیگر به عقب برگردم. حالا فقط باید به آینده فکر کنم چون یک مربی حرفه‌ای هستم. ما باید با چهره‌ای جدید روز سه شنبه به دیدار تیم جوان و خوب مقاومت سپاسی برویم که تیمی بسیار سختکوش و غیر قابل پیش بینی است. برای بازی برابر مقاومت باید به فکر سه امتیاز باشیم. باز هم می‌گویم روز به روز بهتر می‌شویم. پرسپولیس در حال حاضر نسبت به گذشته در پست‌های مختلف بیشتر با هم هماهنگ است و این می‌تواند برای من یک خبر خوش باشد. »
داود مهابادی سرمربی مقاومت نیز گفت: « پرسپوليس تيم خوب و با مهره اي است اما فكر نمي كنم برتري آنچناني نسبت به مقاومت داشته باشد. اين بازي هم 3 امتياز دارد و ما براي پيروزي به تهران مي آييم. اين بازي براي من مربي مثل ساير بازي ها است و حساسيت خاصي ندارد. »

مقاومت موفق در آزادی
پرسپولیس در 4 فصل اخیر هرگز مقاومت سپاسی را در ورزشگاه آزادی شکست نداده است که یک نکته مثبت در کارنامه شاگردان جوان مهابادی است. پرسپولیس 4 فصل پیش با علی پروین با نتیجه 4-2 مغلوب مقاومت شد، فصل بعد با دنیزلی 1-1 کرد، 2 فصل قبل با افشین قطبی در یک دیدار زیبا و دیدنی 3-3 مساوی کرد و فصل گذشته نیز با مربیگری وینگادا با نتیجه 2-1 مغلوب جوانان غلام پیروانی شد.

نهمين تغيير مديريتی پرسپوليس در دهه هشتاد
پرسپولیس این هفته در حالی به مصاف مقاومت سپاسی می‏رود که دیگر عباس انصاری‏فرد روی صندلی مدیریتی این باشگاه نمی‏نشیند. طي 15 ماه گذشته، اين سومين تغيير مديريتی در باشگاه پرسپوليس بوده است که شايد يک رکورد بي نظير در فوتبال دنيا باشد. با اين تغييرات، در دهه 80 ميانگين عمر مديريتی يک مدير در باشگاه پرسپوليس کمتر از يک سال و حدود 11 ماه است!

بازگشت خلیلی!
فصل گذشته محسن خلیلی بعد از 9 ماه دوری از میادین، در دیدار مقابل مقاومت سپاسی، به ترکیب سرخپوشان بازگشت. پرسپولیس اگرچه آن بازی را واگذار کرد اما خلیلی تنها بازیکنی بود که مورد تشویق هواداران پرسپولیس قرار گرفت. حالا محسن رفت و برگشت برای دیدار این هفته برابر مقاومت در لیست 18 نفره سرخپوشان قرار گرفته است تا شاید مثل فصل گذشته در چنین دیداری به ترکیب پرسپولیس بازگردد.

نکته بازی
پرسپولیس:
بهترین برد: 2-1 پاس / بدترین باخت: 2-1 پیکان/ بسته نگه داشتن دروازه: 1 / بهترین گلزن: باقری، نوروزی 4 گل / موقعیت در جدول: 7

مقاومت سپاسی:
بهترین برد: 4-0 ملوان / بدترین باخت: – / بسته نگه داشتن دروازه: 3 / بهترین گلزن: متوسل‏زاده، گودرزی، پورمحمد 3 گل / موقعیت در جدول: 4

نتایج پنج بازی اخیر دو تیم
پرسپولیس:
استقلال 1-1 پرسپولیس
پرسپولیس 1-2 پیکان
راه آهن 2-2 پرسپولیس
پرسپولیس 2-2 شاهین
ذوب آهن 1-1 پرسپولیس

مقاومت سپاسی:
مقاومت 1-1 ابومسلم
استیل آذین 1-1 مقاومت
مقاومت 2-2 تراکتور
سایپا 1-1 مقاومت
مقاومت 4-0 ملوان

ترکیب احتمالی دو تیم
پرسپولیس: معمارزاده، اکبری، مجتبی شیری، حیدری، رضایی، کلاه‏کج، باقری، مهدی شیری، بائو، نوروزی، اشپیتیم
مقاومت: سنگچولی، نیسانی، صبری، هاشمی، دهقان، چاهجویی، کوهنورد، پورمحمد، ممبینی، گودرزی، متوسل‏زاده

داوران
داور وسط: سعید بخشی‏زاده
کمک‏ها: مسعود فرح‏نیا، بهرام نقوی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)