مرجع خبری پرسپولیس : پرويز كماسي مربي بدنساز با تجربه كشورمان با اينكه سن و سال بالايي دارد،‌اما تمريناتش را به صورت علمي انجام مي‌دهد و با گرفتن آزمايش‌هاي مختلف از بازيكنان به آنها برنامه‌هاي تمريني مناسبي مي‌دهد.

 

عصر روز گذشته فرصتي دست داد تا با پرويز کماسي مربي بدنساز سابق تيم‌ملي گفتگويي كنيم كه او در زمان حضور پروين در پرسپوليس نيز در تپه‌هاي داوديه بازيكناني چون انصاريان، رهبري‌فرد و حتي خود استيلي را از پا در مي‌آورد! مصاحبه ما با اين مرد با تجربه را مي‌خوانيد:

 


براي آماده كردن بازيكنان پرسپوليس در فصل جديد چه اهدافي داريد؟

حدود 14 جلسه با بازيكنان تيم تمرين كرده‌ايم و بازيكنان حاضر در اردو از نظر بدني در موقعيت خوبي قرار دارند ضمن اينكه تا حدودي از برنامه تمرينات جلو هستيم كه جاي بسي اميدواري است.

 

در خصوص غيبت شش ملي‌پوش پرسپوليس چه نظري داريد؟

ملي‌پوشان پرسپوليس هم از نظر بدني در وضعيت مطلوبي به سر مي‌برند و به محض حضور آنها در اردوي پرسپوليس فورا از اين بازيكنان نيز تست بدني مي‌گيرم و با توجه به نتايج به دست آمده به آنها تمرين مي‌دهم.

 

شما به عنوان مربي با تجربه معمولا چه تست‌هايي از بازيكنان مي‌گيريد؟

اول، حداكثر اكسيژن مصرفي بازيكنان، هر بازيكني اكسيژن زيادتري مصرف كند آماده‌تر و قوي‌تر است.

دوم، تا حركات انفجاري 15 ثانيه

سوم، تست چابكي با دستگاه

چهارم، تست اندازه‌گيري درصد چربي بدن و درصد عضلات

پنجم، تست انعطاف‌پذيري بالاتنه

ششم، دوي 36 متر سرعت

 

قبول داريد بسياري از مربيان بدنساز شاغل در ليگ‌برتر چنين تست‌هايي را از بازيكنان نمي‌گيرند؟

من به كار ساير مربيان كاري ندارم، اما مربي داخلي و خارجي فرقي نمي‌كند بايد قبل از شروع فصل و در حين فصل و هر لحظه كه شرايط تيم مي‌طلبد از بازيكنان تست بدني بگيرد آن هم به صورت علمي و مدرن نه به صورت سنتي! تمرين دادن بازيكنان براساس مشاهدات و بدون گرفتن تست خيانت است به بازيكنان و آنها ممكن است در طول فصل دچار مصدوميت‌هاي ناخواسته شوند.


قبول داريد فصل قبل بازيكنان زيادي از پرسپوليس دچار مصدوميت شدند؟

من در مورد تيم فصل قبل حرفي براي گفتن ندارم.

 

فصل قبل در تعطيلات ميان فصل، پرسپوليس با حضور در تركيه و دبي فقط چند بازي ‌دوستانه به صورت فشرده با تيم‌هاي خارجي برگزار كرد در حالي كه ساير تيم‌ها در استراحت يا بدنسازي بودند در اين خصوص چه نظري داريد؟

به نظر من بازيكنان حرفه‌اي بايد فرصت كافي براي استراحت و تجديد قوا داشته باشند با اين حال در مورد تيم فصل قبل وارد جزئيات نمي‌شوم.

 

يادتان هست چند سال قبل پرسپوليس را با پروين در تپه‌هاي داوديه تمرين مي‌داديد؟

يادش به خير … به هر حال در هر جا كه تيم را تمرين بدهيم اگر تمرينات به صورت علمي و اصولي انجام گيرد مشكلي پيش نمي‌آيد. بازيكنان پرسپوليس آن زمان هم از نظر قدرت بدني بي‌نظير بودند.

 

آيا الان هم دوست داري تيم را در تپه‌هاي داوديه تمرين بدهي؟

بله، هنوز هم معتقدم در تپه‌هاي داوديه مي‌توان بهترين بدنسازي را انجام داد. آنها كه از نظر علمي به بالا رفتن و پائين آمدن بازيكنان از تپه دقت كنند به حرف من پي مي‌برند. من حاضرم دوباره تيم را در تپه‌هاي داوديه تمرين بدهم.

 

به فرض كه الان هم از شما بخواهند تيم را در تپه‌هاي داوديه تمرين بدهيد آيا اين كار را مي‌كنيد؟

فعلا كه محل تمرينات ما در ورزشگاه درفشي‌فر و آكادمي مجموعه ورزشي انقلاب است. با اين حال هرچه مسئولان باشگاه بگويند ما آن را انجام مي‌دهيم.


شيث رضايي از نظر بدني چطور است؟

شيث از نظر بدني مشكلي نداشت و ظاهرا در مدت دوري از فوتبال به صورت انفرادي تمرين كرده است.

 

حرف پاياني؟

اميدوارم پرسپوليس امسال در مسابقات آسيايي هم خوش بدرخشد و بتواند دل هواداران را شاد كند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)