مرجع خبری پرسپولیس : همه آن دويدن‌ها و به جام نرسيدن‌هاي اين يكساله، امروز شده هيجان و فرصت شماره كردن را از نبض گرفته. حالا همه مانده‌اند كه اين ساعت‌هاي كشدار آخر را چطور پشت سر بگذارند و برسند به لحظه‌اي كه شايد قرار است خواب سرخ قهرماني تعبير شود.

 

 بعد از آن روزهاي تلخ و بدون خنده و كابوس‌وار، پرسپوليس امروز بال و پرش را باز كرده براي اوج گرفتن در آسمان آزادي كه قرار است مثل سكوهايش، سرخ سرخ باشد و جام زندگي بخش قهرماني را به كام پرسپوليس بريزد. امروز همه بايدها، يك دست شده‌اند براي بالاي سر بردن جام و پرسپوليس رداي قهرماني‌اش را هم دوخته.

 

 همه چيز اين فينال و اين فوتبال، امروز رنگ پرسپوليس به خود گرفته و پرسپوليس رنگ و بوي قهرماني. سرود قهرماني را شايد دوباره آقا كريم بخواند. باز با همان اركستر صدهزار نفري و البته كمي حرفه‌اي‌تر از آن 28 ارديبهشت رويايي. امروز يك چشم پرسپوليس به آسياست و چشم ديگرش به جامي كه اصفهاني‌ها با جلوه‌اي متفاوت از تمام سال‌هاي رفته، ساخته‌اند و مثل همه افتخارهاي اين فوتبال، قرار است اولين‌اش سهم پرسپوليس باشد.

 

 

 

 شايد اين جام، سايه‌هاي بي سر را براي هميشه روزگار از پرسپوليس دور كند و بهانه‌اي تازه باشد براي تكرار همه افتخارهايي كه شمردن‌شان شايد به اندازه تمام روزهايي كه از اول فصل نهم پشت سر گذاشته‌ايم، زمان مي‌خواهد.

 

اول نماز شكر، بعد سرود قهرماني
زندگي روزانه پرسپوليس، دوباره به جريان افتاده و متفاوت از همه آنچه تا امروز خوانده‌ايم، قرار است امروز در آزادي دست به دست بچرخد. قبل از آن البته هزاران هزار هوادار حامي پرسپوليس با به تن كردن كاورهاي سرخ رنگي كه باشگاه تدارك ديده قدم به ورزشگاه مي‌گذارند تا براي تمرين سرود قهرماني، چند ساعتي فرصت داشته باشند.

 

 اين اما تنها برنامه‌اي نيست كه باشگاه تدارك ديده. با وجود درخواست‌هاي چندباره تبريزي‌ها براي گرفتن سكوهاي بيشتر، پرسپوليس بيش از همان 10 درصد قانوني را در اختيار آنها قرار نداده و البته بقيه را گذاشته براي هوادارانش كه مي‌خواهند سهمي در جشن سرخ قهرماني داشته باشند.

 

 ديگر اينكه از سه پيشكسوت پرسپوليس و همچنين مرتضي احمدي به عنوان يكي از قديمي‌ترين هواداران تقدير خواهد شد. مثل دو فصل پيش، پرسپوليسي‌ها اين قهرماني را هم با لباس‌هاي ويژه‌شان جشن مي‌گيرند. لباس‌هايي سفيد رنگ كه طرح جام روي آن نقش بسته و پيش از رفتن روي سكو، بازيكنان به تن خواهند كرد.

 

 اقامه نماز شكر با حضور تمامي بازيكنان، مربيان و مديران باشگاه روي چمن ورزشگاه، خواندن دعا با همراهي هواداران و سر آخر هم اجراي زنده سرود رسمي پرسپوليس كه چند هفته‌اي بيشتر از عمرش نمي‌گذرد، ديگر برنامه‌هايي است كه در جشن قهرماني سرخ‌ها خواهيم ديد.

 

تبريزي‌ها جام نمي‌خواهند!
تبريزي‌ها انگار مي‌دانند در نبرد با اين پرسپوليس، شانسي براي بوسه زدن بر جام ندارند كه خودشان را با برنامه‌هاي جانبي فينال درگير نكرده‌اند، جز همان برنامه‌هايي كه سازمان ليگ تدارك ديده و برخلاف پرسپوليس كه انگيزه قهرماني يك لحظه فارغش نمي‌گذارد، باشگاه گسترش فولاد هيچ برنامه خاصي را براي قهرماني احتمالي‌اش اعلام نكرده و همان 10 درصد هوادارش را هم با دلخوري به پايتخت مي‌آورد. البته مسوولان سازمان ليگ به باشگاه تبريزي اعلام كردند كه تا پيش از به صدا درآمدن سوت شروع بازي، مي‌توانند برنامه‌هاي‌شان را اعلام كنند تا تبعيضي به ميان نيامده باشد.

 

 تبريزي ها اما انگار فقط دل خوش كرده‌اند به جام دست ساز اصفهاني‌ها و مدال‌ها و حكم‌هاي قهرماني كه البته براي رسيدن به آنها هم خيلي اميد نبسته‌اند!

 

نقش جام قلمكاري شده بر تمبر ياد بود
سازمان ليگ اما براي آبرومندانه بودن مراسم، همانقدر تدارك ديده كه پرسپوليس. مهمتر از همه، جام قهرماني است كه اصفهاني‌ها قلمكاري‌اش كرده‌اند براي هديه دادن به پرسپوليس. جامي كه ديگر به آن گلدان كشيده و بلند، كوچكترين شباهتي ندارد و بيشتر به جامي شبيه است كه 5 روز پيش، سپاهان بابت قهرماني‌اش در ليگ برتر بالاي سر برد.

 

 نقش‌هاي حك شده روي آن هم، همه برگرفته از آثار و تصويرگري كهن ايراني است. تصوير شكل گرفته روي مدال‌ها هم سمبلي از دو بازيكن فوتبال است به شكل گل لاله به عنوان نماد شهداي خرمشهر. مدال‌ها و حكم‌هاي قهرماني هم براي بازيكنان هر دو تيم تهيه شده تا نمايانگر بي‌طرفي فدراسيون و سازمان ليگ باشد.

 

 استيجي كه هفته قبل پذيراي شادي سپاهاني‌ها بود، كمي كوتاه‌تر شده و كم‌حجم‌تر تا در جشن قهرماني پرسپوليس، يك گام به ايده‌آل‌ها نزديك‌تر شويم. مراسم نورافشاني هم كه اصلا از جشن قهرماني نمي‌تواند جدا باشد. نورافشاني از جلوي استيج قهرماني و نورافشاني از طبقه دوم ورزشگاه كه اين دومي با همكاري پرسپوليس و سازمان ليگ انجام مي‌شود. مثل روز دربي، نيروهاي هميار هوادار هم با كاورهاي مشخص ميان سكوها مستقر مي‌شوند تا حلال مشكلات و راهنماي تماشاگران باشند.

 

 همزماني با سالروز آزادي خرمشهر هم بهانه خوبي شد تا مراسم مفصل‌تر و متفاوت‌تري را تماشاگر باشيم. حضور پدر شهيد محمد جهان‌آرا، خانواده‌هاي تعدادي از شهداي جنگ تحميلي و جانبازان و تقدير و تجليل از آنها، همان برنامه‌هايي است كه به مناسبت آزادي خرمشهر تدارك ديده شده و ديگر ميهمانان مراسم هم، دكتر علي سعيدلو، علي كفاشيان و عزيزمحمدي به عنوان مسوولان اول ورزش و فوتبال ايران هستند. جام و مدال‌ها و لوح‌هاي قهرماني هم از سوي همان‌ها به برنده‌ها هديه خواهد شد.

جالب‌ترين طرح پيشنهادي اما چاپ تمبر ياد بود فينال بود كه سازمان ليگ آن را مطرح كرد و باشگاه پرسپوليس موافقت اما از سوي باشگاه تبريزي هرگز پاسخي به اين پيشنهاد داده نشد و شايد اگر آنها هم اعلام موافقت كنند، چاپ تمبر ياد بود هم جلوه‌اي ديگر به اين فينال متفاوت ببخشد.

 

منبع: ایران ورزشی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)