حالا با هواپیما جلو می رویم!

مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي سابق تيم ملي فوتبال ايران گفت: اگر بچه‌ها دقت كنند نتيجه خيلي خوبي مقابل برزيل و ستاره‌هايش به دست مي‌آوريم تا از این پس خودشان درخواست بازی دوستانه با ایران کنند.

 

* آقاي پروين وضعيت تيم ملي را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
– خدا را شكر، همانطور كه تصور مي‌كردم خوب است. شما مي‌بينيد كه تيم ما منسجم‌تر شده و در خاك كره و چين اين تيم‌ها را شكست مي‌دهد. درست است بازي تداركاتي بود اما آنها دست و پا بسته به ديدار ما نيامدند.

* پس با اين تفاسير عملكرد تيم ملي را تأييد مي‌كنيد.
– من هميشه تيم ملي كشورم را تأييد مي‌كنم چون عاشق ايران هستم. اين را بر و بچه‌هايي كه تا حالا با من كار كردند مي‌دانند. خدايي در چند وقت اخير تيم ملي ما در آرامش نتايج خوبي گرفته است.

 

*بازي‌هاي غرب آسيا را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
– فقط زمان كمي از بازي اول تيم ملي را به دليل مشغله كاري ديدم اما نتيجه خوب بود. چون بازيكنان تأثيرگذار ما هم نبودند و با همين بر و بچه‌هاي جوان به نظرم مسابقات غرب آسيا نيز يك محك جدي براي ما است.

 

* قهرمان مي شويم؟
– بازي‌هاي تداركاتي عيار تيم ما را مي‌سنجد. بايد هدف‌دار وارد شويم. قهرماني هم جاي خودش را دارد اما به كادر فني تيم ملي زياد فشار نياوريد تا كارش را انجام دهد.

* در جريان ديدار ايران و برزيل هستيد؟
– بله. واقعا اين اتفاق را به فوتبال ايران تبريك مي‌گويم. خوشبختانه كم كم با برنامه‌ريزي‌هاي خوبي كه داريم بستر لازم را براي موفقيت تيم ملي مهيا خواهيم كرد. من به آينده اميدوارم.

*‌نظر شما اين است كه بازنده اين ديدار هستيم؟
– ببينيد اين يك بازي تداركاتي براي ما است اما اي كاش در ايران برگزار مي‌شد تا 120 هزار هوادار و ميليون‌ها ايراني لذت بيشتري مي‌بردند. باز هم اشكالي ندارد و بازي با برزيل در امارات هم ارزش زيادي دارد. با اين شرايط پاي تيم‌هاي ديگر براي بازي دوستانه با ما به ايران باز مي‌شود.

* نتيجه بازي چه مي‌شود؟
– خوب سؤال خوبي پرسيديد. مردم فكر مي‌كنند برزيل در برابر ما قرار مي‌گيرد و بچه‌هاي ما كت بسته هستند و يا هنوز دقيقه 20 بازي نشده 5 گل مي‌خوريم؟ نه؛ اين طور نيست اگر بچه‌ها دقت كنند نتيجه خيلي خوبي مقابل برزيل و ستاره‌هايش به دست مي‌‌آيد.

* اين كار سختي نيست؟
– من با تجربه‌اي كه دارم مي‌گويم اگر دقت كنيم مقابل برزيل بازنده نيستيم. قول مي‌دهم بازيكنان ما با انگيزه‌اي كه دارند آنقدر خوب بازي مي‌كنند تا برزيل و مردمانش خودشان درخواست كنند با تيم ملي ايران بازي كنند اما باز هم مي‌گويم اي كاش اين ديدار در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شد.

*آيا تصور مي‌كرديد يك روز تيم ملي ما مقابل برزيل به ميدان برود؟
– هميشه اعتقاد دارم فوتبال ما پتانسيل خوبي دارد. 20 سال پيش بعد از قهرماني در پكن گفتم و الان هم مي‌گويم كه اگر به بچه‌هاي ما بيشتر توجه شود و بازي‌هاي تداركاتي قدرتمندي مثل برزيل مهيا شود پتانسيل موفقيت در آسيا را داريم. حتي مي‌توانيم در بازي‌هاي دوستانه تيم‌هاي بزرگ را متوقف كنيم.

* اما قبول داريد كه بازي تداركاتي با برزيل دردسرهاي فراواني داشت تا برگزار شود؟
– بله اما اگر قهرماني آسيا را مي‌خواهيم بايد كار بزرگ انجام دهيم. ما آنقدر داد و فرياد زديم كه آقايان؛ قطبي را نكوبيد. مگر براي من دخل و خرجي دارد؟ فقط به خاطر تيم ملي گفتم اما باز هم هرچه ما مي‌گوييم قطبي را مي‌كوبند كه اميدوارم دست از اين كارها بردارند تا اين آقا هم كار خودش را با قدرت دنبال كند.

* روند فوتبال ما رو به موفقيت است؟
– خدا را شكر ما كم كم مشغول اين هستيم تا به جاي حركت با موتور گازي در دنياي بزرگ فوتبال با هواپيما حركت كنيم. اين حرفي بود كه چند وقت پيش برعكسش را زدم اما امروز مي‌بينيم كه كارهاي خوبي در فوتبال ما در حال انجام شدن است.

* شما براي ديدن بازي به امارات نمي‌رويد؟
– نه، مثل من ميليون‌ها هوادار ايراني پاي تلويزيون مي‌نشينم و اين بازي را نگاه مي‌كنم. اميدوار هستم بر و بچه‌هاي باغيرت ما مقابل بازيكنان باتكنيك برزيل يك مبارزه‌اي زيبا، خوب را به نمايش بگذارند تا انشاءالله در جام ملت‌هاي آسيا جشن موفقيت بگيريم.

* راستي نقاط ضعف تيم ملي را در كدام قسمت‌ها مي‌بينيد؟
– به نظر من هر روز نقاط ضعف ما در حال برطرف شدن است. در خط دفاعي مشكلاتي داشتيم كه خوشبختانه كم كم در حال از بين رفتن است. نمي‌خواهم الان مشكلات را بگويم كه به تيم ملي ضربه بخورد. هر موقع موردي بود مطمئن باشيد هر كمكي از دستم بربيايد براي موفقيت فوتبالمان انجام مي‌دهم.

* در پايان اگر حرفي داريد بگوييد.
– باز هم مي‌گويم پتانسيل ايران بالاست. مردم بدانند كه ما برابر برزيل از قبل بازنده نيستيم و حتي مي‌توانيم اين تيم را متوقف كنيم. فقط اميدوارم بچه‌هاي ما دچار استرس نشوند و به اين بازي به چشم يك بازي معمولي نگاه كنند. براي تيم ملي كشورم آرزوي موفقيت و اعلام مي‌كنم دست آقايان در فدراسيون فوتبال درد نكند كه در حال بسترسازي لازم براي موفقيت تيم ملي هستند.

گفت‌وگو از مهدي نفر

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)