پرسپولیس نیوز : تیم رباتیک پرسپولیس در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران به مقام قهرمانی دست یافت.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران عصر روز گذشته در هشت رشته در نمایشگاه بین‌المللی تهران به پایان رسید و تیم رباتیک باشگاه پرسپولیس در رشته شبیه‌سازی دو بعدی ربات‌های فوتبالی در میان 24 تیم به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

این مسابقات در 8 رشته برگزار شد که پرسپولیس در رشته فوتبال حضور داشت و توانست با اقتدار عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

به گفته کیوان جامه بزرگ دبیر کمیته انفورماتیک باشگاه پرسپولیس؛ در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها که به شکل دوره‌ای برگزار شد تیم پرسپولیس حریف چینی خود را یک بر صفر مغلوب کرد و مقابل حریف آمریکایی به برتری 4 بر صفر رسید تا بدون گل خورده راهی مرحله فینال شود.

پرسپولیس در فینال این رقابت‌ها تیم دانشگاه علم و صنعت ایران را در وقت اضافه با نتیجه یک بر صفر شکست داده و به مقام قهرمانی دست یافت.

تیم رباتیک پرسپولیس در راستای سیاست‌های مدیر عامل باشگاه پرسپولیس مبنی بر توسعه فعالیت‌های باشگاه و همچنین توجه به رشته‌های مختلف ورزشی و علمی تشکیل شد و باشگاه پرسپولیس در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی ربوکاپ غرفه‌ای را دایر کرده بود.

تیم سازنده و هدایت‌گر ربات‌های پرسپولیس را وحید خدابخشی، امیر طوافی، میکائیل شاقلانی، نیما نوذری، حسین زارع و مرضیه هاشمیان تشکیل داده و سرپرستی این تیم را دکتر محمد تقی جعفری بر عهده داشت.

 سفر علمی رئیس مرکز علمی – کاربردی پرسپولیس به مسکو
 در سفر رئیس مرکز علمی و کاربردی پرسپولیس به مسکو، بین این مرکز و دانشگاه بین‌المللی تعیلم و تربیت روسیه پیش توافقی برای انجام همکاری‌های مشترک به منظور ارتقاء سطح فعالیت‌ها و انتقال تجارب بین‌المللی انجام شد.

داریوش سودی ضمن اعلام این مطلب به سایت باشگاه پرسپولیس گفت: یکی از مهمترین اهداف باشگاه در مرکز علمی و کاربردی پرسپولیس دنبال می‌شود، ارتقاء علمی ورزش بویژه فوتبال با رویکرد تخصصی است. به این منظور در قالب تعریف رشته‌های دانشگاهی جدید و همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر و بین‌المللی تلاش می‌کنیم پنجره‌های جدیدی را به سوی ورزش حرفه‌ای و پیشرفته باز کنیم. سفر به روسیه برای بررسی شرایط همکاری یا یکی از دانشگاه‌های مادر تخصصی ورزشی، در این راستا و پس از مکاتبات و رایزنی‌های گوناگون در ایام نوروز انجام شد و در این سفر 4 روزه از دو دانشگاه روسیه بازدید داشتیم که در برگزاری رقابت‌های المپیک زمستانی سوچی 2014 مشارکت علمی و تخصصی دارند. در حال حاضر اکثر قهرمانان المپیکی روسیه در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند.

در این سفر دکتر مهدی خانبانی معاونت آموزش و پژوهش مرکز علمی و کاربردی پرسپولیس نیز داریوش سودی را همراهی کرد و معاونت دانشگاه تعلیم و تربیت مسکو در جریان بازدید از امکانات این دانشگاه، توضیحات مفصلی را درباره فعالیت‌های آن دانشگاه ارائه کرد.

در جریان این دیدارها، طرف روس ضمن ابراز علاقمندی دانشگاه تعلیم و تربیت مسکو به برقراری ارتباط با مرکز علمی و کاربردی پرسپولیس گفت: این نشست می‌تواند مقدمه‌ای برای دستیابی به توافق پایدار در چشم انداز آینده این دو مرکز باشد.

داریوش سودی رئیس شورای برنامه‌ریزی ورزش دانشگاه علمی و کاربردی کشور با اعلام این مطلب در پایان افزود: امکانات و ساختار دانشگاهی که از آن بازدید کردیم کم نظیر بود و امیدوارم با همکاری بخش‌های مختلف علمی و ورزشی کشور بتوانیم شرایط مناسبی برای انتقال تجارب علمی و بین‌المللی آنها به ورزش کشور فراهم کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)