بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال چند نفر و تیم شاخص به عنوان برنده و بازنده داشت.

بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال با قهرمانی پرسپولیس خاتمه یافت. این دوره از مسابقات همانند دوره‌های گذشته برنده و بازنده‌های داشت و برخی افراد و تیم‌ها با عملکردشان برنده بودند و برخی هم جزو بازنده‌ها.

بازنده‌ها:

مدیر بازنده: محمدرضا ساکت

بدون شک عنوان مدیر بازنده لیگ بیست‌ودوم تعلق می‌گیرد به محمدرضا ساکت. مدیرعامل باشگاه سپاهان که ابتدای فصل با جذب مورایس پرتغالی و بازیکن بزرگ نگاه‌ها را به خود جلب کرده بود در پایان باز هم نتوانست عنوان قهرمانی را کسب کند. سپاهان که در دو فصل گذشته با مدیریت ساکت و سرمربیگری نویدکیا از رسیدن به قهرمانی بازمانده بود این بار با مورایس هم نتوانست عنوانی بهتر از دومی را کسب کند تا ساکت در این زمینه «هت‌تریک» کند.

مربی بازنده: فرزاد حسین‌خانی

مس کرمان دوری از دسته اول را تاب نیاورد و خیلی زود ساز جدایی از لیگ برتر را کوک کرد. این تیم از همان هفته‌های نخست در مسیر سقوط گام برداشت و در نهایت پس از نفت مسجدسلیمان راهی لیگ یک شد. فرزاد حسین‌خانی که مسی‌ها را به لیگ برتر آورده بود، این مسیر را برعکس طی کرد تا مربی بازنده لیگ بیست‌ودوم لقب بگیرد.

بازیکنان بازنده: سجاد شهباززاده وسیاوش یزدانی

در شرایطی که ترافیک شدیدی در خط حمله استقلال وجود داشت، سجاد شهباززاده که مورد توجه پرسپولیس هم بود به استقلال بازگشت به این امید که بتواند روزهای خوب گذشته را تکرار کند. این موضوع اما در حدود آرزو ماند و شهباززاده یک گل هم نزد تا فصلی سراسر ناموفق را پشت سر بگذارد.

سیاوش یزدانی نیز در میانه فصل به سپاهان پیوست دیگر بازیکن ناکام این فصل بود. او نه در استقلال و نه در سپاهان روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت و بیشتر در حاشیه بود تا متن.

تیم بازنده: سپاهان

تیم‌های رده دوم و پانزدهم جدول رده‌بندی بازنده‌های این فصل بودند. سپاهان با بازیکنان فراوان و بزرگ و سرمربیگری مورایس هدفی جز قهرمانی نشد؛ هدفی که محقق نشد. این تیم برای جبران ناکامی دو فصل گذشته رقابت فشرده‌ای با پرسپولیس داشت اما در نهایت، به رتبه دومی بسنده کرد. این نتیجه برای سپاهان قطعاً نتیجه‌ خوبی به شمار نمی‌رود.

برنده‌ها:

تیم برنده: پرسپولیس

پرسپولیس لیگ را خوب شروع کرد و با فاصله‌ای مطمئن با سپاهان و استقلال کار را پیش برد اما افت سرخپوشان و نتایج خوب سپاهان، زردپوشان را به صدر جدول رساند. این اما پایان کار نبود و لغزش سپاهان بار دیگر پرسپولیس را به صدر جدول رساند. پرسپولیس تا پایان صدرنشینی را حفظ کرد تا برای هشتمین بار در لیگ برتر جام را بالای سر ببرد.

مربیان برنده: یحیی گل‌محمدی وعبدالله ویسی

با کسب دومین قهرمانی در لیگ برتر، یحیی گل‌محمدی به رکورد برانکو رسید و این فرصت را دارد تا با قهرمانی در جام حذفی دیگر رکورد برانکو یعنی کسب دو جام در یک فصل را تکرار کند. گل‌محمدی در رقابت با ساپینتو و مورایس موفق‌تر عمل کرد تا پرسپولیس با 66 امتیاز به قهرمانی برسد.

کار عبدالله ویسی در صنعت نفت هم کم از کار گل‌محمدی نداشت. در شرایطی که امیدها برای بقای نفت آبادان به حداقل رسیده بود، عبدالله ویسی کاری کرد کارستان و صنعت نفت را در لیگ برتر نگه داشت.

بازیکن برنده: شهریار مغانلو

مهاجم سپاهان با 13 گل عنوان آقای گلی لیگ را به دست آورد تا پس از درخشش با پیراهن پرسپولیس در سپاهان هم موفقیت دیگری را تجربه کند. اگر چه تعداد گل‌های او برای آقای گلی کم است اما باز هم در لیگی که فقر مهاجم گلزن دیده می‌شد، مغانلو خودش را به عنوان آقای گل معرفی کند. هرچند باز هم مغانلو از تیم قهرمان به تیمی رفت که دستش به قهرمانی نرسید و روز آخر چشمانش اشک بار شد. در کنار او ترابی هم با زدن 7 گل و 8 پاس گل سومین بازیکن تاثیرگذار لیگ لقب گرفت.

مدیر برنده: رضا درویش

ثبات مدیریت یکی از عواملی بود که به پرسپولیس در راه قهرمانی کمک کرد. شاید در ابتدا به حضور درویش در پرسپولیس نقدهایی وارد بود اما او با جذب بازیکنان مدنظر کادرفنی پرسپولیس و دوری از حاشیه‌ها سهم خودش را در قهرمانی سرخپوشان ایفا کرد.

پدیده لیگ: محمد عمری

جدایی لوکادیا از پرسپولیس این فرصت را به بازیکنان دیگر داد تا خودشان را نشان دهند و محمد عمری از این فرصت بهترین استفاده را برد. عمری با 22 سال سن جای خود را در پرسپولیس باز کرد و با حرکات تکنیکی‌ و گل‌هایش در بسیاری از بازی‌ها به سرخپوشان کمک کرد. او را می‌توان پدیده لیگ بیست‌ودوم دانست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)