فرداظهر ایران کلاسیکو فرداشب ال کلاسیکو!

مرجع خبری پرسپولیس : در هفته شانزدهم دهمين دوره مسابقات لیگ برتر  تیم های پرسپولیس و سپاهان حساس ترین بازی این هفته را در ورزشگاه آزادی برگزار می کنند.

دو تیم قدیمی فوتبال ایران در حالی برای پنجاه و یکمین بار با هم روبرو می شوند که بازی هاي دو تیم در چند سال اخیر با حساسیت زیادی همراه بوده است و از این رو به داربی فوتبال ایران معروف شده است. پرسپوليس و سپاهان تاکنون 50 بار در رقابتهاي مختلف باهم ديدار کرده اند که سهم پرسپوليس 18 برد و سپاهان 11 برد بوده است و 21 بازي نيز با تساوي خاتمه يافته است.

 

پرسپوليس 67 گل به ثمر رسانده و در مقابل 48 گل نیز از سپاهان دریافت کرده است. 44 بازي دو تيم در چارچوب ليگ و 6 بازي نيز در جام حذفي بوده است. بهترين برد پرسپوليس، برتري 6- صفر در سال 1350 و بهترين برد سپاهان نيز برد 4-1 در جام حذفي فصل 85 است.

پرسپولیس و سپاهان 18 بار در ليگ برتر به مصاف هم رفته اند که 6 برد براي سپاهان و 5 برد نیز برای پرسپولیس رقم خورده و 7 بازي نيز مساوي شده است. پرسپوليس 23 گل زده و 25 گل نيز دريافت کرده است. آخرين برد سرخپوشان نيز در ليگ برتر فصل 87 بود که در بازي رفت در تهران پرسپوليس 3-2 حريف را با شکست بدرقه کرد. اما فصل پیش بازی رفت دو تیم در حالی با برد سپاهان همراه بود که سرخپوشان دو ضربه پنالتی را از دست دادند. بازی برگشت دو تیم در آزادی نیز به تساوی 1-1 انجامید. نکته جالب اينکه هر 11 پیروزی حاصل شده در اين بازي با اختلاف يک گل بوده است که نشان می دهد بازی دو تیم در یک دهه اخیر تا چه حد حساس و تعیین کننده بوده است.

علی دایی و امیر قلعه نوعی برای سومین بار در قامت دو مربی لیگ برتری باهم روبرو می شوند. این دو مربی که روزگاری در تیم ملی سال های 75 و 76 باهم همبازی بودند، اولین بار در فصل 86 لیگ برتر روبرو شدند. دایی در حالی با تیم سایپا در کرمان مقابل مس قلعه نوعی قرار گرفت که درگیر لیگ قهرمانان آسیا بود و در لیگ برتر هم چون مدعی محسوب نمی شد، بیشتر تمرکز خود را بر روی مسابقات آسیایی گذاشته بود. در آن بازی مس 2-1 سایپا را برد.

 

دومین رویارویی دو مربی نیز در آخرین هفته لیگ برتر فصل گذشته بود که قلعه نوعی با سپاهان در آزادی مقابل پرسپولیس علی دایی قرار گرفت که این بازی نیز به تساوی 1-1 انجامید. اما بر خلاف دو بازی قبلی که اهمیت زیادی نداشت، رویارویی فردای دایی و قلعه نوعی اهمیت زیادی دارد و نتیجه بازی برای هر دو تیم مهم خواهد بود.

رویارویی با سپاهان در هفته شانزدهم لیگ برتر، هشتمین بازی خانگی سرخپوشان در این فصل محسوب می شود. البته پرسپولیس در بازی مقابل راه آهن، استیل آذین و استقلال نیز در آزادی به میدان رفته است، اما در آن بازی حریفان میزبان بوده اند.

 

سرخپوشان پایتخت در 7 بازی قبلی خانگي خود در آزادی، 16 امتیاز کسب کرده اند. پرسپولیس در 7 بازی خانگی قبلی خود 5 برد، یک تساوی و یک باخت کسب کرده است و 13 گل زده و 7 گل نیز دریافت کرده است. سرخپوشان در زمینه کسب امتیاز از بازی های خانگی دومین عملکرد برتر را دارند. تنها شکست خانگی پرسپولیس در این فصل مقابل ملوان انزلی بود و تنها تساوی نیز با پاس همدان بوده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)