پرسپولیس نیوز : مسئول مسابقات فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد تیمهایی که کمتر از هفت ورزشکار داشته باشند نمی توانند در لیگ شرکت کنند.

احمد یزدانیان درباره برگزاری لیگ دوومیدانی مردان، اظهار کرد: مسابقات لیگ هر ساله برگزار می‌شود و به منظور ارتقا سطح کیفی مسابقات قرار است، این رقابت‌ها در پنج مرحله برگزار شود که چهار مرحله یک روزه و یک مرحله هم به صورت دو روزه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مسابقات در هر رشته هشت نفر شرکت کننده داریم که نفرات برتر سال هستند.

یزدانیان گفت: با پنج مرحله‌ای کردن این رقابت‌ها که یک مرحله هم دو روزه است، به ورزشکاران میدانی و دوندگان با مانع این شانس داده می‌شود که دو بار در ماده‌های تخصصی خود حضور یابند.

مسئول کمیته‌ مسابقات فدراسیون دوومیدانی با اشاره به تعویق افتادن این مسابقات اظهار کرد: هیچ ورزشکاری به صورت آزاد نمی‌تواند در لیگ حضور داشته باشد و حتی آنها باید رکوردهای مدنظر ماده‌های خود را کسب کرده باشند. هر باشگاهی باید حداقل هفت تا هشت ورزشکار دوومیدانی کار داشته باشد تا بتواند در لیگ شرکت کند. این که تربیت بدنی یا دیگر باشگاه‌ها تنها یک ورزشکار را به خدمت بگیرند دلیل بر این نیست که ورزشکار آنها می‌تواند در لیگ حضور یابد.

وی با بیان این که در سال گذشته تنها تیم نفت تهران با ورزشکاران خود قرارداد مالی داشت، افزود: سال گذشته از نظر مالی ضعیف‌تر بودیم به طوری که بیشترین رقم قرارداد دوومیدانی کاران در لیگ مربوط به المپیکی هاست که رقم آن در سال گذشته بین 25 تا 30 میلیون تومان بود، اما امسال وضعیت مالی بهتر است.

وی اضافه کرد: تاکنون محسن ربابی ، ابراهیم رحیمیان، روح الله عسگری، عبدالجلیل توماج و کاوه موسوی با پیکان قرارداد بسته‌اند و قرارداد کیوان قنبرزاده هم با این تیم نهایی شده است. همچنین زمانی که محمد ارزنده هم از اردوی برون مرزی خود باز گردد برای پیوستن به پیکان با او صحبت خواهد شد.

یزدانیان با اعلام این که فدراسیون 72 ورزشکار برای حضور در لیگ به باشگاه‌ها معرفی کرده است، افزود: برای این که قدرت تیم‌ها در لیگ نزدیک به هم باشد برخی از ورزشکاران را ستاره دار ‌کرده‌ایم که بر اساس مقرارت هر تیم مجاز است که حداکثر پنج ورزشکار ستاره دار را به خدمت بگیرد،‌البته اگر ورزشکاری بومی محسوب شود دیگر در قالب این قانون نخواهد بود. پیش‌بینی می‌کنیم که در رقابت‌های امسال شش تا هشت تیم حضور داشته باشند. اما اگر این تعداد به حد نصاب نرسد احتمال دارد که به جای مسابقات لیگ ، مسابقات به صورت قهرمانی کشور برگزار شود.

وی درباره این که چرا لیگ دوومیدانی در تهران برگزار می‌شود؟ گفت: امکانات کافی در استان‌ها وجود ندارد و نمی‌توانیم این امکانات را از پایتخت به استان‌ها منتقل کنیم به همین دلیل بیشتر رقابت‌های دوومیدانی در باشگاه آفتاب انقلاب برگزار می‌شود.

یزدانیان در عین حال تصریح کرد: گلستان در حال راه‌ا‌ندازی پیست دوومیدانی است و استادیوم نقش جهان اصفهان هم در حال تجهیز است. همچنین مشهد هم پیست خوبی دارد و امیدواریم در آینده بتوانیم رقابت‌های دوومیدانی را در استان‌ها برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر پرسپولیس تنها با احسان حدادی و تراکتورسازی با سجاد هاشمی قرارداد بسته اند اما این تیمها نمی توانند تنها با یک ورزشکار در لیگ شرکت کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)