یک سال دیگر از ۲۳ تیر ۱۳۸۵ گذشت و قدیمی‌ترین پایگاه اینترنتی هواداران پرسپولیس ۱۴ ساله شد.

۱۴ سال پیش خیلی چیزها فرق می‌کرد. دلار ۹۰۰ تومان بود، برنامه نود تازه ۷ ساله شده بود، چهار سال مانده بود تا سایت ورزش‌سه تاسیس شود، سه سال بعد سایت رسمی باشگاه ایجاد شد، توییتر فقط چهار ماه پیش تاسیس شده بود و تا چند سال بعد خبری از تلگرام و واتساپ و اینستاگرام هم نبود. در آن زمان جوانان امروز پرسپولیس، مهدی عبدی و سعید حسین پور ۸ ساله و آریا برزگر ۳ ساله بودند و بعدها احتمالا با دنبال کردن فیلم بازیهای پرسپولیس و خبرهای آن به این تاریخ باعظمت علاقه‌مند و طرفدارش شدند.

در این مدت خیلی‌ها به جمع ما اضافه شده و خیلی‌ها جدا شدند و مسیر متفاوتی در زندگی  پیش گرفتند، جوانان و نوجوانان ۱۴ سال پیش هرکدام سرنوشت متفاوتی پیدا کردند اما سرگرم شدن به مسائل مهمتر هم باعث نشد گاهی به عنوان دغدغه اول و حتی گاهی دغدغه دوم و سوم زنده نگه داشتن پرسپولیس نیوز را فراموش کنیم.

چرا در این سالها خسته نشدیم و چرا از ادامه دادن پشیمان نشدیم؟ بسیار کسب و کارها و نامهای بزرگ آمدند و رفتند و ماندنی نشدند. ۹ سال از این سالها قهرمان نشدیم(نمی‌خواستند قهرمان شویم) و مبارزه می‌کردیم تا به حقمان برسیم، بعد به اوج برگشتیم و همه بسیج شدند تا دوباره تیم را به زیر بکشند. در همه سالها صدای حقی را نشنیدیم که از پرسپولیس و پرسپولیسی دفاع کند و رسانه آزاده‌ای نبود تا منصفانه با این تیم و هوادارانش برخورد کند. هرکس به نوعی منافع و علایق خودش را به انصاف و عدالت ترجیح داد تا حمله ها و ضربات به این تیم همیشه ادامه داشته باشد.

کم و کاست زیاد داشته و داریم و قدرت ماورایی نداشتیم اما با همه این ضعف‌ها هرچه از دستمان برآمد در این سایت و صفحات اجتماعی‌اش در فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و… حرف پرسپولیسی‌ها را زدیم و با کمپین‌ها و اعتراضات و انتقادات و حمایت‌ها تلاش کردیم صدای هوادارانش شنیده شده و به گوش مخالفانش برسد و صدها هزار کاربر و میلیون‌ها و چه بسا میلیاردها بازدید از این دوران به جا مانده است.

چهار، پنج سال است عظمت قبلی به این عمارت باشکوه، پرسپولیس، برگشته و با خیال راحت‌تر به فعالیت ادامه می‌دهیم با این امیدواری که زمانه سرنوشت خداحافظی را فعلا به این زودی‌ها سر راهمان قرار ندهد.

خادمان و نماینده شما هواداران پرسپولیس در پرسپولیس‌نیوز، که اگر نباشید وجودش هیچ معنا و مفهومی ندارد، ۲۳ تیر ۱۳۹۹٫

*تصویری از اولین ورژن پرسپولیس‌نیوز در سال ۸۶(لینک)

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)