مرجع خبری پرسپولیس : تیم پرسپولیس در اولین بازی خود در اردوی ترکیه به دیدار قونیا اسپور به برتری دست یافت.

 

تیم پرسپولیس در این بازی با نتیجه نزدیک دو بر یک موفق شد حریف خود را شکست دهد. گلهای پرسپولیس را غلامرضا رضایی و محمد نوری به ثمر رساندند.

 

در این بازی غلامرضا رضایی و محمد نوری با دو گل در نیمه اول و دوم پرسپولیس را پیش انداختند و سپس این تیم قونیا بود که توانست یک گل به ثمر رساند و بازی را به نتیجه دو بر یک بکشاند.

 

این بازی از ساعت 16:30 به وقت محلی در هتل پاتالیا ترکیه برگزار شد. پیش از این قرار بود تیم قونیه به مصاف شاهین بوشهر برود که با لغو این بازی پرسپولیس به مصاف این تیم ترک رفت.

 

این اولین برد استیلی در پرسپولیس در بازی های رسمی و دوستانه بود که در برابر تیم قونیه اسپور به دست آمد. تیم قونیه اسپور از جمله تیم های دسته برتری ترکیه است که در پایان فصل گذشته به دسته پایین تر افتاد.

 

سه بازیکن آفریقایی و اروپایی در ترکیب پرسپولیس حضور داشتند و استیلی بازی آنها را زیرنظر گرفته بود. اگر پرسپولیس بخواهد با یکی از این بازیکنان قرارداد ببندد باید به سرعت این کار را نهایی کند.

 

بعد از این مسابقه بازی دو تیم شاهین بوشهر و آزال اسپور در محوط کمپ پاتالیا برگزار می‌شود.

بازیکنان پرسپولیس: میثاق معمارزاده، شیث رضایی (کاپیتان)، ابراهیم شکوری، علیرضا محمد (مجتبی شیری)، ممدوتال (بازیکن ملی پوش بورکینافاسو) (عمر، مدافع تیم ملی گینه)، سامان آقازمانی (هافبک خارجی)، حسین بادامکی (داسیلوا)، محمد نوری، روح اله سیف الهی، امیرحسین فشنگچی (رضا حمزه پور) و غلامرضا رضایی.

سرمربی: حمید استیلی

 

بازیکنان قونیه اسپور: ارجمند، محمد یورو، آلوارو، سلیم، ار طغرل، هاکان اصلان، سرکان شاهین، رباخ، پیتر، رفعت، فیاض.

سرمربی: عثمان اوزدمیر

 

دیدار تیم های پرسپولیس و قونیه اسپور ترکیه با 5 دقیقه تاخیر از ساعت 16:35 به وقت محلی در زمین شماره یک با قضاوت مهدی هنروری و کمک های حسین یدی و جواد تقی پور آغاز شد.سرخپوشان از ابتدای بازی فشار زیادی را روی دروازه حریف آوردند و بازی را در نیمه حریف حفظ کردند.

 

روح اله سیف الهی بازیکن جوان و سرعتی پرسپولیس در دقیقه 20 با فراری زیبا پاس کوتاهی را به محمد نوری رساند که در ادامه این توپ نصیب غلامرضا رضایی شد و مهاجم قدرتی پرسپولیس با یک ضربه زیبا و دیدنی دروازه حریف را باز کرد.

 

در ادامه، بازی زیبا پرسپولیس و پاس های تک ضرب آنها، حریف را عصبی کرده و آنها با هم درگیر می شدند. پرسپولیس در دقیقه 25 یک موقعیت خوب گلزنی را از نقطه کرنر با ضربه سر زیبای شیث رضایی از دست داد و چند موقعیت دیگر با خوش شانسی حریف از دست رفت.

 

پرسپولیس تا پایان نیمه اول حریف خود را زیر فشار گذاشته بود و 45 دقیقه اول بازی با یک دقیقه وقت اضافه با سوت مهدی هنروری و نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.

 

تیم قونیه اسپور نیمه دوم را بسیار خشن و قدرتی آغاز کرد و توانست تا حدودی از زیر فشار حملات پرسپولیس در امان بماند. از سوی دیگر حمید استیلی برای تست بازیکنان خارجی باید از آنها استفاده می کرد و به همین خاطر مجبور شد جای بازیکنان خود را به این بازیکنان بدهد و همین مسئله باعث شد فشار روی حریف کمتر شود.

 

حملات پی در پی سرخپوشان در نیمه دوم نیز تکرار شد و بازیکنان تیم قونیه اسپور تنها مجبور به خطا روی سرخپوشان بودند و 3 کارت زرد دریافت نموده و چندین بازیکن پرسپولیس را با مصدومیت مواجه کردند.

 

روح اله سیف الهی هافبک راست سرعتی پرسپولیس که یک روز خوب را برای خود و تیمش رقم زده بود، در یک صحنه دیگر، با فرار از تله دفاعی حریف مدافع آنها را مجبور به خطا کرد که با صدای سوت داور نقطه پنالتی نشانه رفت. ضربه پنالتی توسط محمد نوری به زیبایی هر چه تمام تر به ثمر رسید و پرسپولیس با نتیجه دو بر صفر از حریف پیش افتاد.

 

در ادامه حملات پرسپولیس، امیرحسین فشنچگی در یک رفت و برگشت پشت هجده قدم حریف صاحب یک موقعیت مناسب گلزنی شد که توپ با یک ضربه فنی از بالای دروازه به بیرون رفت. بازی روند خوبی را طی می کرد که ناگاه بازیکن تستی خارجی پرسپولیس با یک پاس اشتباه مهاجم تیم حریف را صاحب موقعیت گلزنی کرد و بازی دو بر یک شد.

 

تعویض های حمید استیلی برای تست بازیکنان، از حملات سرخپوشان کاست و همین امر باعث شد تا دیدار تیم های پرسپولیس و قونیه اسپور ترکیه با نتیجه دو بر یک به پایان برسد تا پرسپولیس با دو گل استارت قهرمانی بزند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)