پرسپولیس نیوز : دومین تقابل پرسپولیس و آلومینیوم بندرعباس در لیگ برتر جمعه به میزبانی بندرعباسی‌ها برگزار می‌شود.

تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم بندرعباس از هفته بیست و هفتم دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر باشگاهی فوتبال ایران در حالی جمعه برای دومین ‌بار به مصاف هم می‌روند که تک دیدار رو در رو در کارنامه بازی‌های این دو تیم در تاریخ ادوار لیگ برتر که در دور رفت نیم‌فصل لیگ جاری برگزار شد به سود پرسپولیس به پایان رسیده است. در این میان سهم قرمزپوشان تهرانی از یک گلی که در این دیدار به ثمر رسیده همان یک گل است.

آلومینیوم، اولین فصل خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند تا به آن صورت خاطره‌ای از دیدارهای پرسپولیس و آلومینیوم در اذهان باقی نباشد، اما پیش از این سرخ‌پوشان تهرانی 5 بار در طول تاریخ خود با تیم‌هایی از استان هرمزگان بازی کرده‌اند.

پرسپولیس ابتدا در لیگ سال 1368 کاوه بندرعباس اولین تیم تاریخ فوتبال این استان که به لیگ برتر راه یافته بود را در بازی رفت 5 بر صفر شکست داد و در بازی برگشت مقابل این تیم به تساوی یک بر یک رسید. در جام حذفی 1388 هم پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی با تیم آلومینیوم هرمزگان روبرو شد که این بازی را 3 بر یک و با دو گل کریم باقری و محسن خلیلی شکست داد.

در دیدار رفت امسال نیز پرسپولیسی‌ها با تک گلی که مهدوی‌کیا به ثمر رساند بازی را به سود خود به پایان رساندند.

همچنین دو تیم قبل از شروع لیگ برتر دیدار دوستانه‌ای را در ورزشگاه درفشی‌فر تهران انجام دادند که تیم آلومینیوم در این بازی تدارکاتی پیروز شد و کریم انصاری‌فرد تنها گل پرسپولیس را زد. در مسابقه فوق ژوزه برای اولین بار روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود.

دیدار برگشت دو تیم به این دلیل حائز اهمیت است که پرویز مظلومی به تازگی هدایت تیم بندرعباسی را قبول کرده و تقابل یحیای امپراطور که به تازگی این لقب را از هواداران گرفته است در پرسپولیس و پرویز مظلومی می‌تواند از نکات جالب این دیدار باشد. همچنین تقابل پرسپولیس با ایمون زائد، مهاجم فصل گذشته این تیم معروف به آقای هت‌تریک و میلاد میداودی، مهاجم نیم‌فصل اول استقلال که در نزد هواداران استقلال به واویلا معروف بود هم می‌تواند به جذابیت‌های این دیدار بیافزاید.

پرسپولیس با 38 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد و آلومینیوم هم با 26 امتیاز چهاردهم است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)