نشریه اماراتی از احتمال برپایی تورنمنتی جدید در آسیا با عنوان «سوپر لیگ آسیا» خبر داد.

نشریه «الاتحاد» امارات در گزارشی به احتمال اضافه شدن رقابتی جدید در فوتبال آسیا پرداخت که به نوعی «سوپر لیگ اروپا» می خواهد در آسیا زیرنظر AFC اجرایی شود.

نشریه معتبر اماراتی، نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا تعدادی از پروژه ها را در حال بررسی قرار داده تا سطح فوتبال باشگاهی و ملی را بالا ببرد. هدف AFC از این اقدام افزایش ارزش مسابقات آسیایی از لحاظ فنی، تجاری و بازاریابی است.

یکی از پروژه های روی میز AFC پروژه جدید برای لیگ قهرمانان آسیا است که شبیه پروژه «سوپر لیگ اروپا» است تا درآمدزایی بیشتری به باشگاه های فوتبال برسد.

در رقابت جدید ابزار ارزیابی لیگ قهرمانان آسیا از سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ تغییر می‌کند و تنها معیار فنی برای تقسیم سهمیه ها در کشور ملاک نخواهد بود. مخصوصا اینکه تفکر وجود دارد که به دنبال کاهش تعداد تیم های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا است و به جای آن تیم ها در AFC کاپ شرکت می کنند تا ارزش این تورنمنت بالا برود. یعنی تنها باشگاه های بزرگ و حرفه ای در لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهند کرد.

در روزهای آتی امکان اینکه در آسیا آیا لیگی جدید شبیه به «سوپر لیگ اروپا» با حضور بهترین باشگاه ها از لیگ های امارات، ژاپن، عربستان، کره جنوبی، استرالیا، چین، قطر، ازبکستان و ایران برگزار شود، مشخص خواهد شد.

پروژه «سوپر لیگ» در اروپا با کودتای رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس مقابل یوفا شکست خورد اما باید دید شبیه ساز این لیگ در آسیا زیر نظر AFC به ثمر می نشیند.

در صورت اجرایی شدن این پیشنهاد درآمد باشگاه های بزرگ ایران مثل پرسپولیس، چندین برابر می شود و با حضور در این مسابقات می توانند بسیاری از مشکلات مالی‌ را برطرف کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)